Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

L'ingrés a presó provisional de l’exministre socialista José Luis Ábalos i del seu assessor Koldo García pel cas de les mascaretes. Juanfran Pérez Llorca nou president de la Generalitat Valenciana amb el suport de Vox, i el Congrés tomba l'objectiu de dèficit del Govern, un pas clau per a la presentació dels pressupostos.

A més, destaquem la commemoració dels 30 anys del Procés de Barcelona, amb la reunió a la capital catalana dels representants de la Unió per la Mediterrània, on s'analitzarà el que s'ha aconseguit fins ara i els objectius de futur per enfortir la cooperació euromediterrània.

El Tribunal Suprem envia l'exministre Ábalos i Koldo García a presó provisional sense fiança en apreciar risc de fugida.

Segons la FAVB, hi ha més de 600 promocions especulatives a Barcelona, la qual cosa han suposat el desplaçament forçat de gairebé 20.000 persones.

L'executiu català rebutja les noves quotes de pesca que plantegen retallar un 65% els dies per a la flota d'arrossegament.

Després del sotrac a Stamford Bridge, el Barça ja treballa pensant en el partit davant l’Alabès. Pedri apunta a reaparèixer, mentre Fermín López estarà dues setmanes de baixa.

La dificultat per accedir a un habitatge és el que més pobresa provoca i tenir una feina no ho evita.

Per primer cop el càncer de pulmó és més mortífer entre les dones que el de mama. El tabaquisme està al darrere del 85% dels casos.

El Barça podria recuperar Pedri davant l'Alabès, però perd Fermín per dues setmanes.

Quatre programes d'RTVE s'emporten quatre guardons la Gala dels Premis Ondas al Liceu.

La cerimònia va recordar les cobertures radiofòniques durant l’apagada general, amb les ràdios com a primeres protagonistes. El programa Café d’Idees s’ha endut l’Ondas a millor programa de proximitat, destacant per les seves entrevistes referents en l’àmbit informatiu.

L’honestedat i l’empatia han fet que Alejandra Herranz pugi dues vegades a l’escenari: per recollir el premi a millor cobertura per la mort del Papa i un altre reconeixement personal. El jurat també ha premiat el programa cultural Pàgina Dos com a millor programa d’entreteniment, per la seva tasca d’apropar els llibres a l’audiència.

Els residus d’aparells elèctrics i electrònics han augmentat un 82% en els últims 15 anys i continuen creixent, segons constaten les empreses de reciclatge. Una d’aquestes gestiona 5.000 tones anuals d’ordinadors, mòbils i televisors. El primer pas és separar els components, especialment les plaques, on es troben els materials més valuosos.

Però reciclar és cada cop més difícil: els aparells es fabriquen per ser més atractius i barats, amb una vida útil curta. Associacions reclamen una llei que obligui a allargar la durabilitat, mentre els consumidors aprofiten els descomptes, fet que preveu un augment de vendes del 7% aquests dies.

El càncer de pulmó és el més letal i ha augmentat un 6% en l’última dècada, especialment entre les dones. Els experts del Grup Espanyol de Càncer de Pulmó alerten que la mortalitat femenina per aquest tumor ja supera la del càncer de mama. Adverteixen que, si no s’actua, mig milió de persones podrien morir en els pròxims 20 anys a causa del tabaquisme.

La votació suposa una nova derrota per al govern de Pedro Sánchez, després que PP, Vox i Junts hi hagin votat en contra. Tot i això, l’executiu insisteix que continuarà negociant els nous comptes fins a l’últim moment.

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha retret als populars que reclamin més recursos per als territoris mentre bloquegen la capacitat d’endeutament. Montero havia demanat aparcar les “lectures partidistes”. Per la seva banda, el portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, ha lamentat el vot en contra de Junts: “Que deixin de fer mal al meu país”, ha dit.

El jutge del cas Koldo ha demanat al PSOE tots els pagaments en metàl·lic efectuats durant els últims 8 anys, en el marc de la investigació per presumpta corrupció en contractes públics. Paral·lelament, la Generalitat anuncia la compra de més d’un miler d’habitatges per 87 milions d’euros, amb l’objectiu d’ampliar el parc públic de lloguer assequible.

Barcelona es converteix fins dissabte en la capital de la salut bucodental amb el Congrés SEPA, que reuneix 7.000 experts per debatre sobre diagnòstic, prevenció i accés universal. I en l’àmbit cultural, RTVE triomfa als Premis Ondas 2025 amb guardons per Cafè d’Idees, Alejandra Herranz i la cobertura especial del funeral del papa Francesc.

L'estació d'esquí de Masella ha estat la primera del Pirineu i de tot l'Estat a obrir aquesta temporada.

El fred intens i les nevades dels darrers dies han permès posar en marxa les instal·lacions amb bones perspectives de cara al pont de desembre, un dels moments clau per al sector.

La Generalitat compra els pisos de lloguer protegit d'InmoCaixa. Adquireixen 1.064 immobles en 14 municipis per incorporar-los al parc públic d'habitatge.

Matí sense sorpreses a l'Ajuntament de Barcelona. Jaume Collboni no supera la qüestió de confiança vinculada als pressupostos.

Un 25% de les dones han patit violència sexual digital. És la conclusió de l'enquesta de violències sexuals del Departament d'Interior.

L'expulsió d'Araujo va marcar el partit que el Barça va acabar perdent per 3 a 0 davant un Chelsea. Els blaugranes es compliquen la classificació directa pels vuitens de final.

L'Institut Guttmann celebra 60 anys convertit en un referent mundial en neurorehabilitació.

Des de la seva obertura el 1965, el centre ha atès més de 35.000 pacients amb lesions medul·lars, dany cerebral i trastorns neurològics.

Al llarg de les dècades, ha innovat en àmbits clau com la integració social, l'assistència personalitzada i la creació de la primera unitat de fertilitat i reproducció assistida per a persones amb discapacitat a Espanya.

La Generalitat compra un miler d'habitatges per 87 milions d'euros que es destinaran a incrementar el parc públic de lloguer assequible.

Una de cada 4 dones ha patit violència sexual digital des dels 15 anys i amenaces de difondre imatges íntimes.

Amb precaució, però amb molta neu, l'estació d'esquí de la Masella obre portes. És la primera estació del Pirineu a fer-ho i també la primera de tot l'Estat.

El Barça es complica el pas directe als vuitens de final de la Champions.

Els guanyadors del Premi Ondas es troben al Palauet Albéniz abans de l'entrega de guardons aquesta tarda al Liceu.

El Palauet Albéniz de Barcelona ha reunit els guardonats dels Premis Ondas per la tradicional fotografia de família. Aquesta tarda, el Gran Teatre del Liceu acollirà la gala d’entrega de la 72a edició d’uns premis que reconeixen l’excel·lència en ràdio i televisió.

RTVE és la gran triomfadora amb 4 guardons. Entre ells, el programa “Cafè d’Idees” de Ràdio 4, conduït per Gemma Nierga, premiat com a millor programa de ràdio de proximitat. També destaquen Alejandra Herranz com a millor comunicadora de televisió, l’especial informatiu sobre la mort del papa Francesc i el programa “Página Dos” de La 2 com a millor entreteniment.