Pep Gómez: un empresari precoç

  • Pep Gómez té 19 anys i ja ha creat quatre empreses: és un empresari molt precoç, ha viscut al Silicon Valley, als Estats Units. També ha treballat a Google, i ESADE li ha donat una beca per a joves emprenedors
  • Descobrirem que el dibuix és una nova tècnica de treball al món de l'empresa: el “pensament visual”
  • I veurem com funciona una màquina de venda automàtica de carn fresca, embotits i plats preparats
TINC UNA IDEATINC UNA IDEA 

Pep Gómez té 19 anys i ja ha creat quatre empreses. És un empresari molt precoç, que ha viscut a Silicon Valley, als Estats Units. Ha treballat a Google, i l’escola de negocis ESADE li ha donat una beca per a joves emprenedors.

els inversors el que diuen és que precisament falten idees


Durant el reportatge Pep Gómez ens diu:  "Hi ha molta gent que pensa que a Espanya és difícil trobar finançament i jo sempre que parlo amb inversors, sobretot, amb els inversors que jo tinc a l'empresa, ells diuen que falten idees".

Ens explica que "els que estigueu pensant o les que estigueu pensant en muntar una companyia no intenteu fer tres o quatre coses a la vegada, sinó que feu una única cosa, tingueu-la clara, una única idea i tracteu d'anar a mort amb aquesta idea, fins al final".


Dibuixar per innovar


En aquesta secció coneixem què és el "visual thinking", el "pensament visual". Aquestes paraules expliquen una estratègia d'innovació empresarial molt utilitzada als Estats Units, i que a Catalunya fins fa pocs anys només han aplicat les multinacionals.

el dibuix serveix per identificar reptes i problemes que les empreses han de superar

El "visual thinking" es basa en el dibuix per identificar reptes i problemes que les empreses han de superar si volen avançar. Les reunions de treball fetes a través d'aquesta metodologia són més efectives.

El dibuix ajuda a identificar solucions de forma més ràpida que a través dels clàssics "brain storming". Ara les petites i mitjanes empreses catalanes comencen a utilitzar una tècnica que ajuda els executius a veure la realitat des d'un altre punt de vista.

Envasar la terra


L’empresa “Gustos, menjar de la terra” és l'aposta de tres emprenedors que amb el seu projecte volen donar valor als productes de proximitat. A més, també han incorporat una màquina de venda automàtica de carn fresca, embotits i plats preparats.

'Gustos' ven carn fresca i embotits en màquines expenedores

Una idea que sorgeix per adaptar-se als nous ritmes de vida. De moment, han posat al mercat una botiga i una màquina a Vic, però podrien desembarcar a d’altres ciutats si el projecte funciona.



Al nostre programa escoltarem els TUI o consells, com cada setmana: en aquesta ocasió: "Sempre hi ha una manera nova de veure les coses", ens diu Oriol Renart, al llibre "Good Business! La deliciosa historia de la compañía general del desayuno"

També, "Com ens costa d'acceptar que ens entrin al cap noves idees!", ens explica J.M. Gasalla, al llibre "Asunto: Confianza y compromiso"

 

Comentaris

Espacio reservado para promoción
cid:54731