Enlaces accesibilidad
Lligar al temps de les app

Sabem seduir? Les claus de la seducció

  • La ballarina i professora d'striptease Chiqui Martí explica com ensenya les dones a seduir.
  • Andrea Vilallonga, experta en comunicació, parla de la seducció social i laboral.
  • La youtuber Marta Llanos ensenya què són les "red flags" i com evitar-les.
Obrim fil - Seducció: art o joc?
Obrim fil

Per què tenim necessitat de seduir? Què significa la seducció en el temps de les apps de lligar? Com ha canviat la manera de seduir els nous rols d'homes i dones al segle XXI? Seduir és una pràctica antiga i passada de moda? ElXavier Sardà i l'Ana Boadas aborden a l'Obrim Fil aquesta necessitat de guanyar-se els altres amb l'actriu i escriptoraEstel Solé, la sommelier Meritxell Falgueras, els periodistes Màrius Carol i David Balaguer. També amplien la discussió més enllà dels límits de les relacions personals, a la vida quotidiana o a l'àmbit laboral.

L'experta en comunicació i professora de protocol i imatge d'OT, Andrea Vilallonga, explica a l'Obrim fil tots els diferents tipus de seducció que hem de desplegar en la nostra vida quotidiana. Des de la manera en què necessitem captivar els nostres companys de feina o els nostres superiors, fins a la conveniència de mostrar-nos seductors amb les amistats per mantenir la nostra imatge i aprofundir en les relacions amb la gent del nostre entorn. I explica, d'una forma sorprenent, el temps mínim que necessitem per saber si algú ens agrada de veritat.

La seducció s'acaba a alguna edat? O qui té la tendència i el do de la seducció la manté durant tota la vida? A l'Obrim fil dona el seu testimoni en Joan Vives, un home de vuitanta-tres anys que, malgrat l'edat que té, encara va pel carrer amb l'ànim d'agradar a les dones. I, segons explica, té mètodes infal·libles que encara ara, li donen fruits.

.Al programa també ofereix el seu testimoni el periodista i escriptor Joaquim Luna, un home amb fama de seductor. L'Ana Boadas l'entrevista en un bar de còctels molt especial i ell li fa algunes observacions interessants sobre la seducció entre homes i dones. Segons ell, les dones valoren alguns detalls molt particulars en els homes als quals els homes ni tan sols paren atenció, com ara les sabates i els mitjons que portes en la primera cita.

Obrim fil - Joaquim Luna i la seducció

Es pot ensenyar a seduir? La ballarina i professora d'striptease Chiqui Martí té una escola de seducció a Barcelona on van dones de totes les edats i condicions per mirar d'aprendre com agradar als altres. La Chiqui explica que tot comença per potenciar la pròpia autoestima, per ensenyar les persones a treure el seu costat més brillant, les seves condicions més positives amb l'objectiu que se sentin segures d'elles mateixes i així puguin explotar els seus millors valors per acabar seduïnt els altres.

Obrim fil - L'escola de seducció de Chiqui Martí

L'Obrim fil debat també com s'ha portar la seducció al terreny de la parella. La sexòloga Núria Jorba, especialista en relacions de matrimonials, fa una sèrie de recomanacions molt útils per mantenir l'atracció entre els membres de la parella quan passa el temps i despareix la fogositat de l'enamorament. La Núria explica que hi ha una seducció anomenada de manteniment, que és la que hem de practicar per mantenir la flama del matrimoni ben viva.

Entre els diferents consells que apareixen al debat sobre la seducció, un dels conceptes clau que ha nascut en els darrers temps és de les "red flags", les línies vermelles. La youtuber i influencer Marta Llanos ha treballat a fons quines són les coses a les quals s'ha d'estar ben atenta quan tens una primera cita i que poden fer saltar les alarmes.

Un dels moments més sorprenents de l'#ObrimFilSeduir es produeix en el moment que l'Estel Solé confessa com va haver de fer un striptease al metro de Barcelona per al càsting d'un programa molt important de televisió. I com va acabar detinguda per la policia.