Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Sánchez mira de reforçar les aliances amb els socis habituals després de l'escàndol del cas Cerdán. Reunió amb Junts a la Moncloa. Aquest dimecres, trobada amb ERC.

La Generalitat obre una línia d'ajuts per a finançar, sense interessos, el 20% de l'entrada pel primer pis per a joves, sempre que sigui de segona mà.

Enfrontaments entre agents i venedors ambulants a Salou en un dispositiu contra el top manta, que ha acabat amb una vintena de detinguts.

El Barça farà oficial a les pròximes hores el fitxatge de Joan Garcia per 6 temporades. El porter de sallent s'acomiadarà primer de l'Espanyol.

Per optar a l'ajuda l'immoble ha de ser de segona mà. Cobrirà el 20% del valor, fins a 50.000 euros. L'entrada és ara mateix el principal escull, de fet, pel 65% dels joves que vol accedir a comprar un pis davant la impossibilitat d'afrontar els preus que es demanen al mercat de lloguer.

Un prèstec que hauran de retornar, sense interessos, un cop hagin liquidat la hipoteca. Els habitatges passaran a ser de protecció oficial i no es podran vendre per un preu superior al de compra.

Judici contra Glovo per competència deslleial. La companyia Just Eat li reclama una indemnització de gairebé 300 milions d'euros per haver estat operant amb falsos autònoms mentre ells contractaven els seus treballadors per fer la mateixa tasca.

  • El 8 de març ha estat el dia amb més precipitacions de tota la primavera a Catalunya
  • L'AEMET preveu un estiu molt calorós, però ho emmarca dins de la nova normalitat pel canvi climàtic

Pedro Sánchez no convocarà eleccions, però ha reptat a Feijóo a presentar una moció de censura. Ho ha dit en una compareixença aquesta tarda en què ha dit que no taparà la corrupció del PSOE.

El secretari general ha decidit crear una secretaria d'organització interina fins al comitè federal del proper 5 de juliol. El president diu que se sent avergonyit dels àudios sobre les dones i expulsa a Ábalos del partit.

Després de la compareixença, Sánchez s'ha reunit amb la seva sòcia de govern Yolanda Diaz.

Fer o no fer un regal als mestres a final de curs? Aquesta és la pregunta que es fan moltes famílies, sovint amb sentiments de pressió social.

L'escola pública Can Fabra de Sant Andreu ha volgut posar-hi fre i ha enviat una carta a les famílies per recordar que no cal fer cap obsequi.

Caos a Rodalies per una incidència a la infraestructura entre Vilanova i la Geltrú i Cunit, que ha provocat retards superiors als 15 minuts a les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17.

Aquesta avaria se suma als talls previstos per obres a l'estació de Sant Vicenç de Calders, on s’ha habilitat un servei alternatiu per carretera.

Els usuaris denuncien manca d'informació i mala coordinació.

El PSOE designarà una nova secretaria d’organització de caràcter col·legiat, que encapçalarà de manera provisional Cristina Narbona.

Aquest relleu serà vigent fins al Comitè Federal del 5 de juliol, que finalment tindrà lloc a Madrid i no a Sevilla, com estava previst inicialment.

També s'ha decidit expulsar Ábalos com a militant.

En paral·lel, Sánchez començarà a reunir-se aquest dilluns amb els socis d'investidura per analitzar l'abast de la crisi. La primera trobada serà amb Yolanda Díaz. Des de Sumar demanen explicacions però descarten una qüestió de confiança.

Sánchez comença a reunir-se amb els socis d'investidura per analitzar l'abast de la crisi de Santos Cerdán.

El patronat del MNAC al·legarà davant el jutge que tècnicament no pot complir amb la sentència que l'obliga a retornar les pintures de Sixena.

Cues i desconcert a les estacions de Rodalies de Cunit i Torredembarra per les obres a Sant Vicenç de Calders.

La Lliga ja ha rebut els 25 milions d'euros més impostos de la clàusula de Joan García. Tot apunta que el Barça farà oficial aviat el fitxatge del porter.

Una decisió que s'ha pres per unanimitat aquest matí basada en els informes dels especialistes que adverteixen que moure els murals de Sixena del MNAC les pot danyar greument.

Per tant, el patronat trasllada a la magistrada la decisió de com s’ha d’executar la sentència. El MNAC també acorda la creació d'un grup de treball tècnic per fer seguiment del cas i convida el govern de l’Aragó a sumar-s'hi.

Mònica Martínez Bravo reivindica un sistema de prestacions socials més accessible també per lluitar contra els pagaments indeguts: "Un sistema més simplificat entorn de poques prestacions, ben dissenyades". La consellera de Drets Socials i Inclusió diu que s'ha recaptat "una gran part" dels 167 milions de pagaments indeguts en prestacions socials. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, defensa que han "accelerat" la revisió que va iniciar el Govern de Pere Aragonès: "Necessitem una nova legislació com el marc de la renda garantida". Assegura que ha viscut amb "estupefacció" i "indignació" la crisi al PSOE i el cas de Santos Cerdán: "Les converses que han sortit a la llum no tenen res a veure amb el que jo he viscut", ha dit assegurant que de "risc zero" de corrupció "no és possible". Creu que els darrers consellers "no van poder solucionar" canvis que es proposaven amb els menors tutelats. "Hi ha molts menors tutelats que han patit abusos sexuals en el passat. Molts adolescents fan escapoliments i es posen en situacions de risc", ha valorat. Assegura que "en gran mesura" els jutges corroboren la decisió de la DGAIA en casos de retirada de custòdia dels pares. I defensa que era "urgent" un paquet de millores per les residències.

Belén López demana que no es dilati la reducció de jornada laboral perquè està suposant un "bloqueig de la negociació col·lectiva": "El que diem és que es presenti al Congrés. O caixa o faixa". "Necessitem certeses. No podem dilatar això en el temps per estratagemes polítics. Ens juguem les coses del menjar", diu la secretaria general de CCOO de Catalunya, confiant que passi per la cambra espanyola aquest mes. En una entrevista al Cafè d'idees amb Gemma Nierga, ens parla de les converses amb Junts: "Tenen alguna posició molt de lobby. Vaig pensar que Nogueras no entenia gaire quina era la funció dels sindicats de classe". I es mostra molt preocupada per la corrupció política: "És absolutament intolerable que hi hagi aquests nivells de corrupció i de puteros. No és només un tema del PSOE, hi ha moltes més coses en joc".

Els entorns naturals del Vendrell han acollit una cursa popular amb prop de mig miler de participants.

L’objectiu és fomentar hàbits saludables i l’esport entre ciutadans de totes les edats.

L’esdeveniment ha combinat activitat física, natura i comunitat en un ambient festiu.

Barcelona preveu crear 200 nous espais d’ombra fins al 2027, amb tendals i vegetació per mitigar els efectes de la calor extrema.

A la plaça del Mar s’ha instal·lat un gran tendal de 500 metres quadrats, i també s’han prioritzat zones com àrees infantils i patis escolars.

Estudis alerten que fins a 360 morts anuals a les ciutats es poden atribuir a l’excés de calor, i més de la meitat es podrien evitar amb més cobertura vegetal.