Informatiu amb les notícies més importants de l'actualitat política, econòmica, social, cultural, esportiva i meteorològica.
La Policía de Olot multa a un coche de la Guardia Civil mientras registraba el Ayuntamiento
- Estaba aparcado en zona peatonal; la multa puede costar de 80 a 200 euros
- És la segona vegada en dos mesos que els agents entren a la seu de Convergència. La investigació se centra en un grup d'empresaris que van fer donacions al partit i que havien aconseguit adjudicacions d'obres. L'escorcoll a la seu s'està fent en presència del tresorer del partir, Andreu Viloca, detingut aquest matí abans de portar-lo al seu despatx. També està detingut el director general d'Infraestructures de la Generalitat, Josep Antoni Rossell, i almenys 6 empresaris més. L'escorcoll continua a hores d'ara. Ens ho explica la Isabel Palacios
- L'actuació judicial ha coincidit amb la compareixença prevista d'Artur Mas per explicar l'estat de les negociacions de governabilitat de Junts pel Sí i la CUP. Però, els escorcolls d'avui han pres el protagonisme. Mas ha dit que confia en la gestió de Convergència i del seu govern i s'ha ofert a defensar al Parlament aquesta mateixa setmana la transparència en l'adjudicació d'obra pública a Catalunya. En aquest cas, Mas hi veu una sobreactuació de la justícia.
- Les crítiques de l'oposició no s'han fet esperar, tot coincidint amb la situació política. Ciutadans, el PSC, Catalunya Sí que es Pot i el PP reclamen a Mas explicacions clares i que s'aparti./ Per al ministre de Justícia, les actuacions com l'escorcoll de la seu de Convergència demostren el bon funcionament de l'Estat de dret i demana respecte per la justícia
- Aquest és el moment en què el president en funcions signava el decret de constitució del Parlament de Catalunya sorgit de les eleccions. La data fixada és dilluns vinent, 26 d'octubre, exhaurint així els terminis màxims previstos. Artur Mas ho ha justificat per la complexitat de les negociacions i ha admès que no es poden descartar unes noves eleccions tot i que NO ho desitja. I és que, ha reconegut, les diferències amb la CUP són importants.
- Ciutadans, Catalunya Sí Que Es Pot i el PSC han registrat una iniciativa parlamentària per demanar una distribució justa dels escons.
- La victòria per 0 a 2 al camp del Bate Boríssov permet al Barça encapçalar còmodament el seu grup la a Lliga de Camipons... gracies també a l'empat entre el Bayer Levesrkusen i la Roma. Els blaugrana han tornat aquesta matinada de Bielorússia satisfets pel partit jugat i per haver mantingut la porteria a zero.
- Los jueces defienden que la independencia es una garantia y no un derecho
- Firman un documento conjunto en una reunión con Rafael Catalá
El presidente de la Generalitat, Artur Mas, ha asegurado que se siente "objeto de caza mayor" a raíz de la detención del tesorero de su partido, Convergéncia (CDC), y el registro de su sede y ha criticado la "sobreactuación" de la Fiscalía Anticorrupción, vinculándola al proceso soberanista que impulsa en Cataluña.
Agentes de la Guardia Civil han detenido este miércoles en Barcelona al tesorero de Convergència (CDC), Andreu Viloca, por el presunto cobro de comisiones dentro de la Operación Petrum, en la que se acusa a Convergència de cobrar comisiones del 3% a cambio de adjudicaciones de obra civil, en una operación en la que también se ha detenido a seis empresarios y al director general de la empresa pública Infraestructures.cat, y se han efectuado registros en dos ayuntamientos catalanes y varias empresas constructoras.
La Guàrdia Civil ha detingut el tresorer de Convergència i de la Fundació Catdem, Andreu Viloca, i escorcolla la seu del partit en el marc de l'operació Petrum que investiga un presumpte cas de corrupció. També han detingut el responsable d'obres públiques de la Generalitat, Josep Antoni Rossell, i mitja dotzena d'empresaris que haurien pagat comissions a canvi de l'adjudicació d'obres públiques.
L'operació coincideix amb la signatura, al Palau de la Generalitat, del decret de constitució del Parlament. Serà dilluns 26 d'octubre, quan acabava el termini legal. El president ha explicat que les negociacions són complexes i no estan resoltes, però assegura que intentarà exhaurir els terminis i evitar la la convocatòria de noves eleccions.
Al Congrés dels diputats avui s'ha celebrat l'última sessió de Control de la legislatura. El president Rajoy ha fet balanç tot destacant que el seu govern ha mantingut, diu, l'estat del benestar, i ha defensat la seva gestió davant el líder de l'oposició, Pedro Sánchez, que l'ha acusat de falsedat en els pressupostos generals de l'Estat.
Avui hem conegut la sala Creuer de la Sagrada Família, un espai fins ara inèdit situat a 60 metres d'alçada entre les torres evangelistes. Des d'allà hem vist l'evolució de les obres en els dies previs a la jornada de portes obertes d'aquest cap de setmana en què trenta mil persones visitaran la Basílica.
El Barça consolida el lideratge al seu grup de la Champions en guanyar al camp del Bate Borisov per dos a zero. Neymar va a tornar a liderar l'equip de Luis Enrique i va començar les jugades dels dos gols de Rakitic. El croat va substituir a la primera part Sergi Roberto amb molèsties al pubis.
OPERACIÓ "PETRUM". DETINGUT EL TRESORER DE CDC i CATDEM I NOUS ESCORCOLLS A LA SEU DE CDC.
CONSTITUCIÓ DEL PARLAMENT. EL PRESIDENT MAS HA SIGNAT EL DECRET LA CAMBRA ES CONSTITUIRÀ DILLUNS VINENT.
ÚLTIMA SESSIÓ. AL CONGRÉS RAJOY FA BALANÇ I INTERCANVIA RETRETS AMB L'OPOSICIÓ.
LA SAGRADA FAMÍLIA. LES OBRES AVANCEN MENTRE LA BASÍLICA ESPERA LA VISITA DE 30 MIL PERSONES AQUEST CAP DE SETMANA.
MÉS LÍDER. EL BARÇA GUANYA EL BATE BORISOV AMB UN GRAN NEYMAR I DOS GOLS DE RAKITIC.
Continúa el registro de la sede de Convergència Democrática de Cataluña. Durante la inspección ha estado presente el tesorero Andreu Viloca, detenido en esta operación contra la corrupción que se instruye en el juzgado número 1 del Vendrell, en Tarragona. Se investiga el presunto pago de comisiones ilegales por parte de empresarios a Convergencia a cambio de la adjudicación de obras públicas (21/10/15).
Artur Mas se siente "objeto de caza mayor" y critica la "sobreactuación" de la Fiscalía con CDC
- Anuncia que está dispuesto a volver a dar explicaciones en el Parlament
- "CDC lleva diez años investigada y nadie ha demostrado absolutamente nada"
- Rafael Catalá pide a Mas respeto a la independencia judicial
- El presidente en funciones, Artur Mas, ha firmado el decreto de constitución
- Probablemente Carme Forcadell será elegida presidenta del Parlamento
Artur Mas firma este miércoles el decreto de constitución del parlamento autonómico salido de las elecciones del pasado 27 de septiembre.
- Ciutadans, PSC, Catalunya Sí que es Pot y el PP firman un acuerdo
- Exigen a Junts pel Sí y la CUP que se respete la "proporcionalidad"
- Tratan de evitar que Junts pel Sí tenga mayoría absoluta en la Mesa
Informatiu amb les notícies més importants de l'actualitat política, econòmica, social, cultural, esportiva i meteorològica.
- Les negociacions entre Junts pel Sí i la CUP per arribar a un acord de govern podrien anar per llarg. Si ahir des de CDC apuntaven que no hi hauria temps per tancar la investidura del president abans de les eleccions espanyoles el 20 de desembre, avui el cap de llista dels sobiranistes, Raül Romeva s'ha mostrat més optimista i ha descartat noves eleccions, tot i l'existència de diferències de pes amb la CUP./ Mentrestant la CUP es manté ferma en la seva posició de parlar primer del QUÈ i després del QUI. Els principals desacords estan en el model econòmic, fins al punt que veus dins de CDC rebutgen traspassar algunes línies vermelles. Tot i així, avui Romeva ha afirmat que hi ha molt espai compartit amb la CUP i que les línies vermelles ho són fins que deixen de ser-ho. Romeva creu que tard o d'hora l'acord s'assolirà./ De moment el que sembla segur és que Carme Forcadell serà la futura presidenta del Parlament.
- El nom de Forcadell NO ha estat ben rebut pel govern espanyol i Sáenz de Santamaria ha dit que no representa a la majoria dels ciutadans. Poc després el govern català demanava respecte cap a la futura presidenta de la cambra catalana. I ha recordat que ningú mai no s'ha preguntat si el president del Congrés, Jesús Posada, representa a la majoria dels espanyols./ El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha assegurat que si arriba a La Moncloa, s'asseurà a la taula amb Artur Mas perquè la solució, diu, és el diàleg i la negociació. Sobre Forcadell, el PSC ha dit que no la votarà i demana que si accedeix al càrrec sigui imparcial./ Tampoc Ciutadans veu bé la proposta de Forcadell per presidir el Parlament.
- 11 milions i mig més de persones han utilitzat el transport públic de Barcelona i l'àrea metropolitana en el que portem d'any. El preferit dels viatgers continua sent el metro. Un increment que els responsables del transport atribueixen a la recuperació econòmica. També es fa servir més el cotxe privat que ha augmentat en la mateixa proporció que l'ús de metro i autobusos
- Perjudicats d'Entitats Financeres ha explicat els motius de la querella que divendres va presentar contra els òrgans d'administració de l'automobilística. Els atribueix els delictes d'estafa, publicitat fraudulenta i contra el medi ambient. L'Associació ofereix als afectats afegir-se a aquesta querella i també reclamar per la via civil per demanar una indemnització per danys i perjudicis o la devolució del vehicle.
- L'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona ha reconstruït amb èxit la pelvis d'una nena d'11 anys amb un tumor maligne. A l'operació, pionera al món, han fet servir una impressora 3D i li han implantat un fragment del seu propi peroné.
- El Barça juga aquest vespre al camp del Bate Borisov, el rival a priori més assequible al seu grup de la Champions. Els blaugrana, de fet, estan pràcticament obligats a guanyar per poder ser primers de grup. Des de Minsk, la capital de Bielorrússia, rebem la crònica de la nostra companya Noemí Mancebo.
- La vicepresidenta Neus Munté pide para ello "tiempo y discreción"
- El conseller Felipe Puig dijo este lunes que lo veía "muy difícil"
- Mas aún no ha comunicado la fecha de constitución del Parlament
En Barcelona, médicos del Hospital Sant Joan de Déu han reconstruido con éxito la pelvis de una niña de 11 años que tenía un tumor óseo. Es un cáncer con un alto índice de mortalidad porque es muy difícil extirparlo y reconstruir el hueso.
Dilluns acaba el termini per a la constitució del Parlament, i les negociacions avancen, segons el cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, que assegura estar convençut que s'arribarà a un acord. De moment, ja hi ha noms per a la mesa del Parlament. Carme Forcadell en seria la presidenta, a proposta d'Esquerra, Lluís Corominas vicepresident i Anna Simó, secretària. Queda per saber si la CUP ocuparia un dels seients.
11 milions d'usuaris més han fet servir el transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona en el que portem d'any, un 2,4% més que l'any anterior. També ha augmentat el transport privat en un percentatge semblant als accessos a Barcelona i les autopistes del voltant. Segons l'AMB, la recuperació econòmica és la causa més probable d'aquest augment de la mobilitat.
L'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona reconstrueix amb èxit la pelvis d'una nena d'11 anys amb un tumor maligne. En l'operació, pionera al món, han fet servir una impressora 3D i li han implantat un fragment del seu propi peroné.
TVE presenta a Tarragona la innovadora sèrie documental "Ingeniería Romana"que dedica el primer capítol a la Imperial Tarraco. L'ús de tecnologia 360 graus permet oferir una completa panoràmica simultània i reforça la imatge de salt en el temps.
El Barça juga aquest vespre al camp del Bate Borisov el tercer partit de la lliga de campions. L'equip de Luis Enrique intentarà sumar els tres punts per consolidar-se al capdavant del grup. Els blaugrana Messi, Suárez Neymar, Mascherano, Iniesta i Rakitic són entre els nominats a la Pilota d'or.