Els estudis científics corroboren amb cada vegada més evidència els beneficis del contacte amb la natura i la pràctica d’activitat física per a la salut.
L’exposició regular a entorns naturals millora el patró del son, redueix l’estrès i afavoreix l’estat d’ànim i l’autoestima, mentre que l’exercici físic reforça el benestar global. En aquest context, tal com explica Rafael Ruiz, director estratègic d’atenció primària i comunitària del Departament de Salut, s’estan impulsant iniciatives per incorporar aquests hàbits com a eina terapèutica.
En aquest mateix sentit, destaca la prescripció d’exercici des dels centres d’atenció primària i projectes com el senderisme terapèutic de la Fundació Pere Mata. Aquesta proposta inclou caminades guiades per a persones amb problemes de salut mental, amb el suport de voluntaris, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida, reduir l’estigma i demostrar els beneficis d’aquesta pràctica en un entorn natural | Reportatge de Judit Huerta - Entrevista d'Anna Bañeres