Enlaces accesibilidad
54 edició dels premis Sant Jordi de cinematografia atorgats per RNE

Barbara Lennie, premia la millor actriu en pel·lícula espanyola per "Los Condenados"

Per

Barbara Lennie rep aquest premi per la seva participació a la pel·lícula Los condenados, d'Isaki Lacuesta.

Bárbara Lennie (Madrid, 1984), amb només quinze anys participa a la pel·lícula Más pena que Gloria (2001) de Víctor García León. Llicenciada en interpretació per la Real Escuela Superior de Arte Dramático. 

El 2005 protagonitza Obaba, de Moncho Armendáriz, que va suposar-li la nominació a Millor Actriu Revelació dels Premis Goya. Altres pel·lícules destacades són La bicicleta (2006), de Sigfrid Monleón, Mujeres en el parque (2006), de Felipe Vega, Las trece rosas (2007), d'Emilio Martínez Lázaro, o Todas las canciones hablan de mí (2009) de Jonás Trueba.

Bárbara Lennie també ha participat en sèries de televisió com Cuenta atrás o Águila Roja. Actualment treballa en l'exitosa sèrie de Televisió Espanyola Amar en tiempos revueltos. En teatre l'hem pogut veure a Trío en mi bemol i La función por hacer, una adaptació de Seis personajes en busca de autor, de Pirandello.

És la seva gran interpretació a Los condenados (2009), d'Isaki Lacuesta, que combina el drama i el thriller, la que li suposa el premi Sant Jordi a Millor Actriu. El film explica la història de dos exiliats a Espanya que retornen al seu país, Argentina, on organitzen una excavació per trobar les restes d'un company activista desaparegut durant la dictadura de Videla. La filla del desaparegut, Sílvia (Bárbara Lennie), no hi vol col·laborar. La capacitat expressiva del seu rostre, durant vuit minuts de primer pla, és commovedora i li dóna molt realisme a la història.

Bárbara Lennie (Madrid, 1984), con apenas quince años participa en la película Más pena que Gloria (2001), de Víctor García León. Licenciada en interpretación por la Real Escuela Superior de Arte Dramático. En 2005 protagoniza Obaba, de Moncho Armendáriz, que le supuso la nominación a Mejor Actriz Revelación de los Premios Goya. Otras películas destacadas son La bicicleta (2006), de Sigfrid Monleón, Mujeres en el parque (2006), de Felipe Vega, Las trece rosas (2007), de Emilio Martínez Lázaro, o Todas las canciones hablan de mí (2009), de Jonás Trueba. Bárbara Lennie también ha participado en series de televisión como Cuenta atrás o Águila Roja. Actualmente trabaja en la exitosa serie de Televisión Española Amar en tiempos revueltos. En teatro la hemos podido ver en Trío en mi bemol y La función por hacer, una adaptación de Seis personajes en busca de autor, de Pirandello. Es su gran interpretación en Los condenados (2009), de Isaki Lacuesta, que combina el drama y el thriller, la que le merece el premio Sant Jordi a Millor Actriu. El film explica la historia de dos exiliados en España que retornan a su país, Argentina, donde organizan una excavación para encontrar  los restos de un compañero activista desaparecido durante la dictadura de Videla. La hija  del desaparecido es Silvia (Bárbara Lennie), que no quiere colaborar. La capacidad expresiva de su rostro, durante ocho minutos de primer plano, es conmovedora y le da mucho realismo a la historia.