Enlaces accesibilidad
Mobilitat

Els usuaris del tren denuncien saturació durant les hores punta i SFM estudia augmentar les freqüències

  • Des de l'inici de la bonificació dels viatges el nombre de passatgers ha augmentat un 40%
  • Serveis Ferroviaris de Mallorca analitza la viabilitat d'una nova freqüència

Por
Un grup de passatgers al tren d'Inca
Un grup de passatgers al tren d'Inca

Des que el tren és gratuït el nombre de passatgers ha augmentat un 40%. Ara cada dia viatgen amb tren 8.000 persones més que abans de la bonificació. I això s'està notant especialment a primera hora del matí, tot i que des de Serveis Ferroviaris de Mallorca asseguren que no s'ha arribat a superar la cabuda dels vagons.

El nombre de passatgers s'ha disparat

Jo l'he començat a agafar perquè és gratuït, però hi ha dies que no hi ha espai"

"Cada dia els trens van més plens","Jo l'he començat a agafar perquè és gratuït, però hi ha dies que no hi ha espai" Ens expliquen alguns dels passatgers a l'estació del Pont d'Inca. El problema és visible especialment a les primeres freqüències del dia. Segons els passatgers quan el primer tren passa per l'estació d'Inca a les 6:45 del matí la majoria dels seients estan ocupats.

Els usuaris demanen més freqüències i que els trens siguin més llargs

Serveis Ferroviaris no té capacitat per assumir tota la demanda

"El problema que tenim és que Serveis Ferroviaris no té capacitat per assumir tota la demanda que hi ha... A determinades hores és molta la gent que hi ha als trens, fa molta calor i hi ha gent que s'ha acubat" Ho explica Guillem Ramis el portaveu de l'associació d'usuaris del tren.

S'estan estudiant noves freqüències per reduir la sensació de saturació

Els tècnics estan estudiant si és viable posar un tren més

Ara des de SFM estan estudiant possibles solucions per intentar millorar el servei especialment a primera hora del matí. Volen implementar una nova freqüència després del primer tren que surt de Manacor. Seria una freqüència que aniria des de Marratxí a Palma. Un dels punts on les aglomeracions es produeixen pràcticament cada dia.

Els trens passen cada deu minuts

Mateu Capellà, el gerent dels Serveis Ferroviaris de Mallorca ha declarat a TVE que és una opció que està damunt la taula. Estam intentant trobar solucions. Principalment al tren de Manacor. Ara els tècnics estan estudiant si és viable posar un tren per darrere o abans". Una possible solució que, si els tècnics donen el vistiplau, podria començar a funcionar a partir del mes que ve.