Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Tallers col·lapsats per la falta de mecànics. Els negocis acumulen feina però no troben personal, i això allarga les llistes d'espera: uns 10 dies de mitjana per tenir una cita per una avaria i mesos per a xapa i pintura. El sector calcula que caldrien mil professionals més per cobrir les necessitats.

A les portes d'una nova temporada a Eivissa, s'anuncia un nou desallotjament d'un assentament d'infrahabitatges. És aquest, ubicat entre l'estadi Palladium Can Misses i el segon cinturó de ronda. A caravanes, tendes de campanya i barraques hi viuen des de l'estiu passat unes 80 persones, moltes d'elles treballadores del sector turístic. Ja els han comunicat que han d'abandonar els terrenys, de propietat privada, abans del 29 d'abril.

El preu no és l'únic obstacle que es troben els llogaters. Els contractes, especialment els que són per llogar una habitació, estan plagats de clàusules abusives: des d'obligar a permetre l'entrada del propietari a l'habitatge, fins a impedir l'ús de l'aire condicionat o la rentadora. Els experts recomanen abstenir-se de firmar condicions draconianes i no complir les condicions que siguin clarament abusives.

L'Ajuntament de Palma donarà de baixa del padró més de 200 persones sense sostre. Cort argumenta que ho fa per actualitzar el padró. L'oposició denuncia la retirada de drets que suposa per a persones extremadament vulnerables. La Creu Roja va facilitar la llista i ara l'oposició en denuncia un mal ús. L'ONG intenta localitzar aquestes persones i les que trobin, es mantindran en el cens. Les que no, perdran el dret a anar al metge o a votar en les eleccions.

La novel·la ha guanyat el premi Ciutat de Manacor

L'escriptor Joan Pons Bover publica "Com voleu, germans, que canti"

"Com voleu, germans, que canti" és la tercera novel·la de Joan Pons Bover. L'escriptor santanyiner ha construït una història que, en part, és la de la seva pròpia família. El punt de partida és el seu padrí: un mestre republicà represaliat pel franquisme, desterrat de Mallorca a Formentera. N'hem parlat amb l'escriptor a un escenari que recrea els anys de ferro de la postguerra.