Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Més de la meitat dels educadors socials abandonen la professió. Denuncien inestabilitat, males condicions laborals i manca de reconeixement.

Pedro Sánchez manté la intenció d'acabar la legislatura el 2027 i tornar a presentar-se com a candidat.

La passió per les manualitats omple aquesta setmana el saló Creativa al recinte de La Farga de l'Hospitalet.

Desenes de fans fa hores que esperen al voltant del Palau Sant Jordi per ser dels primers a accedir al concert de Katy Perry.

El Barça ja és a Vigo per jugar contra el Celta. Christensen és la gran novetat de la convocatòria i Koundé també podria jugar.

  • Els arrestats introduïen bitllets falsos de 100 euros produïts al sud d'Itàlia en fàbriques controlades per la Camorra
  • Utilitzaven la tècnica del degoteig, que consisteix a col·locar moneda falsa al circuit legal mitjançant compres en comerços

Els aliments recollits als supermercats de tot Catalunya se centralitzen en un del port de Barcelona. La feina de classificació s'allargarà uns 10 dies. El Banc d'Aliments calcula que amb les tones recollides aquests dies podran cobriran les necessitats d'unes 230.000 persones per als propers dos o 3 mesos.

El doctor Oriol Yuguero explica que "si tu escoltes i intentes entendre el que preocupa al pacient podràs fer un diagnòstic més adequat i podràs fer una opció terapèutica que sigui millor". Dedicar temps a les persones és especialment important en malalties cròniques, com la diabetis o la hipertensió, o en moments d'estrès emocional fort, com la detecció d'un tumor.

5 persones han estat detingudes per pactar el matrimoni forçat d'una menor de 14 anys a canvi de 5.000 euros i 5 ampolles de whisky. La nena va desaparèixer el gener passat a Corella (Navarra) i els Mossos d'Esquadra la van localitzar a principis d'octubre pidolant en un supermercat a les Borges Blanques. Els arrestats són, d'una banda, els pares de la menor de 14 anys, que són un home i una dona de 35 anys, i de l'altra, els 'compradors' de la nena, localitzats a Mollerussa. Es tracta d'un noi de 21 anys que s'hauria casat amb la menor i els pares del jove, de 40 i 42 anys. Els atribueixen delictes tràfic d'éssers humans, matrimoni forçat i mendicitat infantil.

Les anomenades síndromes de sensibilització central, com la fibromiàlgia, la síndrome de fatiga crònica o la sensibilitat química múltiple, provoquen un gran impacte en la qualitat de vida de les persones que les pateixen. Sovint són difícils de diagnosticar i en el cas concret de la fibromiàlgia el 85% de les persones afectades són dones.

Sis mesos després de l'atropellament que va deixar 17 persones ferides als afores de l'estadi de Cornellà-Prat minuts abans de l'Espanyol-Barça, entra en vigor la prohibició decretada per l'Ajuntament de Cornellà. Per evitar incidents, s'ha decidit que els bars de la zona han de tancar dues hores abans de l'inici dels partits dels 'pericos' a casa. La mesura no agrada gens als negocis afectats, que en aquests dies feien una bona caixa, però molts veïns hi estan a favor.

Cándida Torres porta el flamenc a la sang. Des dels 15 anys ha estat als escenaris i tant ella, com el seu marit, han recorregut mig món amb el seu art. Els últims 19 anys de carrera els va passar a l'Entitat Flamenca de Sant Esteve Sesrovires i allà va coincidir amb Rosalía. Aleshores era una nena de 12 anys que va aprendre els seus primers passos de flamenc i que ja es notava que faria coses grosses perquè era una alumna que no passava desapercebuda.

Junts trasllada a Pedro Sánchez la pressió per garantir la continuitat del Govern. Jordi Turull evita parlar de moció de censura, però manté tancada la porta a més negociacions amb el PSOE.

Detingudes 5 persones a Navarra i Mollerussa acusades de comprar una nena de 14 anys per 5.000 euros, ampolles de whisky i aliments, i obligar-la a casar-se amb un adult.

Segona jornada del Gran Recapte del Banc dels Aliments. Enguany s'espera superar els més de 6 milions d'euros en donacions a més de 2.000 punts de recollida. Les donacions econòmiques es poden fer a través d'internet fins al 23 de novembre.

Els malalts de fibromiàlgia demanen visibilitat i que se'ls escolti. Aquest dissabte s'han concentrat a la plaça Catalunya de Barcelona per reclamar comprensió de la societat i dels professionals sanitaris.

Hansi Flick fa una crida a cuidar Lamine Yamal després que Luis de la Fuente l'hagi tornat a convocar per jugar amb la selecció espanyola.

  • Les 5 persones detingudes, que són els pares de la menor, el noi de 21 anys amb qui l'havien casat i els seus progenitors, han quedat en llibertat
  • Els Mossos van trobar la nena pidolant a les Borges Blanques després d'haver-la forçat a casar-se a canvi de 5.000€ i 5 ampolles de whisky

"Vox i PP poden desmantellar l'agenda climàtica", avisa Pedro Sánchez, des del Brasil a la cimera que reuneix líders mundials abans de l'inici de la COP30.

En un any més de 70.000 joves s’han vist empesos a deixar els estudis abans d’hora. El 13,7% dels alumnes que comença l'ESO no l'acaba o no continua estudiant.

La legislatura al Congrés dels Diputats entra en una nova fase. Junts confirma que el trencament amb el PSOE és irreversible, però el govern hi treu ferro.

Un mes després dels talls a l'R3, Renfe manté el 80% dels passatgers. Usuaris aplaudeixen el funcionament del transport alternatiu, però lamenten que la línia continua patint retards.

23.000 aficionats han pogut tornar al Camp Nou. El d'avui ha estat el primer dia a l'estadi també per a molts dels jugadors de l'actual plantilla blaugrana.

Gairebé el 14% dels joves que comencen l'ESO no l'acaben o no continuen estudiant. Això situa Catalunya al capdavant dels països amb més abandonament escolar prematur. La Unió Europea considera que la taxa hauria de ser inferior al 9%. La Generalitat ha presentat un pla per combatre-ho.

Més de 230.000 persones recorren al banc d'aliments cada mes per tenir la nevera plena.

Junts ratifica el trencament de tota negociació i diàleg amb el PSOE: diuen que és "irreversible".

El Camp Nou torna a obrir portes amb un entrenament del primer equip.

El gir al misticisme i l'espiritualitat religiosa de Rosalía amb el nou treball, Lux, posa de manifest com els ídols poden fomentar aquests corrents entre els joves.

Després de clausurar el Festival de Valladolid, arriba a les pantalles ‘Siempre es invierno’, la nova pel·lícula de David Trueba. Trueba explica que volia explorar la fissilitat del fred, la solitud i la melancolia, elements que travessen tota la història.

La pel·lícula està protagonitzada per David Verdaguer i Amaia Salamanca, que interpreten una parella que trenca durant un congrés d’arquitectes a Bèlgica. Ell es queda sol, sense motiu aparent, i inicia un viatge emocional que el porta a recuperar les ganes de viure gràcies a la relació amb una dona més gran. Una història subtil i melancòlica que anticipa l’arribada de l’hivern amb una mirada íntima i reflexiva.

Avui ja sí. Hem pogut escoltar el nou disc de Rosalia, Lux. Un àlbum emocional marcat per l’espiritualitat, la puresa i la transformació. La cantant catalana hi barreja pop, òpera i electrònica. Un viatge espiritual que s'inspira en les santes del món des de Joana d’Arc a Olga de Kiev, i mostra una Rosalía que ha viscut i que ha patit...

La de Sant Esteve de Sesrovires canta en tretze idiomes per trencar fronteres i emocions. Molta presència de la seva formació clàssica, com la que va rebre al taller de músics on avui escolten el seu disc. Una nova Rosalía que combina modernitat i tradició per trobar la seva llum.

El Fran es fa càrrec de la seva mare i no sempre pot assumir una compra per a dos. Cada 15 dies s'apropa al local del Rebost Solidari de Gràcia per agafar productes com arròs, pasta o pollastre. Els 200 voluntaris d'aquest rebost denuncien que cada cop és més difícil omplir els prestatges. Per fer revifar l'estoc, el Banc dels Aliments es prepara per al Gran Recapte, que se celebrarà aquest divendres i dissabte. Per participar-hi, es pot fer una donació econòmica, una compra en línia o física, o fer de voluntari.

Els aliments recomanats per a les donacions són, principalment, llet, oli, arròs, pasta, llegum i conserves de peix, carn i productes infantils. Això sí, l’edició d'aquest any manté el format mixt de donacions d’aliments i econòmiques. En aquest sentit, alguns dels establiments comercials recaptaran aliments i també donacions monetàries a les caixes, mentre que altres només recaptaran aportacions econòmiques. Aquestes donacions monetàries es podran fer fins el 23 de novembre a través dels canals del Gran Recapte.