Xavifòrnia   Per què les xarxes socials volen atraure menors? 12/04/2024 25:14

El passat mes de febrer, l'Ajuntament de Nova York portava a judici les grans plataformes socials (Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat i YouTube) per "alimentar una crisi de salut mental juvenil". I és que un estudi dirigit per l'Escola de Salut Pública T.H. Chan de Harvard estima que l’any 2022 aquestes xarxes van obtenir, en conjunt, fins a 11.000 milions de dòlars en ingressos publicitaris d'usuaris estatunidencs menors de 18 anys. A cada xarxa i a cada país l’edat mínima varia, però la mitjana d'ús d'aquestes plataformes se situa entre els 13 i els 14 anys. Ara bé, les xarxes socials no mostren una voluntat real de prohibir l'accés dels més petits, sinó que sovint sembla tot el contrari. En parlem amb erran Lalueza, professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC, i el Daniel Riera, director dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC.

Xavifòrnia
Más opciones