L'Aeroport del Prat encara l'estiu amb un rècord de 57 destinacions intercontinentals
- Àfrica lidera en nombre de connexions intercontinentals, seguida d'Amèrica del Nord i l’Orient Mitjà
- El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries aposta per l’ampliació per obrir noves rutes cap a Àsia i Amèrica


Aquest estiu l’Aeroport del Prat opera 57 destinacions intercontinentals sense escales, la xifra més alta de la seva història. Aquesta expansió consolida Barcelona en l'aspiració de convertir-se en enclavament de referència de connexió aeroportuària global.
Així, l'oferta de vols internacionals no ha parat de créixer després de la pandèmia, amb 32, 43, 51 i 54 destinacions registrades el 2021, 2022, 2023 i 2024, respectivament.
🌍 Connexions globals per regions
Les rutes es distribueixen entre 15 destinacions a Amèrica del Nord, 8 a Llatinoamèrica, 17 a l’Àfrica, 9 a l’Orient Mitjà i 7 a l’Àsia. Ciutats com Nova York, São Paulo, Dakar, Dubai o Singapur formen part d’aquesta xarxa creixent.
Aquest gràfic mostra clarament com Àfrica lidera en nombre de connexions, seguida d'Amèrica del Nord i l’Orient Mitjà.
🚀 Objectiu: Àsia i Amèrica
El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) aposta per ampliar encara més les connexions, especialment cap a Àsia i Amèrica, amb destinacions estratègiques.
Tòquio (Japó), Delhi (Índia), Llima (Perú), Rio de Janeiro (Brasil), Vancouver (Canadà), Houston, Denver (Estats Units) o Guadalajara (Mèxic) són algunes les més de vint connexions directes que s'esperen tenir des de Barcelona i que s'afegirien a les 57 actuals.
🏗️ Ampliació en marxa
Per fer-ho possible, el CDRA compta amb l’ampliació de l’aeroport aprovada recentment, que preveu una inversió de 3.200 milions d’euros i l’allargament de la tercera pista. L’objectiu: convertir Barcelona en un hub intercontinental amb capacitat per a 70 milions de passatgers l’any 2033.
Les tendències aquest estiu
Tot i l’encariment dels viatges, l’ACAVE preveu un estiu de rècord, amb un 15% més de reserves respecte al 2024. Segons la seva gerent, Catiana Tur, la clau per fer front a l’augment de preus és reservar amb molta antelació, una pràctica cada cop més habitual entre els viatgers.
A més dels destins tradicionals, guanyen protagonisme els viatges culturals i el turisme en solitari, especialment entre els joves. Segons Daniel Martínez, director de màrqueting de WEROAD, aquesta tendència és especialment popular entre mil·lenials i generació Z, que busquen experiències més personals i enriquidores.