- La ciutat espera més de 101.000 assistents i un impacte econòmic de 550 milions d’euros
- Els allotjaments turístics arriben al 95% d’ocupació, amb tarifes que van dels 200 als 4.000 euros per nit
- Els estatuts finals preveuen un capital de 2 milions i la seu a Barcelona
- ERC reivindica que serà una "empresa plenament catalana" i Junts parla de "submissió"
Miguel Ángel Gimeno, director de l'Oficina Antifrau de Catalunya, deixa la porta oberta que hi hagi hagut corrupció a la DGAIA: "El camp estava abonat per aquestes coses". "Segurament el problema és molt transversal, es necessitarà una certa cooperació. Pot ser que tinguin rellevància penal, no ho sabem", ha dit en una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga. Explica com es pot haver produït el cas de Santos Cerdán: "La condició humana tampoc ha canviat i no hem fet tota la feina que calia", ha dit assenyalant que ha mancat prevenció contra la corrupció. Sobre si el cas del PSOE es pot acotar a tres persones, ha dit: "La corrupció té un efecte contaminant. El corrupte no només busca una persona, busca el camí més fàcil". Creu que la resposta de la població contra la corrupció "no és suficientment dura", per bé que no existeix la corrupció zero. I sosté que "Sempre s'han de fer canvis perquè la legislació s'ha d'adaptar a les circumstàncies del moment".
La sessió de control al govern, com era d'esperar, ha estat d'alt voltatge. No només amb el PP, que cridaven dimissió des dels escons, sinó que també ha estat tens amb els socis de Pedro Sánchez. La vicepresidenta Yolanda Díaz no hi ha assistit i Podemos dona per liquidada la legislatura. Al Parlament també s'ha parlat de la qüestió. Salvador Illa es desmarca totalment de l'escàndol, diu que està net i disposat a donar la cara. D'altra banda, Santos Cerdán ha confiat la seva defensa a l'exdiputat de la CUP, Benet Salellas.
Amb més de dues dècades sobre els escenaris, Miranda! s'ha convertit en un fenomen del pop electrònic a l'Argentina i Llatinoamèrica.
Ara porten la seva gira per Espanya i aquesta nit fan vibrar la sala Razzmatazz de Barcelona.
Les famílies amb fills amb diversitat funcional alerten dels elevats costos dels casals d'estiu un cop acaba l'escola ordinària.
Asseguren que han d'assumir fins a quatre vegades més despesa que la resta.
El Síndic de Greuges reclama mesures per fer efectiu el dret al lleure per a tothom.
La sessió de control al Congrés ha estat marcada per les crides a l'ordre i les peticions de dimissió a Pedro Sánchez.
Clima tens que ha marcat la reunió del president amb ERC. S'han plantejat fins i tot no assistir-hi. Mentre Junts no vol entrar en la guerra PP-PSOE i espera concreció per part de Sánchez.
El cas Cerdán ha marcat la sessió de control també al Parlament.
Joan Garcia s'acomiada de l'afició de l'Espanyol, amb un vídeo a les xarxes socials. Poc després el club publicava un fred comunicat dient que el jugador ha abonat la clàusula.
Acusacions mútues de corrupció entre el president del Govern i el líder de l'oposició en el cara a cara parlamentari.
Tensió també amb els socis. Yolanda Díaz planta Sánchez al ple i Rufián el colla demanant-li explicacions en una reunió amb el president del govern a la Moncloa. També collen el President, Podem i Junts.
Sessió de control al Parlament centrada també en el cas de corrupció que sacseja el PSOE. L'oposició demana explicacions a Salvador Illa sobre el cas Cerdan.
Dispositiu de seguretat per la revetlla: més efectius de Mossos, coordinats amb policies locals i controls a les carreteres. I presència en zones amb gran aglomeració.
Joan Garcia s'acomiada de l'afició perica.
Aquesta nit els argentins Miranda! toquen a la Sala Razzmatazz.
Reunió breu i tensa entre Pedro Sánchez i Esquerra Republicana enmig de retrets i desconfiança. Gabriel Rufián demana unitat a l'esquerra, mentre Sumar i Junts mantenen posicions allunyades. Al fons, planeja la possibilitat d'un avançament electoral i la por d’un govern de dretes si Sánchez cau.
PP i Vox han intentat forçar una compareixença de Salvador Illa, però s'han quedat sols.
La resta de grups han demanat explicacions també al president sobre el cas de corrupció que sacseja els socialistes. El PP li han retret les referències que apareixen sobre el president als informes de l'UCO.
Illa no ho nega i assegura estar "tranquil" perquè no té "res a amagar".
Sessió d'alt voltatge al Congrés pel cas Cerdán
La sessió de control al Congrés ha viscut moments de màxima tensió arran del cas Cerdán, amb crits de dimissió del president Pedro Sánchez. El cara a cara amb Feijóo ha estat marcat per acusacions mútues de corrupció i una oposició en bloc que ha exigit responsabilitats. Ni Yolanda Díaz ni altres ministres de Sumar han assistit a la sessió, mostrant una divisió també entre els socis del Govern.
Obra de teatre a Salt per alertar els més petits dels perills dels petards
Els escolars de Salt aprenen amb una obra de teatre els consells per a celebrar una revetlla de Sant Joan segura. Accions que han de servir per evitar accidents provocats per petards o fogueres. L'any passat gairebé mig miler de persones van haver de ser ateses per cremades i afectacions oculars. També han rebut consells en cas de cremades.
- La crisi per corrupció al PSOE ha marcat la sessió de control al president de la Generalitat al Parlament
- El president de la Generalitat diu no tenir inconvenient en què l'investiguin després d'aparèixer a l'informe de l'UCO
- La crisi per corrupció al PSOE ha marcat la sessió de control al president de la Generalitat al Parlament
- El president de la Generalitat diu no tenir inconvenient en què l'investiguin després d'aparèixer a l'informe de l'UCO
Ada Colau admet que en una situació normal la dimissió de Pedro Sánchez com a president espanyol hauria de ser una possibilitat davant la crisi al PSOE, però es decanta perquè no hi hagi eleccions davant la possibilitat que en surti un govern PP-Vox. "No vull una precipitació electoral. Però el que no es pot fer des de l'esquerra és negar la realitat. Hi ha d'haver un abans i un després", ha dit l'exalcaldessa de Barcelona, afegint: "Si Sánchez no dimiteix, que sigui perquè hi ha una reflexió molt seriosa i sincera amb la ciutadania". En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, considera insuficients les explicacions que s'han donat: "Són fets gravíssims. No és suficient una declaració a la premsa o una carta a la militància". Colau obre la porta a la sortida de Sumar del govern si Sánchez no dona més explicacions i "mesures més contundents". Defensa que Sánchez "no és un home d'esquerres": "Està fent tràfic d'armes més que mai amb un estat genocida. Que mantingui relacions amb Netanyahu no és gens d'esquerres". I admet que va ser un error vetar Irene Montero a les llistes de Sumar. L'actual presidenta de la Fundació Sentit Comú -impulsada pels Comuns i Barcelona en Comú- descarta presentar-se a l'alcaldia de Barcelona del 2027: "No estic pensant en candidar-me a cap càrrec institucional en el mitjà-curt termini". i acusa el batlle barceloní Jaume Collboni de "viure de rendes aquests dos anys inaugurant totes les obres": "Em sap molt greu que sigui tan decebedora l'acció de govern perquè Barcelona no s'ho mereix. L'única preocupació de Collboni és ocupar el poder, per això no va voler fer un pacte", ha afegit.
Carta de Pedro Sánchez a la militància defensant la seva gestió davant la corrupció i reivindicant la diferència entre com actuen els partits en aquests casos. Al Congrés, el PP s'ha rebel·lat per forçar la compareixença de Sánchez i insisteix en la seva dimissió, mentre Vox critica la seva manca de reacció.
Reunió entre l'Ajuntament de Barcelona i Airbnb, que acaba sense acord però amb voluntat de negociar un nou marc per combatre els anuncis il·legals. I en clau d'habitatge, el Govern ha aprovat una nova línia de préstecs per ajudar els joves a accedir al seu primer pis. Un episodi que analitzem amb Rafa Garrido, Enric Marín i Milagros Pérez Oliva.
L'alcalde de Barcelona adverteix Airbnb que ningú pot estar per damunt de la llei i els reclama acabar amb els anuncis il·legals.
Les posicions entre uns i altres continuen molt allunyades després de la seva reunió.
S'emplacen, però, a negociar un nou marc de col·laboració.
Les arts escèniques catalanes van ser protagonistes als premis Max, amb reconeixements per a Àgata Roca i Enric Auquer, l'èxit de la dansa amb 'Afanador' i el premi del Públic per a Dagoll Dagom en l'any del comiat de la companyia.
Els Mossos d'Esquadra i Policia Nacional es despleguen a Salou en un dispositiu contra el top manta. Els venedors ambulants els esperen i, quan comencen a dissuadir-los, llencen pedres contra els agents.
Un operatiu que ha acabat amb una vintena de detinguts al Baix Camp i al Tarragonès.
Junts demana a Sánchez concrecions i garanties sobre el compliment de l'acord d'investidura. És el que li han fet arribar Turull i Nogueras al president durant la reunió a la Moncloa, que s'ha allargat durant una hora i mitja.
Només un terç dels menors de 35 anys té un pis en propietat. El Govern aprova una línia de préstecs per ajudar-los amb l'entrada del primer pis, que ha de ser de segona mà.
L'alcalde de Barcelona adverteix Airbnb que ningú pot estar per damunt de la llei i els reclama acabar amb els anuncis il·legals. Les posicions entre uns i altres continuen molt allunyades després de la reunió d'aquest matí.
Dispositiu policial a Salou contra el top manta. Els venedors ambulants els esperen i, quan comencen a dissuadir-los, llencen pedres contra els agents. Un operatiu que ha acabat amb una vintena de detinguts al Baix Camp i al Tarragonès.