Prop del 90% dels 257.000 barcelonins que van votar a la consulta sobre la independència, van votar sí. Només un 9% la va rebutjar. La participació va ser d'un 21'4% del cens electoral, xifra que els organitzadors qualifiquen d'èxit rotund... Més de 800.ooo persones han votat a les consultes sobiranistes des que es van iniciar fa un any i mig a Arenys de Munt.
La sisena hora a les escoles només es continuarà aplicant als alumnes amb risc de fracàs escolar. Així ho ha anunciat la consellera Irene Rigau que també proposa que els mestres facin una hora més de classe a la setmana per fer front els 15mil nous alumnes del curs vinent. Unes mesures que s'hauran de negociar ara amb els sindicats de professors.
A la venda una nova emissió de bons de la Generalitat per a particulars. Es podrà comprar un mínim de mil euros i un màxim de 2 milions i es poden adquir directament a les entitats sense reserva prèvia i fins que s'esgotin. Els bons a un any tindran una rendibilitat del 4'25% i a 2 anys, un 4'75%.
Conduir amb responsabilitat pot evitar els accidents de trànsit. 400 joves d'entre 15 i 18 anys han comprovat avui com l'alcohol afecta la conducció i ho han fet a través d'un road show. Un acte de conscienciació que arriba deprés d'un cap de setmana en que han mort 6 persones a les carreteres catalanes .
El Barça ha sortit amb una hora de retard cap a Donetsk, on demà ha de certificar el pas a semifinals de la Champions. Tot i el 5 a 1 de l'anada, Guardiola no es refia del Xakhtar i ha convocat els 16 jugadors disponibles al primer equip i 4 joves del filial, un d'ells, Thiago Alcántara s'ha oblidat el passaport.
Negativa del president del consell assessor de la Generalitat a la tisorada sanitària que proposa Artur Mas. Amb un video a la pàgina del Col·legi de metges de Barcelona, el seu president, Miquel Vilardell, ha demanat que s'escolti el sector i que s'aturin les retallades. D'aquesta manera, se suma a les protestes que fa dies protagonitzen els professionals de la sanitat als hospitals. De seguida hi ha hagut resposta de la Generalitat al seu assessor en matèria de sanitat. El portaveu, Francesc Homs, diu que les retallades s'estan fent sense afectar la qualitat assistencial.
Ensenyament aplicarà la sisena hora als entorns més desafavorits. Només els alumnes amb risc de fracàs escolar faran una hora de més de classe. La Generalitat vol tancar abans de l'1 de maig aquesta reorganització que proposa per estalviar.
La coordinadora de les consultes sobiranistes ja pensa en fer un referèndum vinculant. Això després de la victòria del SÍ a Barcelona amb una participació va ser del 21'4%. Dimecres, al Parlament, es tornarà a debatre sobre la independència i CiU ja ha dit que hi votarà en contra.
Les reserves de creuers es mantenen a Barcelona però la crisi al món àrab ha obligat a canviar-ne la ruta. Les empreses ofereixen nous destins per garantir la seguretat dels creueristes.
El Barça s'entrena hores d'ara al Donbass Arena de Donetsk, on demà ha de defensar el 5 a 1 de l'anada per ser a semifinals de la Champions. Guardiola però no es refia del Xakhtar i no reservarà a ningú per evitar ensurts. Amb el contratemps del viatge ja n'ha tingut prou. Han sortit una hora tard perquè Thiago s'havia oblidat el passaport.
A Barcelona i a una vintena més de municipis a Catalunya voten avui a la consulta no vinculant sobre la independència a Catalunya. Els organitzadors d'aquest referendum independentista considerarien un exit superar el 12 i mig per cent. Al migdia havia votat gairebé un vuit i mig.
El parc Guell de Barcelona, un dels més visitats pels turistes, esdevé un nou escenari de conflicte ciutadà. Els veins assenyalen l'allau de venedors ambulants que omplen el recinte ,denuncien que s'incumpleix la normativa municipal i parlen de degradació del parc.
Intermón -Oxfam movilitza milers de persones cap el Moll de la Fusta de Barcelona en una gran festa solidària, tot un crit d'alerta per evitar que les mesures contra la crisi perjudiquin als que tenen menys. Amb música, venda de productes i fins i tot una coreografia especial, els organitzadors impulsen l'anomenda "Tasa Robin", pensada per finançar projectes solidaris.
El Barça arribarà al clàssic del Bernabéu de dissabte vinent amb 8 punts d'avantatge sobre el Madrid després de la treballada victòria sobre l'Almería. Dos gols de Messi i un de Thiago van derrotar un conjunt andalús que s'havia avançat al marcador. El Madrid, amb molts suplents, va golejar l'Athletic a Bilbao.
Una vintena d'alcaldes socialistes expressen el seu rebuig a les possibles retallades en sanitat de la Generalitat. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, assegura que son retallades que defensen interessos particulars i Xavier Tries respon que és l'herencia del tripartit.
Entra en el tram final la consulta sobre la independencia a Catalunya : Les votacions, no vinculants i sense validesa juridica, arriven demà, a Barcelona i a una vintena més de municipis.
I Coneixerem amb tots els detalls l'obra que ha trigat tres dàcades en fer realitat una afeccionat als trens en miniatura. 15.000 hores de feina per construir màquines i maquetes.. però Josep Arumi va trobar qui l'ajudés i ara tota aquesta creativitat es veurà en un museo que obre portes aprop de Vic
El Barça s'enfronta aquesta tarda a l'Almeria al Camp Nou i Guardiola no sap encara si Pinto podrà ser el porter titular o si haurà de tirar de Miño o Oier. L'andalús ha entrenat amb normalitat però segueix sent dubte per jugar contra el cuer de Primera, que ha arribat aquest migdia amb Olabe con a nou entrenador.
En el seu moment va imputar al màxim cap de l'operatiu de l'incendi d'Horta, l'anomenat delta zero, i avui, la jutgessa de Gandesa, ha obert investigació sobre l'actuació de l' aleshores conseller, Joan Saura, i del secretari d'Interior, Joan Boada. Vol esbrinar si els dos polítics podrien haver comès un delicte d'obstrucció a la justicia.
El conseller de Salut demana responsabilitat i critica els sindicats sanitaris per alarmistes. Boi Ruiz nega les afirmacions que les retallades a la sanitat impliquin la pèrdua de 7 mil llocs de treball.
Avui ha estat el dia més càlid d'aquesta primavera. Les altes temperatures registrades i el vent que bufa han avivat aquesta tarda durant unes hores un incendi al Massís de les Gavarres.
El govern de la Generalitat estudia eliminar la sisena hora. Aquest canvi suposarà la modificació dels horaris dels alumnes però no la pèrdua de llocs de feina
El Barça rep demà al Camp Nou el cuer de primera: l'Almeria... i Guardiola manté el discurs. Avisa que no es pot badar davant l'equip andalús. Destaca la importància de la lliga i mira de refredar l'ambient de cara al duels amb el Madrid. A més, el tècnic s'ha reunit amb Rosell durant més de dues hores.
La protesta dels treballadors de la sanitat contra las retallades s'intensifica. De les concentracions a peu d'hospital han passat als talls viaris. A primera hora d'aquesta tarda, empleats de l'Hospital del Mar han tancat un accés a la Ronda Litoral de la capital catalana. Una acció, com sempre que se'n fan d'aquest tipus, que paguen molts justos per pecadors.. però que, per sobre d'aquesta circumstància, evidencía l'espiral de tensió que viuen els treballadors dels serveis públics, ja siguin del sector de la sanitat o de l'ensenyament.
La decisió del Banc Central Europeu d'apujar el preu del diner un quart de punt podria ralentitzar la sortida de la crisi. En aquest context, el govern espanyol llença missatges de confiança per esvaïr les ombres sobre Espanya que ha projectat la petició portuguesa de rescat financer.
Les xarxes socials d'internet bullen d'indignació arran de la votació del Parlament europeu en que els eurodiputats es negaven a volar en classe turista en lloc d'anar en primera. Els eurodiputats catalans de CiU, Esquerra i Iniciativa sí van votar a favor d'aquesta mesura.
Catalunya és la destinació turística més visitada: en els dos primers mesos de l'any ha rebut més d'un milió de turistes. Les perspectives per Setrmana Santa i l'estiu son molt bones, perquè la situació dels països àrabs afavoreix Espanya.
El Barça goleja per 5 a Un al Xakhtar i posa peu i mig a les semifinals de la Lliga de Campions on, si no hi ha un daltabaix, s'enfrontarà al Reial Madrid de Mourinho. Blaugranes i blancs es veuran les cares 4 vegades en només 18 dies entre la Lliga, la final de la Copa del Rei i les semifinals de la Champions.
El rescat financer de Portugal no posa en risc Espanya. Ho diu la vicepresidenta, Elena Salgado. En 5 setmanes com a màxim podria rebre 75 milions d'euros. Mentrestant la comissió europea tramitarà amb la màxima celeritat la petició del govern portuguès, que d'aquí a 3 o 5 setmanes podria rebre 75mil milions d'euros. El primer ministre en funcions, José Sócrates, va dir anit que havia pres la desició en nom de l'interès nacional. Portugal segueix així els passos de Grècia i Irlanda i sol.licita el rescat per poder fer front a les dificultats econòmiques.
Continuen les mobilitzacions als hospitals públics catalans en contra de les retallades econòmiques. Avui també s'hi han afegit els treballadors de la Universitat Autònoma de Barcelona que temen que les retallades afectin la qualitat de l'enseyament.
Un 25% de la població pateix algun transtorn al.lèrgic, molts dels quals a algun tipus d'aliment. En la setmana mundial de l'al.lèrgia 35 hospitals de tota Espanya han intal.lat taules informatives per explicar com tractar-les.
El Barça encarrila l'eliminatòria amb el Xakhtar Donetsk amb un contundent 5 a 1. .. i la semifinal de la Champions contra el Reial Madrid està pràcticament servida. Iniesta va estrenar paternitat amb una gran actuació i va obrir una golejada que van completar Alves, Piqué, Keita i Xavi.
Tret de sortida al cicle Catalunya Cinema.Una iniciativa que impulsa el Departament de Cultura de la Generalitat. Per 3 euros o un abonament de 15 euros per 5 dies es podran veure pel.lícules a 9 cinemes catalans La presentació s'ha fet aquest migdia amb la presència, entre d'altres, d'Anna Maria Bordas, Directora de Televisió Espanyola a Catalunya, que també participa en la iniciativa.
Podria la tisorada presspostària arribar al transport públic? Aquesta és la qüestió que avui ha planat sobre una actualitat que cada dia ens parla de nous sacrificis i retallades. L'alarma ha sorgit arran d'unes declaracions del secretari de mobilitat de la Generalitat a una emissora, en què semblavaa plantejar un possible tancament de línies de transport nocturnes, entre les quals el metro de Barcelona. NO ha trigat a reaccionar l'alcalde Hereu, que ha manifestat la seva rotunda oposició. Poc després, arribava una rectificació del secretari de mobilitat.
El Departament d'Interior vol reduir un 15% la sinistralitat a les carreteres catalanes en els propers tres anys. Amb aquest objectiu, instal·laran nous ràdars i fixaran nous punts amb control de velocitat per trams.
L'Hospital Clínic de Barcelona retallarà 45 milions d'euros del seu pressupost i podria acomiadar més de 400 persones. Ho ha comunicat als seus treballadors el dia en que hi ha hagut concentracions a majoria de centres. Fins i tot han tallat carrers perquè diuen que es va cap a la mort de la sanitat pública.
La vicepresidenta Elena Salgado perfila previsions negatives sobre l'atur per aquest any elevant la taxa de parats en 5 dècimes. La responsable d'economia, que també preveu un menor creixement del PIB, diu que no s'arribarà als 5 milions d'aturats.
El Barça vol encarrilar aquest vespre al Camp Nou el pas a semifinals de la Champions com van fer ahir el Madrid i el Schalke. Guardiola però ja ha avisat dels perills del Xakhtar i ha recordat la dificultat dels seus últims duels. Els blaugrana han superat 10 de les 12 eliminatòries de quarts que han jugat.
Són algunes de les concentracions que s'han fet aquest matí a molts hospitals públics catalans. Els sanitaris protesten per les retallades econòmiques imposades pel govern. Afirmen que poden acabar amb el sistema públic de salut. CÀM Bon dia... I avui per primera vegada Mariano Rajoy ha visitat el Parlament. No ha volgut entrar en si Zapatero ha d'avançar el fons de competitivitat a la Generalitat. S'ha limitat a dir que s'ha de complir la llei. Qui si ho ha fet ha estat Alícia Sánchez Camacho, que n'ha reclamat l'avançament
L'atur continua sent la principal preocupació dels espanyols, seguit de l'economia i la classe política. A l'últim baròmetre del CIS que prop del 80% dels enquestats rebutja la reforma de les pensions que eleva l'edat de jubilació als 67 anys.
30 ràdars més i control de velocitat per trams, com el que ja funciona al túnel de Vielha, en 15 punts. Són algunes de les mesures que inclou el pla de seguretat viària del Servei Català de Trànsit que posa especial atenció als accidents de moto i atropellaments. L'objectiu: reduir un 15% la mortalitat i els ferits greus.
Foment conclou que l'accident de la nit de Sant Joan a Castelldefels en què van morir 12 persones va ser culpa de les víctimes, que van creuar per un lloc no autoritzat. Quan encara no fa un any de l'accident continuem veien imatges com aquestes en algunes estacions de tren.
El Barça rep aquesta nit al Xakhtar Donetsk a l'anada dels quarts de final de la Lliga de Campions amb l'objectiu d'aconseguir un bon resultat de cara a la tornada a Ucraïna. Qui ja espera als blaugrana amb peu i mig a les semifinals és el Reial Madrid, que va golejar 4-0 al Tottenham amb dos gols d'Adebayor.