Enlaces accesibilidad

Com hem d'actuar quan vivim una desgràcia?

  • L'experta en assegurances Olga Cuesta t'ensenya com actuar davant d'una catàstrofe natural
  • És important fer fotografies i vídeos abans de netejar res
Com hem d'actuar quan vivim una desgràcia?
Olga Cuesta, experta asseguradora

Quan succeeixen desgràcies com la dana de València, l'última cosa en què penses és en els tràmits burocràtics. L'experta en assegurances, Olga Cuesta, visita El segon cafè per ensenyar-te com actuar quan vius una tragèdia.

El segon cafè - Com actuar quan vivim una desgràcia

Guia exprés en cas de catàstrofe natural

"L'asseguradora sempre ha de poder comprovar el cos del delicte", remarca l'experta. Per això, és important fer fotografies i vídeos abans de netejar res. Si fas alguna reparació, cal guardar la factura. "Que tot quedi documentat perquè les asseguradores puguin verificar els danys", exemplifica.

La llei del contracte d'assegurança diu que tens 7 dies per avisar tot i que "en situacions com la dana s'accepten 30 dies o més". Per tant:

  • Fes fotos i vídeos abans de tocar res
  • Guarda rebuts i factures
  • Comunica el sinistre de seguida, no esperis
  • Reclama amb proves

És important saber que no totes les asseguradores cobreixen les catàstrofes naturals. Heu d'assegurar-vos que la vostra ho fa! Verifica que tens assegurat el continent (l'immoble) i el contingut (el que tens a dins, mobles, electrodomèstics...)

El segon cafè - La periodista Marta Càceres explica com va viure la Dana

Que no pot faltar al contracte?

  • Revisa anualment el continent i el contingut
  • Repassa que tinguis assegurats els danys a tercers
  • Tenir una assistència 24 h per part de l'asseguradora
  • Revisar que cobreixi: incendis, explosió, danys per aigua, robatori, fenòmens elèctrics...