Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Davant la saturació dels recursos d'acollida, el president de Ceuta, del Partit Popular, ha demanat solidaritat i corresponsabilitat a la resta de territoris.

Les posicions dels partits catalans són divergents. Junts rebutja participar en el repartiment argumentant que Catalunya ja acull menors per sobre de la seva capacitat i reclama el traspàs de les competències en immigració. En canvi, Esquerra Republicana defensa una resposta més sensible.

El Govern recorda a les comunitats del PP que han d'acollir els menors migrants per llei. Els populars comencen a acceptar-ho però, entre crítiques al govern, reclamen més informació. A Catalunya, Junts tanca la porta a acollir-ne cap i Esquerra demana més sensibilitat.

Desarticulada una branca del Cártel Jalisco dedicada al tràfic de metanfetamina. Van introduir dues tones i mitja de material a Espanya dissolt en líquid de vainilla. . Ho guardaven en ampolles que emmagatzemaven en un local de Lleida. Hi ha 13 detinguts.

Unes 200 families s'han quedat sense vacances després de contractar un viatge amb una agència de l'Escala.

L'Speed és el primer gos dels Mossos especialista en detectar l'orígen dels incendis. Després d'un any de formació és capaç de localitzar proves que ajudin la científica a centrar la investigació.

La ciutat reconeix que es troba al límit de la seva capacitat de resposta davant l’arribada massiva de migrants. La situació dels menors és una de les principals preocupacions de les autoritats, amb centenars d’adolescents concentrats als voltants dels equipaments habilitats a l’espera d’un lloc on passar la nit.

Paral·lelament, la policia ha posat en marxa el triatge dels migrants subsaharians que volen demanar asil.

Fa més de tres dècades que Carme Lluís i Jaume Sacasas segueixen la mateixa ombra: la de la Lluna quan tapa el Sol. Es defineixen com a autèntics caçadors d'eclipsis i ja n'han observat setze de totals als cinc continents. Han viatjat a llocs tan diversos com Panamà, Kenya, Rússia, Austràlia, Líbia o l'Antàrtida, acumulant experiències úniques en cada expedició.

Per a ells, però, no n'hi ha prou amb arribar al destí. Cada viatge requereix mesos de preparació, estudiant la trajectòria del fenomen i la meteorologia fins a l'últim moment. Després de milers de quilòmetres recorreguts, un simple núvol pot frustrar l'observació. Tot i això, asseguren que l'emoció és tan intensa que sempre acaben plorant, tant si poden veure el fenomen com si no. El seu consell per al pròxim 12 d'agost és clar: guardar el mòbil i mirar amunt.

Triomfen entre els adults i són un bon exercici per a mantenir la ment desperta. Els quaderns amb passatemps són cada cop més populars i més elaborats. També, un reclam de vendes per a les llibreries i editorials. La catalana Blackie Books en va ser pionera.

Tot i que el dictamen no és vinculant, l’òrgan considera que la norma afecta àmbits reservats a l’Estat, com el dret a la propietat, la llibertat d’empresa i la seguretat jurídica.

La resolució respon als recursos presentats per Junts i el Partit Popular, que han celebrat el pronunciament. Els populars adverteixen que, si la llei s’aprova definitivament, la portaran al Tribunal Constitucional, mentre que Junts qualifica la iniciativa de “polítiques il·legals”. Els Comuns asseguren que continuaran treballant per aplicar mesures que garanteixin el dret a l’habitatge.

La Unió Europea aplaudeix la resposta d'Espanya a la crisi de Ceuta i assegura que l'espai Schengen no s'ha vist compromès. Es calcula que a Ceuta hi ha més de 1.000 menors no acompanyats i la capacitat de tutela està limitada a 29.

A aquesta hora tornem a estar molt pendents de les tempestes que des de migdia descarreguen ja amb intensitat a diverses poblacions del Camp de Tarragona i del Prelitoral de Barcelona. Protecció Civil manté activada l'alerta del pla Inuncat i aconsella evitar rius, rieres i barrancs.

Els treballadors de terra de l'aeroport del Prat fan vaga per unes condicions de treball que consideren abusives. Treballen per Groundforce i la seva protesta ha provocat la cancel·lació d'una vintena de vols.

Vilassar de Dalt celebra el Water Park Day. 10.000 persones se sumen al dia més icònic del Circuit Festival: l’esdeveniment LGTBIQ+ pioner a Europa

El govern central mobilitza 25 milions d'ajuda mentre els ministres de l'Interior europeus han analitzat la situació en una reunió d'urgència. Xifren en 75 els morts i calculen que a Ceuta quedarien 2.00 persones de les 72.000 que van entrar.

Una vintena de vols cancel·lats a l'aeroport d'El Prat per la vaga de treballadors de terra de l'empresa Groundforce. Afecta companyies com Air Europa, Lufthansa o Air France, entre d'altres. Els treballadors denuncien sobrecàrrega laboral i reclamen més personal qualificat.

L’ocupació a Catalunya torna a batre rècords durant el mes de juliol i consolida els quatre milions d’afiliats. L’atur torna a pujar fins als gairebé 315.000 desocupats, però és la dada més baixa en un juliol des del 2007. L'atur entre els joves és el més baix que s'ha registrat mai.

La primera jornada de vaga dels treballadors de terra de Groundforce a l'aeroport del Prat ha deixat 16 vols cancel·lats, diversos retards i alguns avions han sortit sense equipatge per la manca de personal. Els passatgers afectats denuncien canvis d'itinerari i llargues esperes per arribar al seu destí. El sindicat CGT assegura que la protesta respon a la sobrecàrrega de feina, els torns abusius i la manca de formació, després que les negociacions amb la direcció hagin quedat encallades.

L’atur juvenil ha caigut al juliol per sota dels 160.000 joves a tot l’Estat, la xifra més baixa registrada mai per aquest col·lectiu. Molts estudiants aprofiten l’estiu per incorporar-se al mercat laboral en feines temporals, especialment en sectors com l’hostaleria o els esplais. A més dels ingressos, aquests llocs de treball els permeten adquirir experiència, responsabilitats i noves competències abans de reprendre els estudis al setembre.

Les estacions d'esquí diversifiquen cada cop més la seva oferta per atraure visitants durant tot l'any. És el cas de Baqueira Beret, que aprofita les seves instal·lacions per oferir activitats d'estiu com rutes de bicicleta, senderisme i passejades a cavall. Les pistes que a l'hivern acullen milers d'esquiadors es converteixen ara en itineraris per descobrir el paisatge de muntanya des d'una altra perspectiva.

L'estació també posa a disposició dels visitants diferents remuntadors per facilitar l'accés a les zones més elevades. Entre les propostes destacades hi ha les excursions als llacs del Clot d'Erus o els recorreguts pel pla de Beret, una manera d'aprofitar les infraestructures més enllà de la temporada de neu i impulsar el turisme de natura durant els mesos d'estiu.

El Water Park Day ha tornat a convertir-se en el gran protagonista del Circuit Festival, considerada una de les cites LGTBIQ+ més destacades de l'estiu a escala internacional. La jornada ha aplegat unes 10.000 persones, que han participat en una proposta que combina música, convivència i diversitat.

L'esdeveniment, pioner a Europa, s'ha consolidat com un dels actes més emblemàtics del festival. Any rere any, el Circuit Festival atrau visitants d'arreu del món i reforça el seu paper com a espai de referència per a la diversitat, la cultura festiva i la projecció internacional de Catalunya.

El balanç oficial de víctimes mortals s'eleva a 75 morts, mentre a la ciutat encara hi ha prop d'un miler de menors no acompanyats que van travessar la frontera. La capacitat d'acollida és molt limitada, amb només 29 places oficials, fet que ha obligat les autoritats a buscar alternatives d'emergència.

Diverses ONGs continuen distribuint productes bàsics com aigua, llet, galetes i aliments precuinats, mentre també es registren cues per accedir a l'aigua potable subministrada pels tancs cisterna de l'exèrcit.

Milers de migrants continuen a Ceuta, mentre la ciutat lluita per recuperar la normalitat. L'exèrcit controla els accessos als comerços i acordona la platja on encara es concentren moltes persones.

Pendents del cel perquè per les comarques de Ponent i de l'Ebre comencen a arribar les primeres tempestes que durant les properes hores poden ser fortes.

Més de 2 milions de turistes internacionals van visitar Catalunya al juny, un 1,4% més que l'any passat. També creix el que es gasten quan són aquí.

La Generalitat reforma 170 tràmits administratius per a reduir la burocràcia. Els canvis s'han introduït en àmbits com la salut, l'educació, l'empresa, l'agricultura i la justícia.

La situació a Ceuta continua sent molt complicada malgrat els esforços per recuperar la normalitat. Segons les dades aportades, entre 3.000 i 5.000 persones continuen als carrers, mentre el Centre d'Estada Temporal d'Immigrants (CETI) es troba sobrepassat.

Tant Rabat com el Govern espanyol atribueixen la crisi a la desinformació, els rumors difosos a les xarxes socials i la informació relacionada amb la sentència del Tribunal Suprem sobre les anomenades "devolucions en calent".

La ministra de Defensa ha marcat distàncies amb el discurs mantingut fins ara pel Govern i ha exigit al Marroc que investigui què va passar i assumeixi responsabilitats. Alhora, ha defensat l’actuació dels serveis d’intel·ligència espanyols, assegurant que van complir amb la seva feina. La declaració arriba enmig d’un intens debat polític sobre la gestió de la crisi i el paper del CNI.

El Partit Popular acusa el Govern de deixament de funcions i ha registrat preguntes al Congrés i al Senat, mentre que Vox demana les compareixences del ministre d’Exteriors i de la directora del CNI.

Els establiments de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre esperen arribar a una ocupació del 90%, coincidint amb el període de màxima afluència de visitants.

Segons el sector hoteler, l’increment de la capacitat operativa de l’Aeroport de Reus ha afavorit el retorn i el creixement del turisme internacional, especialment del mercat britànic i irlandès.