Enlaces accesibilidad
Quinze anys per a tres quilòmetres

Inaugurat l'enllaç viari entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal

  • El conseller no assisteix a la inauguració per denunicar els "incompliments" del govern espanyol
  • La ministra de Transports anuncia que aviat s'acabarà la variant de la C-245 a Sant Boi de Llobregat

Per
La ministra de Transports inaugura l'enllaç viari entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal
La ministra de Transports inaugura l'enllaç viari entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal | EFE

Aquest migdia ha entrat en servei l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 a l'altura de Castellbisbal, una obra reivindicada durant molt de temps pels alcaldes de la zona. La infraestructura es va començar a construir fa més de quinze anys i va quedar aturada quan estava fet més de la meitat del viaducte. Després d’incomplir diverses vegades el calendari previst de represa de les obres, ha estat finalment avui quan han pogut començar a circular els primers vehicles.

Segons la ministra de Transports, Raquel Sánchez, aquest tram d’uns tres quilòmetres ha suposat un inversió d’uns 88 milions d’euros. Servirà per descongestionar el trànsit de la primera corona metropolitana i beneficiarà més d'un milió i mig de persones.

Inaugurat l'enllaç viari entre l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal

El conseller planta la ministra

La posada en servei de l’enllaç entre l’autovia A-2 del Baix Llobregat i l’AP-7 a Castellbisbal no ha comptat amb la presència del vicepresident de la Generalitat i conseller de Territori, Jordi Puigneró, perquè ho considera un acte de propaganda del govern espanyol. El govern català denuncia que l’obra ha avançat a un ritme molt lent, de 200 metres de carretera cada any, i creu sospitós que la inauguració hagi coincidit amb l’acabament de les concessions de diverses autopistes.

La Generalitat reclama al govern espanyol el traspàs de les autopistes alliberades i el rescat de les vies ràpides que són titularitat del Govern i que encara queden amb peatge.