Enlaces accesibilidad
Servei d'alta velocitat

Ouigo inaugura aquest dilluns el seu primer servei entre Madrid i Barcelona

  • És el tret de sortida a la liberalització de l'alta velocitat a Espanya
  • La companyia francesa contractarà més de 1.300 persones, la majoria amb contracte indefinit
  • Ofereix cinc trajectes d'anada i tornada al dia amb parada a Saragossa i Tarragona

Per
Farà la competència a Renfe amb preus a partir dels 9 euros
Farà la competència a Renfe amb preus a partir dels 9 euros

Ouigo ofereix a partir d'aquest dilluns els seus primers viatges d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Serà el tret de sortida de la liberalització ferroviària de l'alta velocitat a Espanya en el transports de viatgers. El servei competirà amb Renfe, que fins ara ha estat l'únic operador en aquest segment.

Per començar, farà cinc serveis d'anada i tornada cada dia amb trens Alstom Euroduplex de dos pisos i 509 places. Els bitllets promocionals són a partir dels 9 euros. Només tindrà parades a Saragossa i Tarragona.

El Ouigo estrena el trajecte Madrid-Barcelona

Contractació de més de 1.300 persones

Durant la inauguració institucional del servei, el passat divendres, la directora general de la companyia, Hélène Valenzuela, ha anunciat la contractació de més de 1.300 persones, el 98% d'elles amb contracte indefinit, i la seva aposta per contribuir a la recuperació econòmica d'Espanya, amb l'objectiu de multiplicar el nombre de viatgers que utilitzen el tren: el mitjà de transport més sostenible amb el medi ambient i la infraestructura del qual està àmpliament infrautilitzada a Espanya.

"Avui per fi estem celebrant l'inici dels nostres trens. Estem compromesos amb la recuperació de l'economia i volem popularitzar l'alta velocitat, volem ser el mitjà de transport per a tota la família, adults, nens i mascotes, i volem ser l'opció preferida pels espanyols", ha assenyalat.

65.000 milions d'euros invertits

Es tracta del primer tren que circularà per les vies espanyoles després de la liberalització, un procés que ha suposat l'entrada de la competència amb la finalitat de donar un major ús a la infraestructura, en la qual s'ha invertit 65.000 milions d'euros en els últims 30 anys, sent la més extensa d'Europa i la segona del món però, al mateix temps, una de les menys utilitzades.

Per la presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, l'entrada de més companyies també representa "una senyal" perquè comenci "una nova edat d'or" del ferrocarril i en el qual el tren sigui "el centre d'una mobilitat sostenible i connectada".