Enlaces accesibilidad

S'estrena "Informe Semanal" sota el nom de "Semanal Informativo"

  • Va començar a emetre's el 31 de març de 1973 sota el nom de "Semanal Informativo"
  • El 16 de novembre de 1974 va passar a dir-se "Informe Semanal, nom que s'ha mantingut fins l'actualitat.
  • És el programa més veterà de la televisió a Espanya i el degà en el seu gènere de la televisió europea
Informe Semanal - Cabecera del programa 1973
RTVE.es

El programa més veterà de la televisió a Espanya i el degà en el seu gènere de la televisió europea, començava les seves emissions el 31 de març de 1973 amb el nom inicial de "Semanal Informativo", i incloïa també un petit butlletí de notícies al començament del programa.

Basat en una estructura similar a la del programa nord-americà de la CBS 60 Minutes, el programa consisteix en l'emissió de quatre reportatges sobre temes d'actualitat nacional i internacional, política, econòmica, social o cultural, d'uns deu a quinze minuts de durada als quals dóna pas un presentador.

Informe Semanal en imágenes

anterior siguiente
36 Fotos 1 / 36 ver a toda pantalla
  • Informe Semanal se emitió por primera vez el 31 de marzo de 1973 bajo el nombre de Semanal Informativo

  • José Antonio Silva, primer presentador de Informe Semanal, unos minutos antes de comenzar el programa.

1974 va ser l'any de la consolidació de "Semanal Informativo" però també un any de canvis en la cara exterior del programa. El 9 de novembre va canviar el nom del programa, "Más allá de la noticia", però aquesta variació només va durar una setmana. El dia 16, per indicació del llavors director dels Serveis Informatius, Juan Luis Cebrián, el programa va passar a dir-se "Informe Semanal, un nom que s'ha mantingut fins avui. La capçalera seria una successió d'imatges en moviment amb les principals il·lustracions de l'època.

Informe Semanal - Cabecera del programa 1974

El programa va ser creat i dirigit per Pedro Erquicia, i presentat per José Antonio Silva. En 1976 agafa el relleu en la presentació Rosa María Mateo. (Veure tots els presentadors del programa)

Informe semanal - Los pioneros

Pedro Erquicia deixa la direcció d'aquest espai al setembre de 1978 i marxa com a corresponsal a Nova York. Rafael Martínez-Durbán, membre de l'equip amb el qual es va engegar aquest informatiu al 1973, es queda al capdavant de l'espai fins que, a la fi de 1981, cedeix el seu lloc a un dels redactors més antics d'aquest informatiu, Ramón Colom, que el dirigeix fins a 1987. (Veure tots els directors del programa).

En 1988, sota la direcció de Jorge Martínez Reverte, i durant cert temps, es van introduir canvis d'estructura incorporant entrevistes en plató.

Durant l'estiu de 2000, la presentació del programa va ser a càrrec de qui més tard es convertiria en Reina d'Espanya, Letizia Ortiz Rocasolano.

En 2007 es va adoptar, per un temps, una nova fórmula en la presentació, consistent que l'espai fós conduït cada setmana per fins a set diferents periodistes de TVE, presentadors de diferents espais informatius de la cadena: Ana Blanco (Telediario 1), Lorenzo Milá (Telediario 2), Pepa Bueno (Los Desayunos de TVE), Ana Pastor (59 segundos), María Casado y David Cantero (Telediario Fin de Semana) i Beatriz Ariño.

Des del 2012 el programa és dirigit per Jenaro Castro, qui des del 2014 assumeix també la presentació.

"Informe Semanal" és part de la història del periodisme a Espanya. Un referent de la televisió del país. Un programa que va contribuir a informar a diverses generacions d'espanyols i que avui segueix en antena recollint l'actualitat des de l'anàlisi, l'equilibri, la qualitat i el rigor amb la finalitat primera de servei públic. És un dels programes més guardonats de la història de la televisió. .

Descobreix més sobre "Informe Semanal" aquí.

RTVE

anterior siguiente