Parlem de l'esport com a eina de salut i de superació a través d'un projecte, impulsat per la Societat Catalana de Reumatologia i la Lliga Reumatològica Catalana, que es diu "Reuma 3000" i que vol demostrar que conviure amb una malaltia reumàtica no significa renunciar a reptes vitals.
I, com a mostra, el passat 31 de Maig un grup de 16 pacients amb malalties reumatològiques van fer un cim de més de 3000 metres, acompanyats per personal mèdic i comandats per la primera espanyola que va pujar a l'Everest fa just 30 anys, la catalana Araceli Segarra.
Concretament el grup va coronar un dels cims més emblemàtics de Catalunya, el Punta Alta de Comalesbienes, de 3014 metres, a la Vall de Boi, i ho va fer amb dures condicions de gel i neu, malgrat que són persones que conviuen amb patologies com l'artritis, el lupus, la fibromiàlgia o l'osteoporosi, i no tenien experiència prèvia a l'alta muntanya. Alguns d'ells ens ho han vingut a explicar.