Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Els partits polítics apuren els últims dies abans que comenci la campanya per a les eleccions municipals. Aquest cap de setmana Barcelona en Comú i Junts per Catalunya han presentat els seus projectes. Anirem també a l'Audiència de Barcelona, que avui ha citat a Joaquim Benítez, l'exprofessor de l'escola dels Maristes de Sants-Les Corts condemnat per abusar de 4 alumnes. El tribunal ha de decidir si ingressa de forma immediata en un centre penitenciari. I parlarem també de salut, perquè l'Hospital de la Vall d'Hebron ha confirmat que la bactèria que va causar la mort de dos nadons prematurs no es va transmetre per via ambiental.

El candidato de Unidas Podemos a las elecciones generales, Pablo Iglesias, ha realizado su primera y única visita a Barcelona para participar en el acto central de campaña de En Comú Podem, fuerza con la que confluye en esta comunidad. Iglesias ha asegurado que el conflicto en Cataluña no se soluciona con cárcel, sino con dialogo; y para garantizarlo, ha pedido el voto a los socialistas catalanes.

L'atur al mes de març va baixar a Catalunya de 902 persones, el que situa la xifra de desocupats en 395.000 persones que busquen feina, 15.000 menys que fa un any, el que suposa un descens interanual del 3,8 per cent. A la demarcació de Barcelona l'atur va augmentar el mes de març de 849 persones. 

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat xoquen a compte del decret d'habitatge presentat a principis de març per l'executiu català. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, creu que el decret criminalitza els desnonats, crea barris de priemra i segona i obre la porta a lliberalitzar sol públic dels ajuntaments que no tinguin capacitat econòmica per construir. Colau demana o bé que el govern retiri el decret o bé que el Parlament el bloquegi. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, defensa el decret perquè considera que facilita l'accés a habitatge assequible i acusa a l'alcaldessa Ada Colau d'oportunisme electoral.

La Fiscalia demana que s'investigui una desena de persones que es trobaven als centres Pau Claris i Mediterrania de Barcelona l'1 d'octubre del 2017 per resistència i desobediència greu a la policia, per tractar d'impedir que els agents s'enduguessin les urnes.

Parlem del primer cas d'èxit d'un transplantament al primer nen amb inmuno-deficiència greu detectada a la prova del taló. 

La alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, ha defendido que el 1-O fue una "movilización pacífica" en la que "millones de ciudadanos" se autoorganizaron para celebrar una consulta que, tras la suspensión del Constitucional, ya no era un referéndum vinculante con efectos jurídicos.

El rey Felipe VI y el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, han vuelto a ser plantados por la alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, y el presidente de la Generalitat, Quim Torra, durante la inauguración del Mobile World Congress en Barcelona. Colau y Torra se negaron a recibir al rey el domingo y, aunque sí lo han saludado este lunes en privado, han rechazado posar en la foto de familia, una medida criticada por el PP y Ciudadanos, pero apoyada por ERC. 

El presidente de la Generalitat, Quim Torra, durante su intervención en los parlamentos previos al inicio de la cena de inauguración del Mobile World Congress de Barcelona, ha destacado ante el rey la "lucha constante" de Cataluña en defensa de los "derechos humanos universales". Torra ha iniciado su discurso con unas palabras de recuerdo al expresidente de la Generalitat Carles Puigdemont y los exconsejeros que "hoy no pueden estar" en esa cena, en alusión a la causa judicial del 1-O sobre los miembros del anterior Govern. Por su parte, la alcaldesa de Barcelona, Ada Colau, ha reivindicado los "valores republicanos" de "libertad, igualdad y fraternidad" ante el monarca.

La alcaldesa de Barcelona Ada Colau se ha sumado en Las mañanas de RNE con Íñigo Alfonso a la petición de dimisión del presidente del Tribunal Supremo, Carlos Lesmes, después del cambio de criterio respecto al pago del impuesto de las hipotecas. Colau ha afirmado que “la cúpula judicial está cada vez más alejada de la sociedad” y que “la justicia no pasa por su mejor momento de prestigio en este país”, porque “esta actuación genera indignación y alarma social”.