Enlaces accesibilidad

Els mestres demanen suport davant l'augment d'alumnes amb necessitats especials

  • Mestres i vetlladores alerten que no tenen prou formació i recorden que “no són sanitaris”
  • Educació estudia incorporar tècnics d’infermeria per garantir una atenció adequada
Els mestres i vetlladores alerten que no tenen prou formació per atendre les necessitats de tots els alumnes
Els mestres i vetlladores alerten que no tenen prou formació per atendre les necessitats de tots els alumnes

Les escoles catalanes viuen un augment d’alumnes amb necessitats educatives especials, molts dels quals requereixen atenció sanitària diària.

Mestres i vetlladores alerten que no tenen prou formació i recorden que “no són sanitaris”, fet que genera estrès i situacions de risc | Informa: Àlicia Berjano

Alumnes amb necessitats especials: falta suport sanitari a les escoles

Una situació insostenible

El cas de l’Àlex, alumne de primària amb diabetis tipus 1, exemplifica el problema: té assignada una vetlladora sanitària a classe, però no durant el menjador, on poden sorgir complicacions. “Hem tingut algun ensurt”, admet el seu pare, mentre el director del centre reconeix que han hagut de trucar diverses vegades a l’ambulància.

Actualment, les escoles disposen d’una infermera referent al CAP, que fa formació i orientació, però no acompanya els alumnes a l’aula. La responsabilitat recau en vetlladores i monitores, que sovint només han rebut unes hores de formació.

A les escoles bressol, la situació és similar: les educadores han d’atendre infants amb patologies sense ser infermeres, fet que genera “un estrès afegit molt gran”, segons denuncien.

Com a solució, el Departament d’Educació estudia incorporar tècnics d’infermeria a les escoles per garantir una atenció adequada i reduir la pressió sobre el personal docent i de suport. Els professionals reclamen que aquesta mesura arribi aviat per evitar riscos i millorar la inclusió educativa.