Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

 

Josep Rull es converteix en el nou coordinador general del partit.  CANVIS A CONVERGÈNCIA.

Barcelona i el cannabis. MÉS CLUBS I MÉS OPERACIONS POLICIALS.

Cangurs per gossos. UNA ALTERNATIVA A LES RESIDÈNCIES.

Dalí, focs artificials i flamenc.  LES PROPOSTES PEL CAP DE SETMANA.

Mathieu ja s'entrena.  EL PRESIDENT BARTOMEU VISITA L'EQUIP.

Temps ja per la informació a Catalunya marcada per l'Enquesta de Població Activa: Catalunya és la comunitat autónoma on s'han creat més llocs de treball, gairebé 100 mil, segons l'Enquesta de Població Activa del segon trimestre. La xifra de desocupats va caure en 69.700 persones deixant el total per sota de les 800 mil. Per sectors, la indústria és el que més ha pujat, seguit de la construcció i dels serveis, un sector marcat per l'estacionalitat que implica el turisme. El govern català destaca el paper capdavanter de Catalunya en la sortida de la crisi i tant l'oposició com els sindicats lamenten la temporalitat dels nous contractes. Per al Conseller Delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, el bon resultat de l'EPA demostra que cal continuar fent reformes i sosté que per primer cop en 7 anys les perspectives econòmiques són clarament positives. Guardiola destaca que el rescat de bancs ha estat público-privat, amb gran esforç de contribuents i també d'inversors. Pel que fa a la venda de Catalunya-Caixa diu que tanca la reestructuració del sistema bancari espanyol, tot i que la qualifica de molt mala notícia. La Llei de Transparència ha superat avui el seu primer tràmit parlamentari amb l'aprovació al ple del text inicial amb l'acord de tots els grups ja que cap ha presentat esmenes a la totalitat. Es feien passar per llauners, però en realitat es dedicaven a vendre droga entre els turistes del Port Olímpic de Barcelona. La Guàrdia Urbana i dels Mossos d'Esquadra han detingut a set persones, després de rebre diverses denúncies dels veïns. Els detinguts actuaven de manera coordinada. Uns es dedicaven a amagar la droga, altres captaven els clients i uns altres a ingressar els diners a diversos comptes bancaris. Els set detinguts tenen entre 25 i 36 anys i han quedat en llibertat amb càrrecs. Al Barça, els 6 internacionals espanyols, el croat Rakitic i el camerunès Song ja són a les ordres de Luis Enrique. Aquest matí, de moment, s'han sotmès a les proves físiques i a les revisions mèdiques. Una revisió que també ha passat l'últim fitxatge blaugrana, Jeremy Mathieu. Andrea Chenier, d'Umberto Giordano, és la primera Òpera que el Festival de Perelada ha muntat i produit íntegrament. Està ambientada a l'época de la revolució francesa, i enllaça aquest episodi històric amb el temps actual, amb una posta en escena original. S'estrena dissabte, i la protagoniza el tenor Marcelo Álvarez, que actua per primera vegada a Perelada. 

Catalunya lidera la caiguda de l'atur a tot Espanya. Segons l'Enquesta de Població Activa del segon trimestre, la xifra de desocupats va caure en 69.700 persones deixant el total en 770 mil.  És doncs un dels motors que ha permès una baixada rècord a Espanya ja que d'abril a juny l'atur ha caigut en 310 mil persones situant la xifra global en els 5 milions 623 mil. Unes bones xifres però el més important és que per primera vegada des que va començar la crisi en l'últim any s'han creat llocs de treball, concretament, 192 mil. Les dades han fet sortir avui a un optimista Mariano Rajoy. 

A aquesta hora també pendents del l'avió de la companyia espanyol Swiftair desaparegut aquest matí quan feia el trajecte entre Burkina Fasso i Algeria. Hi ha 110 passatgers i 6 tripulants, tots ells espanyols.

Després que Artur Mas anunciés que demanarà a Rajoy que no impugni la llei de consultes, la líder del PP català dona per fet que el govern espanyol la impugnarà i que no permetrà que se celebri  luna consulta el 9 de novembre. 

Comença el concurs pirotècnic de Blanes i ho fa movilitzant més de 200 persones que vetllen pel cumpliment de les mesures de seguretat.  Després us expliquem quines són. En els propers dies s'esperen més de 200 mil visitants.

Després de l'èxit de l'edició de Masterchef que anit va acabar amb la victoria de la Vicky, comencen els càstings per escollir els participants a la nova temporada de Masterchef Júnior. Després estem amb els candidats a veure quins plats han presentat.

Els 6 internacionals espanyols, el camerunès Song i el croat Rakitic s'incorporen a la pretemporada del Barça. L'equip de Luis Enrique debutarà a la lliga contra l'Elx al Camp Nou el 23 d'agost. El primer clàssic contra el Madrid serà al Bernabéu el 26 d'octubre, tot just acabada la sanció de Luis Suárez.

Després de l'èxit de l'edició de Masterchef que anit va acabar amb la victoria de la Vicky, comencen els càstings per escollir els participants a la nova temporada de Masterchef Júnior. Després estem amb els candidats a veure quins plats han presentat. / Prop de mig milió d'espectadors de mitjana, van veure a Catalunya, i en directe, aquí a la Primera, la final de la segona temporada de Masterchef. Amb una mitjana total del 24'6 per cent de l'audiència, la victòria de la mallorquina Vicky Pulgarín va ser el programa més vist del dia. A Espanya, la final íntegre entre Vicky i Mateo va congregar, el 25 per cent de tota l'audiència superant els tres milions d'espectadors de mitjana. El concurs ha aconseguit aplegar davant el televisor grans i petits gràcies a un contingut familiar i apte per a tots els públics. ...I acaba un edició i en comença un altre. La dels més petits. Avui se celebra el primers dels càstings per escollir els concursants de la segona edició de Masterchef junior. L'anterior va ser un èxit d'audiència i també de participació... 

 

Catalunya lidera la caiguda de l'atur i també la creació de llocs de treball.  69.700 ATURATS MENYS.

Avió espanyol desaparegut entre Algèria i Burkina Fasso. SIS TRIPULANTS ESPANYOLS.

Llei de consultes.  CAMACHO DIU QUE SERÀ IMPUGNADA.

Concurs pirotècnic a Blanes. 200 EFECTIUS VETLLEN PER LA SEGURETAT.

I ara, Masterchef Júnior.  COMENCEN ELS CÀSTINGS DEL CONCURS.

Luis Enrique debutarà amb l'Elx. EL PRIMER MADRID-BARÇA, AMB LUIS SUÁREZ.

Temps ja la informació a Catalunya marcaad per una xifra: 8.455 milions d'euros. Aquest és el dèficit fiscal de Catalunya segons el càlcul dels experts del ministeri d'Hisenda. Ho han calculat amb el mètode anomenat càrrega-benefici, i són 2600 milions menys que el que calcula la Generalitat. Catalunya és la segona comunitat amb més dèficit, per darrera de Madrid, amb 16 mil milions. Andalusia i Canàries són les més beneficiades, amb un superàvit de més de set mil milions. Pel director de l'estudi, Àngel de la Fuente, no hi ha tracte injust. / Des del govern de la Generalitat consideren que caldrà comparar les seves dades amb les d'hisenda, però valoren el fet de que es reconegui que hi ha un dèficit. A més de les balances fiscals, l'altre  gran tema avui al parlament ha estat la propera reunió entre Mas i Rajoy. Artur Mas ha avançat que preguntarà pel model de finançament i demanarà a Rajoy que no impugni més lleis catalanes, com la de consultes, i també que compleixi lleis espanyoles, com la d'estabilitat pressupostària. La líder dels Populars catalans li ha demanat a Mas que deixi de banda la consulta i se centri en la recuperació econòmica. Els mossos han desarticulat la principal banda que actuava a les autopistes catalanes. Hi ha 10 detinguts, entre ells el líder de la banda, que acumulava 75 detencions. Atacaven sobre tot vehicles de matrícula estrangera, els llençaven una pedra i els feien aturar al voral, on els robaven tots els efectes personals. Les detencions es van fer després d'una persecució en la que els delinqüents van arribar a perdre una rodaSón imatges enregistrades per la guardia civil a la Cova dels Arquets, prop de l'Estartit, on dissabte va morir un submarinista i un altre va ser rescatat en estat crític. A les imatges s'aprecia la dificultat de la cova, que es troba a vuit metres de fondària i de la que només n'estan cartografiats els primers quaranta metres. Sembla que els submarinistes accidentats van anar força més enllà i després no van poder trobar el camí de tornada. Els submarinistes de la Guàrdia civil van fer 14 immersions per l'operació de rescat. Jeremy Mathieu ja és l'esperat central que volia fitxar el Barça. Aquest migdia s'ha fet oficial l'acord amb el València,  demà a dos quarts de vuit del vespre el presentaran i firmarà el seu contracte per les properes quatre temporades. El Barcelona pagarà finalment 20 milions pel jugador francès. L'essència del pallasso Monti tornarà demà al Grec de Barcelona. El festival vol recordar al gran Joan Montanyès amb la representació de Rhum, l'espectacle en que preparava l'any passat abans de morir. Aquest matí ens hem colat a l'assaig general. 

El dèficit fiscal de Catalunya és de 8.455 milions d'euros, segons les dades que ha fet públiques el ministeri d'Hisenda basant-se en els comptes territorialitzats. Són 2.600 milions menys que els numeros presentats per la Generalitat. Diuen els experts del ministeri que Madrid es la comunitat més perjudicada amb un dèficit de 16 mil milions. A l'altra banda, Andalusia i Canàries són les que més saldo positiu obtenen./ N'hem parlat molt però ja les tenim aquí: les balances fiscals segons el ministeri d'Hisenda. Aquestes dades diuen que Catalunya té un dèficit de 8.455 milions d'euros. És la segona comunitat que paga més del que rep. Al davant, la comunitat de Madrid que dobla el dèficit català. / El govern català lamenta les diferències i demana ara que es comparin els seus comptes amb els d'Hisenda. Al Parlament n'ha parlat el conseller Mas-ColellAl Parlament molt activitat en l'últim ple abans de les vacances./ Artur Mas ha aprofitat per avançar l'agenda que porta a la Moncloa: preguntarà a Rajoy per propostes concretes sobre el model de finançament i li demanarà que NO impugni més lleis catalanes, com la de consultes, i que cumpleixi les lleis espanyoles, com la d'estabilitat pressupuestària./ En aquest últim Ple abans de les vacances d'estiu s'han escenificat els darrers canvis que afecten la composició de la Cambra. Miquel Iceta ha ocupat el lloc que correspon al president del grup Parlamentari del PSC.  Pere Navarro ha canviat de lloc després de ser escollit secretari primer de la Mesa. I darrera del president Mas ja no hem vist Oriol Pujol.. que la passada setmana va renunciar als seu càrrec. Dos dies abans de la reunió amb Mas, Mariano Rajoy es reunirà amb el nou líder del PSOE, Pedro Sánchez. Desde Convergència i Unió esperen que de la reunió en surti un reconeixement dels dos grans partits espanyols sobre la gravetat de la situació a Catalunya. De moment, el futur secretari general socialista ha dit que insisitirà en el seu model federal i demanarà a Rajoy que reaccioni. Són imatges enregistrades per la guardia civil a la Cova dels Arquets, prop de l'Estartit, on dissabte va morir un submarinista i un altre va ser rescatat en estat crític. A les imatges s'aprecia la dificultat de la cova, que es troba a vuit metres de fondària i de la que només n'estan cartografiats els primers quaranta metres. Sembla que els submarinistes accidentats van anar força més enllà i després no van poder trobar el camí de tornada. Els submarinistes de la Guàrdia civil van fer 14 immersions per l'operació de rescat. Els mossos han desarticulat la principal banda de lladres que actuaven a les autopistes. Hi ha deu detinguts i els atribueixen més de 80 robatoris amb violència i intimidació, entre d'altres delictes. Les associacions de clubs cannàbics de Catalunya han reclamat avui que es reguli d'una vegada el funcionament d'aquestes entitats.  Asseguren que així s'evitaria la problemàtica que generen, en ciutats com Barcelona. I la persecució que, diuen, pateixen. No neguen que la capital catalana s'ha convertit en un gran pòl d'atracció del turisme de la marihuana però se'n desvinculen completament.  Veuen amb bons ulls la proposta de la Generalitat que entre altres aspectes regularà el transport i el cultiu i l'organització d'aquest clubs. A Catalunya n'hi ha uns 400 que abasteixen més de 160.000 consumidors... Veïns de l'hospitalet s'han afegit avui a la protesta que des de fa dies porten a terme una desena de malalts de l'Hospital de Bellvitge pel tancament de llits a l'estiu. L'hospital sosté que el tancament és estacional, però els sindicats temen que sigui definitiu. Nou municipis de la Costa Brava estrenen, aquest estiu, la primera xarxa d'itineraris a mar obert per a nedadors. L'han batejada amb el nom de "Vies Braves". Les rutes ressegueixen els camins de ronda i tenen nivells de dificultat diferents. Jeremy Mathieu ja és l'esperat central que volia fitxar el Barça. Aquest migdia s'ha fet oficial l'acord amb el València,  demà a dos quarts de vuit del vespre el presentaran i firmarà el seu contracte per les properes quatre temporades. El Barcelona pagarà finalment 20 milions pel jugador francès./ Mentrestant, a l'Espanyol, Sergio Gonzalez, ha programat per avui doble sessió d'entrenament matí i tarda./ El Reial Madrid ha començat la seva preparació als Estats Units on disputarà tres partits amistosos./I en bàsquet la selecció espanyola es concentra avui a Madrid per començar a preparar el Mundial que arrenca en poc més d'un mes. Avui ja es respira ambient de bàsquet a tres a de les sis seus mundialistes, entre elles Madrid. L'essència del pallasso Monti tornarà demà al Grec de Barcelona. El festival vol recordar al gran Joan Montanyès amb la representació de Rhum, l'espectacle en que preparava l'any passat abans de morir. Aquest matí ens hem colat a l'assaig general. 

 

Hisenda diu que Catalunya té un dèficit fiscal de 8.455 milions d'euros. BALANCES FISCALS.

Preparant la reunió amb Rajoy.  MAS PARLA DE FINANÇAMENT I LEGALITAT.

Lladres d'autopista.  ELS ACUSEN DE MÉS DE 80 ROBATORIS.

Vies Braves a la Costa Brava.  SENYALITZADES PER NEDAR TRANQUIL.

El defensa central ja és aquí.  EL BARÇA PAGA 20 MILIONS PER MATHIEU.

Temps ja per la informació en català marcada avui per la reunió de Mariano Rajoy i Artur Mas que finalment se celebrará dimecres de la setmana que vé a a les 11 del matí. Des del govern català insisteixen en la seva voluntat de diàleg. Ho ha dit Francesc Homs després de la reunió del Consell Executiu. El ministre d'Hisenda, Cristobal Montoro, ha esta aquest migdia a Barcelona. Pendent de les balances fiscals que es publicaran demà, el ministre ha dit que el govern espanyol està disposat a   permetre que les comunitats autònomes puguin ajornar el seu deute amb l'estat per tal que tinguin més liquiditat. Amb la compra de Catalunya Banc per gairebé 1.200 milions, el  BBVA es col.loca com a segona entitat bancària a Catalunya. L 'oferta ha superat, de lluny, la del seus altres dos competidors, Santander i Caixa Bank. Amb la compra absorbeix una plantilla de 5.300 treballadors, 60 mil milions en actius i espera guanyar una cartera de més de 3 milions 600 mil clients. L'estat espanyol hi havia injectat  12.600 milions d'euros. Amb aquesta compra el banc duplica la seva presència a Catalunya amb prop de 1500 oficines. Pels treballadors l'oferta ha estat inesperada però consideren BBVA un grup solvent i de forta implantació. Els Mossos han desarticulat una xarxa que importava cocaïna des de Colòmbia. Aquí, a Barcelona, s'encarregaven de la seva manipulació en un laboratori clandestí i després la distribuïen a la resta d'Espanya, sobretot a Mallorca. L'operació ha permès detenir 17 persones, de diferents nacionalitats, 7 de les quals ja han ingressat a la presó. La investigació va començar el novembre després d'un incendi en un pis de Sant Adrià de Besòs. Al domicili es van trobar productes químics per manipular la cocaïna. L'expresident del Barça, Sandro Rosell, ha ratificat la legalitat dels contractes que van servir per fitxar Neymar per 57 milions d'euros. L'ex president del club blaugrana ha explicat que ell es va limitar a signar els contractes que li van donar els serveis jurídics del club. També ha declarat el director general del Barça, Antoni Rossich, per un presumpte delicte de frau fiscal de 9,1 milions d'euros pel fitxatge del brasiler. Tot aixó en el dia que hem sabut que Xavi es quedaEl claqué està més viu que mai. Ho demostren l'éxit de festivals com el Tap-On, que aquests dies se celebra a Barcelona. Més de 150 ballarins procendents de mig món comparteixen experiències i classes a diversos punts de la ciutat. Una estil que vol anar més enllà del que feia Fred Astaire i que ara acompanya a ritmes com la salsa, el rock o, fins i tot la música clàssica, un estil a descubrir en aqueset festival que s'allargarà fins diumenge. 

 

Mariano Rajoy i Artur Mas es reuniran dimecres de la setmana vinent. Aquest matí s'ha fet  públical la data en la que serà la primera trobada oficial a Moncloa des del 29 d'agost de l'any passat. A sobre la taula la celebració d'una consulta i també les balances fiscals que demà farà públiques Hisenda. Aquest migdia precisament Cristobal Montoro és a Barcelona que ha anuncait que oferiran al es comunitat ajornar el pagament del deute amb l'estat per tenir més liquiditat. 

El BBVA es convertirà en la segona entitat financera catalana després d'adquirir Catalunya Banc amb una oferta de més de mil milions d'euros.  Sindicats i experts consideren que és una bona noticia que s'hagi posat punt i final a la incertesa que rodejava l'entitat  L'entitat podria donar beneficis al 2018.

Cada any s'extravien a Espanya prop de 10.000 nens, molts d'ells a les platges durant l'estiu.  Ara, la tecnologia ofereix solucions per facilitar-ne la localització. Per sort, la majoria apareix en menys de mitja hora.

La imatge del matí és la de l'expresident del Barça, Sandro Rosell, entrant a l'Audiència Nacional de Madrid.  Ho fa com a imputat en el cas Neymar per un presumpte delicte de frau fiscal ja que el jutge creu que el club hauria defraudat a Hisenda més de 9 milions d'euros en el contracte del jugador brasiler 

Xavi Hernández es queda al Barça. Després de parlar amb Luis Enrique, el migcampista de Terrassa ha assumit el seu nou paper a l'equip i dijous s'incorporarà als entrenaments com estava previst.  En els pròxims mesos, podria estudiar de nou la possibilitat de marxar als Estats Units.   

 

La reunió se celebrará el dimecres 30 de juliol a les 11 del matí a Moncloa. TROBADA RAJOY-MAS.

Catalunya Banc és del BBVA. TREBALLADORS I EXPERTS SATISFETS.

Nens perduts a la platja.  EINES I CONSELLS PER LOCALITZAR-LOS.

Sandro Rosell declara imputat per un delicte d'apropiació indeguda. CAS NEYMAR.

Xavi seguirà al Barça.  DIJOUS TORNA A ENTRENAR-SE

Temps per repassar la informació a Catalunya marcada per la dimissió de Josep Antoni Duran i Lleida com a secretari general de Convergència i Unió.  Ha assegurat que fa un any que en parlava amb Artur Mas, i desvincula la decisió de la celebració d'una consulta. / La decisió de Duran ha marcat el debat polític d'aquest matí. Esquerra espera que Duran sigui lleial a la consulta. Per Iniciativa es tracta d'un simple relleu lògic sense cap efecte pràctic a la federació. Els socialistes consideren que amb aquesta renúncia no es disminuirà el rol politic de Duran ja que segueix com a portaveu de CiU i com a president de la Comissió d'Exteriors al Congrés. Precisament, el PP li demana que deixi aquesta presidència a la cambra baixa . Ciutadans creu que aquesta renúncia mostra la descomposició de CiU. I aquest migdia el president Mas ha aprofitat per comentar alguns temes d'actualitat. Ha confirmat que, amb tota probabilitat, la reunió amb Mariano Rajoy es farà la setmana vinent. La nova executiva del PSC ha celebrat avui la primera reunió després del congrés del partit aquest dissabte. BETA S'ha decidit que Pere Navarro susbtitueixi al nou primer secretari, Miquel Iceta, a la Mesa del Parlament, i que Maurici Lucena continui com a portaveu del grup de parlamentari. També és previst que les diputades crítiques Geli i Ventura tornin al grup. D'altra banda, Iceta ha dit que segurament divendres es reunirà amb el nou líder del PSOE, Perdo Sánchez, per concretar la presència del PSC en la nova executiva. No ha desvetllat si Carme Chacón podria formar-ne part. Avui fa 5 anys que van morir 5 bombers a l'incendi d'Horta de Sant Joan. L'accident va introduir canvis en el protocol de funcionament dels bombers. Ara, per exemple, en un incendi no hi ha un sol responsable, sinó diversos. El foc va tenir, també, conseqüències polítiques i judicials. Va obligar a alts comandaments dels bombers a donar explicacions al Parlament del què havia passat. L'Audiència de Tarragona va exculpar el màxim responsable de l'operatiu durant l'incendi. Es mantenen imputats els dos joves que van reconèixer haver-lo provocat. Les famílies de les víctimes demanen a la Generalitat una indemnització de 2 milions i mig d'euros. Aquesta segona setmana de la pretemporada s'espera que sigui clau en el fitxatge del central. El barça té fins dimecres per negociar per Mathieu mentre que l'holandés Blind continua de vacances per Barcelona. Xavi Hernández podria tancar la seva marxa al New York City abans de dijous.

 

Josep Antoni Duran i Lleida dimiteix com a secretari general de Convergència i Unió.  Ho ha anunciat aquest matí a la direcció del seu partit i de la federació. El seu substitut serà Ramon Espadaler. Duran posa així punt i final a una reflexió que va començar després de les europees. Diu que fa un any que parla amb Artur Mas del relleu perquè les circunstàncies han canviat i el planter d'Unió és ara més ampli que fa un temps. Duran ho ha desvinculat totalment de les discrepàncies amb Convergència sobre la convocatoria d'una consulta. 

Primera reunió de la nova executiva dels socialistes catalans amb Miquel Iceta al capdavant.  Iceta es reunirà el divendre amb Pedro Sánchez i no descarta que Carme Chacón s'incropori a la nova executiva del PSOE. 

Cinc anys després de l'incendi d'Horta de Sant Joan en el que van morir 5 bombers tornem a la zona on es va viure la tragèdia que va obligar a modificar l'estratègia en la lluita contra el foc.  També hem parlat amb l'únic membre del grup que va sobreviure a les flames. 

És un dels carteristes detinguts per la Guardia Urbana de Barcelona després de cometre un robatori a la platja.  A l'estiu, s'incrementa l'operatiu policia per lluitar contra aquest tipus de delinqüents i, sobretot, per evitar la venda ambulant.  En un dia es poder arribar a decomissar més de 600 llaunes i les multes han augmentat un 45 per cent.

El Barça comença la segona setmana de pretemporada mentre espera la incorporació dels internacionals espanyols i el fitxatge d'un defensa. I l'Espanyol tanca l'estada a Garòs amb una victòria per 14 a 0 davant una selecció de jugadors aranesos en l'estrena de Sergio a la banqueta.

 

Deixa la secretaria general de CiU i ho desvincula del debat sobre la consulta. DURAN I LLEIDA DIMITEIX.

Comencen a treballar.  PRIMERA REUNIÓ DE L'EXECUTIVA D'ICETA.

Cinc anys després.  RECORDEM EL FOC D'HORTA DE SANT JOAN.

Els vigilants de la sorra.  PER EVITAR LLADRES I VENDA AMBULANT.

Segueixen la pretemporada. BARÇA I ESPANYOL ES POSEN EN FORMA.

 L'expresident de la societat internacional de la SIDA, JOEP Lange, era un dels 298 passatgers que van morir en aquest accident. Un vol en el que viatjaven un centenar d'investigadors i activistes de la lluita contra la SIDA que anaven a la Conferència Internacional que comença avui a Melbourne, Austràlia. També hauria pogut agafar aquest avió el científic català Bonaventura Clotet. 

A l'estiu mana la cervesa, 4 de cada 10 ampolles s'obren en aquesta època. A l'hivern es consumeix vi o cava. Som el país de la Unió Europea amb un consum de begudes més estacionalitzat. Les vendes es concentren en pocs mesos i costa canviar els habits. Per això les empreses del sector opten per exportar.