Les altes temperatures han provocat ja l’atenció de 55 persones per emergències mèdiques, posant en evidència els riscos de l’actual onada de calor
Les autoritats sanitàries alerten de la necessitat de protegir especialment els col·lectius més vulnerables, com la gent gran, els nadons i les persones amb malalties cròniques, ja que la calor pot afectar greument la seva salut.
Desde la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària recomanen mesures bàsiques com una bona hidratació, evitar l’exposició al sol i revisar els tractaments mèdics en el cas de la gent gran.
També adverteixen dels riscos per a infants —per la manca de ventilació o roba inadequada— i per als treballadors a l’aire lliure, que haurien d’aturar l’activitat en situacions extremes. A més, preocupa la situació de les persones sense llar, que no disposen de recursos per protegir-se de la calor | Informa: Maria Gómez