Enlaces accesibilidad
54 edició dels premis Sant Jordi de cinematografia atorgats per RNE

Frank Langella, premi al millor actor en pel·lícula estrangera per "Frost contra Nixon"

Per

El veterà actor Frank Langela rep aquest premi Sant Jordi per la seva actuació a la cinta "Frost contra Nixon".

Frank Langella (Bayona, Nova Jersey, 1938). Després d'estudiar art dramàtic a la Universitat de Siracusa, va dedicar-se al teatre i va debutar a Broadway amb Seascape, d'Edward Albee. Va ser per aquest paper que va aconseguir el seu primer premi Tony l'any 1978. El salt a la gran pantalla el va fer amb la pel.lícula Drácula (1979), de John Badham. Aquesta pel.lícula va obrir les portes del cinema de Hollywood a Langella, tot i que va combinar-ho amb el teatre i la televisió. 

Frank Langella ha participat a pel.lícules com 1492: la conquista del paraíso (1992), de Ridley Scott, Eddie (1996), de Steve Rash, La novena puerta (1999), de Roman Polanski, Superman returns (2006), de Brian Singer, o Buenas noches y buena suerte (2006), de George Clooney, per la que va ser candidat al premi del Sindicat d'Actors com a millor actor de repartiment. Però, sens dubte, el gran èxit l'ha aconseguit en els últims anys, amb la seva interpretació del president nord-americà Richard Nixon, primer al teatre a Londres i Nova York i després a la pel.lícula Frost contra Nixon (2008), de Ron Howard, o a The box (2009).

Frost contra Nixon explica la sèrie de quatre entrevistes que el periodista David Frost va fer a Richard Nixon l'any 1977. Durant l'última entrevista, i tractant el cas Watergate, Frost va posar Nixon contra les cordes i va aconseguir mostrar la cara més penedida de l'ex-president nord-americà. La pel.lícula va optar a diversos premis de renom, com l'Oscar o el Globus d'Or a millor pel.lícula, millor director o millor adaptació de guió. Frank Langella, a més, va ser nominat també com a millor actor als Oscar, als Globus d'Or, als BAFTA i als premis del Sindicat d'Actors.

Frank Langella (Bayona, Nueva Jersey, 1938). Después de estudiar arte dramático en la Universidad de Siracusa, se dedicó al teatro y debutó en  Broadway con Seascape, de Edward Albee. Por este papel consiguió su primer premio Tony en 1978. El salto a la gran pantalla fue con la película Drácula (1979), de John Badham. Su interpretación abrió las puertas del cine de Hollywood a Langella, aunque siguió haciendo teatro y televisión. Frank Langella  ha participado en películas como 1492: la conquista del paraíso (1992), de Ridley Scott, Eddie (1996), de Steve Rash, La novena puerta (1999), de Roman Polanski, Superman returns (2006), de Brian Singer, o Buenas noches y buena suerte (2006), de George Clooney, por la que fue candidato al premio del Sindicato de Actores como mejor actor de reparto. Pero, sin duda, el gran éxito lo ha conseguido en los últimos años por su interpretación del presidente norteamericano Richard Nixon, primero en el teatro en Londres y Nueva York y después en la película Frost contra Nixon (2008), de Ron Howard, o en The box (2009). Frost contra Nixon explica la serie de cuatro entrevistas que el periodista David Frost hizo a Richard Nixon en 1977. Durante la  última entrevista, y abordando el caso Watergate, Frost puso contra las cuerdas a Nixon, consiguiendo mostrar la cara más arrepentida del ex presidente norteamericano. La película optó a diversos premios de renombre, como el Oscar o el Globo de Oro a la mejor película, mejor director o mejor adaptación de guión. Frank Langella, además, fue nominado como mejor actor en los Oscar, en los Globos de Oro, en los BAFTA y en los  premios del Sindicato de Actores.