Enlaces accesibilidad

Periodistes catalans omplen Sant Jaume per denunciar l'assassinat de companys a Gaza

  • Reclamen seguretat per als informadors, fi del bloqueig i entrada d'ajuda humanitària
  • Demanen a Espanya i la UE l'embargament d'armes i trencar vincles amb Israel
Protesta a la plaça Sant Jaume pels assassinats de periodistes a Gaza
Protesta a la plaça Sant Jaume pels assassinats de periodistes a Gaza

Un miler de persones, segons la Guàrdia Urbana, han omplert aquest dimecres la plaça de Sant Jaume de Barcelona per condemnar l'assassinat sistemàtic de periodistes a Gaza. La concentració, impulsada per més de 120 comitès d'empresa, sindicats, entitats, col·legis professionals i mitjans de comunicació catalans, denuncia que "Israel no vol testimonis del genocidi" i recorda que almenys 238 treballadors de la informació han mort a Gaza des del 7 d'octubre de 2023.

Un miler de periodistes es concentra a Sant Jaume per Gaza

Els assistents han llegit un manifest en què exigeixen garanties de seguretat per als periodistes que informen des de Gaza i Cisjordània, l'entrada sense restriccions de la premsa internacional i l'accés immediat d'ajuda humanitària. També reclamen a l'Estat espanyol i a la Unió Europea un embargament total d'armes a Israel i la suspensió de qualsevol relació política, militar o econòmica fins que s'aturi el que qualifiquen de genocidi.

La protesta s'ha sumat a la concentració setmanal convocada per entitats en suport de Palestina per demanar el final de la guerra i el respecte als drets humans. Diverses organitzacions internacionals i ONG ja han denunciat les matances a Gaza com un genocidi.