Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

És la foto de família del nou govern català.  Els 13 consellers de l'executiu de Carles Puigdemont han pres possessió dels seus càrrecs aquest matí en un acte al Palau de la Generalitat en el que el president ha agraït la feina a l'anterior govern i ha demana als nous consellers que no renunciïn a res. Després primera reunió del Consell Executiu i primers actes d'intercanvi de carteres entre els exconsellers i els nous responsables dels departaments.

A l'acte de la Generalitat hi hem vist l'expresident Mas que ahir va anunciar que renuncia a l'acta de diputat. A partir d'ara disposarà d'una oficina al Palau Robert de Barcelona. A més, perd l'aforament però la causa per la consulta del 9N seguirà al Tribunal Superior de Justícia ja que Irene Rigau, una dels tres imputats, segueix sent parlamentària.

Un any més cantonades com aquesta de Diagonal amb carrer Balmes són les que han registrat un número més alt d'accidents a Barcelona. L'any passat van pujar gairebé un 4 per cent. Hi van morir 27 persones, 4 menys. Preocupa el número de morts entre els motoristes, un 67 per cent de les víctimes mortals.

Als esports, la FIFA sanciona Reial Madrid i Atlètic a no poder fitxar fins el 2017. El Barça passa als quarts de final de la Copa del rei després de guanyar l'Espanyol per zero a dos amb un doblet de Munir. Els jugadors es van comportar millor que als derbis anteriors però un sector de l'afició blanc-i-blava va mostrar pancartes ofensives contra els blaugrana. La lliga ja les ha denunciades davant la Comissió Antiviolència.

EL NOU GOVERN. ELS NOUS CONSELLERS PRENEN POSSESSIÓ DEL SEU CÀRREC I FAN LA PRIMERA REUNIÓ.

ARTUR MAS. DEIXA L'ACTA DE DIPUTAT DESPRÉS DE 20 ANYS AL PARLAMENT DE CATALUNYA.

ACCIDENTS A BARCELONA. VAN PUJAR UN 4% AL 2015 I VAN MORIR 27 PERSONES,

MÉS DE LA MEITAT MOTORISTES

EL BARÇA, A QUARTS. LA LLIGA DENUNCIA DAVANT ANTIVIOLÈNCIA LES PANCARTES DE L'AFICIÓ DE L'ESPANYOL.

En dos horas, tomarán posesión de su cargo los nuevos miembros del Gobierno de Cataluña que preside Carles Puigdemont. El nuevo ejecutivo contará con 13 consellerías, una más que el anterior (14/01/16).

PRIMER DIA DE PUIGDEMONT MENTRE L'ESTAT ESTUDIA LA FÓRMULA PER PROMETRE EL CÀRREC

Primer dia de Carles Puigdemont al capdavant de la Generalitat en plena polèmica per la fórmula que va utilitzar per prendre possessió del càrrec en la que no va retre fidelitat al rei, la Constitució i l'Estat. Els serveis jurídics de l'Estat ja estan estudiant la fòrmula per veure si impugnen la presa de possessió, i el president Rajoy inisteix que no pensa deixar-ne passar ni una.

COMENÇA LA LEGISLATURA PATXI LÓPEZ ESCOLLIT PRESIDENT DEL CONGRÉS GRÀCIES A UN ACORD DE PP, PSOE I C'S

S'ha imposat a Carolina Bescansa de Podemos, l'altra candidata. L'exlehendakari presidirà els debats del Parlament més fragmentat de la democràcia en plena negociació sobre pactes de legislatura. En el seu primer discurs, López ha demanat diàleg i entesa dins d'una Espanya plural i diversa

BOMBERS GENERALITAT DETINGUT ELS CAP DE MITJANS AERIS PER SOSPITES D'IRREGULARITATS

S'acaba de saber. La Policia Nacional ha detingut el responsable de mitjans aeris dels bombers de la Generalitat per sospites de contractes irregulars

UN HOME MATA A LA SEVA EXPARELLA EN PLE CARRER A VILA-SECA I DESPRÉS SE SUÏCIDA

Minut de silenci a Vila-seca per condemnar la violència de gènere. Aquest matí una dona ha mort en ple carrer quan la seva exparella li ha disparat a boca de canó amb una escopeta. L'home s'ha intentat suicidar al lloc dels fets però ha mort poc després a l'hospital Joan XXIII.

NEYMAR HAURÀ DE DECLARAR COM A INVESTIGAT EL 2 DE FEBRER, A L'AUDIÈNCIA NACIONAL

L'Audiència Nacional cita a declarar Neymar el 2 de febrer com a investigat per delictes d'estafa i corrupció entre particulars . El dia abans també hi hauran de comparèixer Bartomeu i Rosell per la demanada del grup DIS. A poques hores del derbi de Copa del Rei a Cornellà, sembla que la tensió s'ha rebaixat i tothom espera un partit dintre dels límits esportius.

JUDIT NEDDERMANN LA CANTANT CATALANA INTERPRETA CANÇONS PRÒPIES I VERSIONS DEL SEU DISC

La cantant i compositora catalana JUDIT NEDDERMANN ha participat en tants projectes diferents que costa creure que fins ara no hagi tret un disc propi.

Primer dia de Carles Puigdemont al capdavant del govern i ho fa en plena polèmica per la fórmula que va utilitzar per prendre possessió del càrrec en la que no va retre fidelitat al rei, la Constitució i l'Estat. Els serveis jurídics de l'Estat ja estan estudiant la legalitat de la fórmula. El president Rajoy ha dit que, en funció del que diguin els informes, impugnaran la presa de possessió i ha afegit que no pensa deixar-li passar ni una.

Declaracions prèvies a l'inici de la sessió de la Constitució del Congrés en la que s'ha escollit a Patxi López com a president de la cambra. Ho ha fet amb els vots del PSOE i de Ciutadans i l'abstenció del PP que, a canvi, serà el partit amb més representats a la mesa. Podemos ha presentat la candidatura de Carolina Bescansa que ha protagonitzat una de les imatges del dia al anar al ple amb el seu fill. A aquesta hora els diputats juren o prometen el seus càrrecs.

Un nou cas de violència de gènere ha sacsejat aquest matí Vila-seca, a Tarragona. Un home ha matat la seva exparella en ple carrer i després s'ha suïcidat.

Les temperatures anormalment altes d'aquest hivern han accelerat la floració dels ametllers. A les terres de Lleida, igual que a molts altres indrets de Catalunya, és habitual aquests dies veure ametllers florits. Els pagesos però estant preocupats perquè les baixes temperatures i les gelades previstes per aquests dies poden perjudicar la futura collita.

A poques hores del derbi de Copa del Rei a Cornellà. L'Audiència Nacional ha citat a declarar Neymar com a investigat per delictes d'estafa i corrupció entre particulars el 2 de febrer. El dia abans també hi hauran de comparèixer Bartomeu i Sandro Rosell per la demanada del grup DIS.

PRIMERA POLÈMICA. ELS SERVEIS JURÍDICS DE L'ESTAT ESTUDIEN LA FÓRMULA UTILITZADA EN LA PROMESA DE PUIGDEMONT.

ARRENCA LA LEGISLATURA. EL SOCIALISTA PATXI LÓPEZ ESCOLLIT PRESIDENT DEL

CONGRÉS GRÀCIES A L'ACORD DE PP, PSOE I C'S.

VIOLÈNCIA DE GÈNERE.UN HOME MATA A LA SEVA EXPARELLA AL MIG DEL CARRER I DESPRÉS SE SUÏCIDA.

AMETLLERS FLORITS. LES TEMPERATURES ALTES HAN ACCELERAT EL PROCÉS I L'ARRIBADA DEL FRED PODRIA PERJUDICAR LA COLLITA.

CAS NEYMAR. EL BRASILER HAURÀ DE DECLARAR COM A INVESTIGAT EL 2 DE FEBRER, A L'AUDIÈNCIA NACIONAL.

Francesc Homs ha marcado las líneas de actuación de su partido para esta legislatura: "Hay que hacer mucha pedagogía, escuchar mucho y, como siempre hemos tenido, con talante de implicarnos en las cuestiones que sean de interés para Cataluña, que es nuestra razón de ser". El líder de Democràcia i Llibertat en el Congreso ha pedido también más diálogo (13/01/16)

El presidente del PP catalán, Xabier García Albiol, ha señalado este martes en La Noche en 24 que su formación no tendrá "ningún tipo de problema" en que se aplique el artículo 155 de la Constitución en caso de que el nuevo presidente, Carles Puigdemont, siga adelante con los planes independentistas de Junts pel Sí y la CUP. Albiol ya había asegurado esta tarde a su llegada a la Junta Directiva Nacional del PP en Madrid que como senador votará “con mucho gusto” para respaldar su aplicación en caso de que el nuevo gobierno catalán siga con sus planes de "ruptura" con España. Albiol ha asegurado que el actual Gobierno de España "tiene previstos todos los escenarios" para que la hoja de ruta de los independentistas no se lleve a cabo. "Podemos estar tranquilos", ha asegurado el dirigente 'popular' catalán aunque la situación sea, en su opinión, "preocupante" y "desagradable".

La diputada de la CUP en el Parlament de Cataluña Gabriela Serra ha negado que el acuerdo que alcanzaron con Junts pel Sí para investir a Carles Puigdemont les haya dejado "tocados" como formación o que haya supuesto una “humillación” por parte del ya expresidente Artur Mas. En una entrevista en La Noche en 24, Serra ha reconocido, no obstante, que les molestó el "aire altanero" de Mas días antes cuando les calificó de "radicales antisistema". Serra ha señalado que ellos han demostrado tener "conciencia de país y futuro" aunque Artur Mas se la negó entonces y que han evitado que este último cumpliera con su amenaza de "o Mas o marzo", en alusión a una nueva convocatoria de elecciones. Serra ha reconocido que el acuerdo alcanzado con Junts pel ¨Sí es "superable" pero que podía haber sido "peor" y que han logrado lo "máximo que podían alcanzar" en el tiempo que tenían. La diputada de la CUP han negado que ellos tuvieran que entregar "ninguan cabeza" de su partido a cambio de que Mas se retirara en alusión al punto del acuerdo que señala que dos de sus parlamentarios tienen que integrarse en la dinámica del grupo de Junts pel Sí.

Carles Puigdemont ha prometido su cargo como presidente de la Generalitat de Cataluña sin mencionar ni al rey ni a la Consitución. La presidenta del Parlament, Carme Forcadell ha utilizado una fórmula inédita hasta ahora, y sólo le ha preguntado por la fidelidad al pueblo catalán representada por su Parlamento.

El Gobierno, que ha estado representado en el acto institucional por el ministro del interior, ha pedido a la Abogacía del Estado que estudie si la pregunta es legal. Antes de la toma de posesión, Mariano Rajoy ha insistido en la necesidad de respetar la legalidad.

Carles Puigdemont ya es el nuevo presidente de la Generalitat. Ha tomado posesión del cargo, prometiendo fidelidad al pueblo catalán y obviando a la Consitución y al rey. En su primer discurso como presidente se ha comprometido a responder a las expectativas de los ciudadanos de Cataluña y a explicar mejor su proyecto para implicar a más personas. Considera que los catalanes están "ahogados, humillados y menospreciados" por el Estado.