Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Aquest cap de setmana torna el 48h Open House a Catalunya, una cita que convida a redescobrir el patrimoni arquitectònic de 7 ciutats catalanes amb jornades de portes obertes en més de 200 edificis. El Palau del Marquès d'Alfarràs és un dels 57 espais que s'incorporen per primera vegada en aquesta edició. | Informa: Maria Tarsà

Passejar durant aquests dies per la plaça Catalunya de Barcelona permet saber més coses de La 2Cat, el nou projecte en català de RTVE. En un cub situat al centre de la plaça s'hi projecten imatges i es dona informació sobre els espais que arriben aquesta tardor per ampliar la presència de la llengua catalana a les emissions de Televisió Espanyola.

Segons Caixabank Research, la despesa de les famílies es va recuperar un mes després dels aiguats, però la revifada dels comerços ha estat molt més lenta. El mal que va fer la dana persisteix a localitats com Alfafar, Massanassa i Sedaví, que no han recuperat el nivell d'activitat previ a la tragèdia.

El material amb què es treballa no són documents d'especial valor històric, però sí personal i que sovint són necessaris per a fer determinades gestions administratives. En tot cas, es tracta d'una tasca minuciosa, feixuga i plena de precaucions. La cap de restauració de l'Arxiu Nacional de Catalunya, Gemma Goicoechea, explica que, de moment, la feina se centra en una dotzena d'arxivadors plens de documents i que la tasca s'allargarà durant alguns mesos.

Oferir activitats lúdiques i jocs adaptats per a persones amb diversitat funcional és l'objectiu del programa 'Temps per a tu'. També donar un respir a les famílies cuidadores. Es tracta d'un servei que s'ofereix en diferents espais municipals de Barcelona i que també està disponible durant les vacances de Setmana Santa i d'estiu.

A les portes de la cimera de Junts a Perpinyà, que decidirà si manté o no el suport a Sànchez, el secretari general del partit, Jordi Turull, evita avui pronunciar-s'hi explícitament. Davant els alcaldes del partit, reconeix que el context és difícil i vol marcar distàncies amb Aliança Catalana. Per això es compromet a actuar contra la multireincidència i les ocupacions.

Enmig dels dubtes sobre si retirar el suport a Sánchez, Junts es reivindica com el partit que vol resoldre els problemes de la gent. Ada Colau, els retreu que comprin el discurs d'Aliança catalana.

La pròxima matinada toca canviar l'hora per passar a l'horari d'hivern: a les tres seran les dues. Cada cop hi ha més consens sobre que la necessitat d'eliminar el canvi perquè les raons d'estalvi energètic ja no se sustenten.

Els amants de l'arquitectura tenen aquest cap de setmana l'oportunitat de conèixer per dins uns 200 espais singulars en una nova edició del '48h Open House Barcelona'.

Passejar pel centre de la plaça Catalunya de Barcelona permet saber més coses de La 2Cat.

El Barça viatja a Madrid carregat de baixes per disputar el clàssic de la Primera Divisió masculina de futbol.

  • Segons Caixabank, la despesa de les famílies es va recuperar un mes després, però la recuperació dels comerços ha estat molt més lenta
  • El mal persisteix a localitats com Alfafar, Massanassa i Sedaví, que no han recuperat el nivell d'activitat previ a la tragèdia
  • Hi ha detingudes 13 persones, una de les quals a Barcelona i una altra a València, per narcotràfic i assassinats
  • En més d'una vintena d'escorcolls s'han intervingut més de 300.000 euros en efectiu, rellotges i vehicles d'alta gamma

A El Vespre, la sociòloga Anna Berga reflexiona sobre el sensellarisme —"El sensellarisme és la situació de persones en exclusió social sense accés a un habitatge digne"— i sobre la manca d'habitatge assequible.

Berga explica possibles mesures per afrontar aquesta problemàtica, com el programa Housing First, i destaca la importància d'aliances entre administracions i entitats socials per oferir solucions efectives i sostenibles.

Els governs d'Espanya i d'Alemanya han acordat obrir un diàleg sobre l'oficialitat del català a la Unió Europea. Una de les condicions de Junts per mantenir la legislatura a Madrid.

La periodista i exdirigent del PSC, Anna Balletbò, ha mort als 81 anys.

El mercat laboral suma un nou rècord d'ocupats durant el tercer trimestre. Segons l'EPA, l'ocupació a Catalunya es va mantenir en prop de 4 milions.

A 48 hores del Clàssic a l'Informatiu hem parlat amb Eric Garcia. Apunta a titular al Bernabéu i assegura que, tot i no arribar en el millor moment, veu al Barça capaç de guanyar a Madrid.

Barcelona acull un congrés europeu sobre el 'Chemsex': una pràctica que consisteix a consumir drogues per tenir sessions de sexe més llargues. Per la Generalitat, el 'Chemsex' és ja un problema de salut pública i alerten de l'ús de noves substàncies.

Al Pla d'Urgell, els darrers anys han tancat dotze forns de pa i un de cada tres municipis no en té. És la falta de relleu generacional. Per aquest motiu, a Torregrossa, els veïns estan fent un curs cada dissabte per aprendre l'ofici.

Junts pressiona Sánchez i la Moncloa reconeix que toca intensificar el diàleg amb el partit liderat per Puigdemont.

El mercat laboral suma un nou rècord d'ocupats durant el tercer trimestre amb prop de 4 milions de treballadors.

Barcelona acull el primer congrés europeu sobre 'Chemsex'. La Generalitat ho considera un problema de salut pública.

Eric García ha parlat per a l'Informatiu abans del Clàssic. Assegura que veu al Barça capaç de guanyar a Madrid.

Dilluns, a Perpinyà, comença el compte enrere. Puigdemont ja ho avisava a l'agost. Sobre la taula de l'executiva de Junts, trencar el pacte amb el PSOE, amb consulta prèvia a la militància, a punt de complir-se els dos anys de l'acord.

El 86% dels afiliats va avalar llavors el pacte. Ara, davant una nova consulta sembla que la militància tornaria a donar suport a la direcció, ara per desfer el camí i deixar caure Sánchez.

Però Junts nega la major. Ni amnistia per Puigdemont, ni català a Europa, ni competència en immigració, ni debat sobre referèndum. L'executiu de Sánchez demana temps. El president insisteix a esgotar la legislatura. El cop de porta potser s'ha de llegir en clau catalana. Deixar de donar suport al PSOE podria fer-li guanyar punts davant una Aliança Catalana que li trepitja els talons.

  • 199 edificis oberts al públic, dels quals 57 són espais inèdits que s'incorporen per primera vegada al festival
  • Arquitectes i dissenyadors ofereixen visites explicant les claus del disseny, la tècnica constructiva i la història dels edificis