Xavifòrnia Tercera hora: Naiara amb 'La Española' i Nil Moliner amb 'NEXO'24/06/2026
TP

En aquesta tercera hora del Xavifòrnia de Sant Joan ens visita Naiara, una de les veus emergents del pop estatal després de la seva victòria a Operación Triunfo. Ara presenta La Española, el seu primer gran projecte discogràfic, on reivindica les seves arrels i combina folklore, copla, pop urbà i sons actuals amb una personalitat molt marcada. El disc inclou cançons com CelosRabia bien puestaNiño bravo o Nana+zgz, i està profundament connectat amb la seva història personal, la seva família i la seva identitat. Naiara recupera referents com Rocío Jurado, Isabel Pantoja o Las Grecas per demostrar que la tradició també pot sonar contemporània. Amb aquest treball, l'artista reflexiona sobre la fama, les expectatives després d’OT, la construcció de la pròpia identitat i el paper de les dones dins la indústria musical. La Española no es presenta només com un debut, sinó com una declaració d’intencions: una aposta per cantar des de l’autenticitat, la intensitat i l’orgull de les pròpies arrels.

Per tancar el programa ens acompanya el Nil Moliner, que presenta NEXO, el seu quart àlbum d’estudi. Un disc que gira al voltant dels vincles, la connexió emocional, la pressió de la indústria musical i la necessitat de parar per reconnectar amb un mateix. Després d’una etapa d’èxit sostingut, grans escenaris i cançons convertides en himnes, Nil obre una etapa més íntima, conscient i madura, on conviuen l’energia habitual del seu univers musical amb reflexions sobre salut mental, exigència, identitat artística i autenticitat. Amb NEXO, l’artista explora què significa connectar de veritat amb el públic, amb les emocions i amb el propi camí creatiu. Està amb nosaltres també l'Eva Albiol, periodista, companya i editora de l’Edició Migdia, que se sincera amb Nil Moliner i explica com les seves cançons la van “salvar d’una depressió” i com la seva música l’ha acompanyat en moments molt importants de la seva vida.

Xavifòrnia
Más opciones