Enlaces accesibilidad

Félix Lozal: reciclar també és fer art

  • El reciclatge artístic està de moda. Entrevistem Félix Lozal, restaurador que sorteja la crisi fent escultures i mobles de cartró
  • Viatgem al Pirineu per conèixer l’Obrador Xisqueta, un projecte de recuperació i aprofitament de l’ovella autòctona de l’Alt Pirineu
  • Carmels artesans a Papabubble, una petita empresa catalana que en 4 anys ha obert 19 botigues a tot el món

Per
Tinc una idea - 8/11/2012

DrapArt, el Festival Internacional de Reciclatge Artístic de Catalunya, reuneix cada any un gran col•lectiu d’artistes, nacionals i internacionals, conscients de la degradació social i ambiental del nostre entorn.

Al certament fet recentment a Barcelona, l'equip de 'Tinc una idea' ha entrevistat Félix Lozal, un restaurador de mobles que ha sobreviscut a la crisi en convertir-se en un artista emergent, ja que utilitza el cartró com a material principal en la fabricació artesana de mobles innovadors, exclusius i reciclables.

Llana justa amb l'obrador Xisqueta

Sovint la llana no té el valor econòmic i social que es mereix. L’associació Obrador Xisqueta porta a terme un projecte social per aconseguir pagar a un preu just la llana d’ovella 'Xisqueta' dels ramats locals del Pirineu.

L’objectiu és, per una banda, fer que els ramaders puguin costejar el preu de la xollada i per l'altra, aprofitar la llana.

L’ovella Xisqueta és una raça autòctona de l’Alt Pirineu que fins fa poc era considerada en perill d’extinció.

Caramels sense fronteres, de Barcelona a tot el món

Papabubble és una empresa catalana de caramels artesans que va néixer a Barcelona l’any 2004 i ja compta amb 19 botigues repartides per ciutats com Nova York, Sao Paulo, Tokyo, Amsterdam o Seul.

A cada una de les seves botigues el client pot veure tot el procés de fabricació del caramel artesanalment i a més, encarregar els seu propi producte personalitzat.

I els nostres TUI (Tinc una idea) o consells...

"Que les seves anècdotes siguin lleugerament més divertides i molt més breus que a la vida real". Ho diu Graham Davies, al llibre Aprenda a hablar sin miedo

Què vol el client? El client vol servei. Ens ho diu Ricard Alfaro, i ho hem extret del llibre Experiencias que transforman