L’estació de Sants afronta una profunda reforma amb una inversió superior als 150 milions d’euros per adaptar-se a l’augment de passatgers generat per l’alta velocitat.
Amb l’entrada de nous operadors com Iryo i Ouigo, es preveu que l’estació arribi als 74 milions de viatgers anuals el 2030, fet que ha tensionat els vestíbuls i els controls de seguretat.
Les obres, iniciades el 2025 per Adif, ampliaran notablement els espais: es triplicarà el vestíbul d’alta velocitat i es duplicarà el de Rodalies. A partir de finals de setembre, es tancarà l’accés des de la plaça dels Països Catalans, i s’habilitaran noves entrades per la banda mar i muntanya. La renovació dels vestíbuls s’enllestirà el 2028, tot i que quedaran pendents les cobertes i la urbanització de l’entorn | INFORMA: Cristina Martín