Enlaces accesibilidad

El tercer premi (11.840) deixa 10 milions a la Pobla de Segur i uns 2,2 milions a la Garriga

  • El tercer premi de la rifa de Nadal ha deixat 20 sèries a la Pobla de Segur
  • L'administració de la Garriga ha venut 45 dècims. Fins a una vintena de poblacions catalanes també han repartit algun dècim
Celebración festiva tras un premio de lotería.  Brindis, alegría y una mujer en silla de ruedas con una botella de cava. Cartel con números 8 y 22.
Marc Guasch | Roger Franco | Yael Carrasco | Aitana Molina

El tercer premi de la rifa de Nadal, l'11840, ha estat el més matiner dels premis importants del Sorteig Extraordinari de Nadal. Catalunya s'ha emportat un bon pessic. Ha deixat 20 sèries a la Pobla de Segur (Pallars Jussà), que suposen a prop de 10 milions d'euros. La majoria s'haurien venut al restaurant Cal Mariano i la resta a finestreta.

L'històric restaurant Can Mariano ha repartit prop de 7,5 milions (15 sèries) per a clients d'un negoci que l'any passat va complir 100 anys al Pirineu català. La filla dels propietaris, Esther Piccolo, ha explicat que Can Mariano va obrir fa un segle com una taverna tradicional, i que al llarg dels anys ha anat evolucionant fins a arribar a ser el restaurant i hostal rural que és actualment.

També l'establiment de loteries Barcala de Mollerussa ha repartit una sèrie del número 11.840. La titular de l'administració, Marta Barcala, ha explicat que la majoria dels seus clients són veïns de Mollerussa o gent de la mateixa comarca del Pla d'Urgell, amb un total de 500.000 euros repartits entre els 10 dècims de la sèrie.

La Garriga reparteix 45 dècims

A més, també s'ha emportat un bon pessic, 45 sèries a la Garriga, al Vallès Oriental. Suposen uns 2,2 milions d'euros. El propietari de l'administració, Ramon Bisset, ha explicat que és el primer premi que han repartit dels sortejos de Nadal, encara que anteriorment han donat altres premis, com una Primitiva de 2,2 milions d'euros.

Recordem que ell premi està dotat amb 50.000 euros cada dècim, 500.000 la sèrie. La bola afortunada s'ha cantat abans de les deu del matí i ha estat un premi molt repartit. S'ha venut principalment a Bilbao, amb 70 sèries.

A Catalunya, també s'ha venut una sèrie a Cornellà de Llobregat, quatre dècims a Sant Boi de Llobregat, dos a Barcelona, un a Berga, un a l'Hospitalet de Llobregat, un a Mataró, un a Sant Just Desvern, un a Vilanova i la Geltrú, un a Figueres, dos a Girona, un a la Seu d'Urgell i un a Cambrils.