A Catalunya hi ha més de 1600 professionals que es dediquen a l'artesania i fins a 38 escoles on poden formar-se. La seva feina sovint és poc coneguda però hi ha iniciatives que permeten conèixer el seu talent. A Barcelona es pot veure una mostra en la que 20 artesans han creat una peça inspirant-se en obres procedents de museus i col·lecions privades.
- Tras el impacto el aparato ha comenzado a arder
- Ha ocurrido a las 16.36 a cien metros del aeródromo de Casarrubios
- Hay fusiles de asalto, CETME, Bergmann, rifles Beretta y ametralladoras antiaéreas
- También fueron encontrados cerca de 80.000 euros
- La operación se realizó en Bilbao, Girona, Barcelona, Santander y Valencia
FITUR está entre las ferias turísticas más importantes del mundo. Canarias dispondrá de 1427 metros cuadrados. Bajo este pabellón común cada isla tendrá su espacio exclusivo. Este año acuden 455 empresas. La marca turística Islas Canarias seguirá insistiendo en promocionar la diversidad de su oferta.
FITUR está entre las ferias turísticas más importantes del mundo. Canarias dispondrá de 1427 metros cuadrados. Bajo este pabellón común cada isla tendrá su espacio exclusivo. Este año acuden 455 empresas. La marca turística Islas Canarias seguirá insistiendo en promocionar la diversidad de su oferta.
- En Ceuta fueron detenidos dos y encontrado un zulo con armas
- Sobre el detenido en Figueres pesaba una orden de detención de Holanda
- "Está sano y salvo", indica el portavoz del gobernador de Kunduz
- Fue capturado el 19 de diciembre en la aldea de Hussain-Khil
Más de 40.000 riojanos podrían reclamar los gastos de formalización de su hipoteca. Las cantidades podrían superar los 3.000 euros por afectado. Hablamos con el abogado riojano Carlos Ruiz que nos explica los procedimientos a seguir para reclamar a los bancos lo que les deben por las clausulas suelo. Uno de cada cuatro riojanos se declara no creyente o ateo. La cifras se ha triplicado en los últimos 35 años. En deportes la UDL recibe esta tarde al Fuenlabrada en Las Gaunas.
- Sánchez no le va a "ceder su fuerza" entre la militancia
- Cree que no va a poder "arreglar los problemas" que tiene el PSOE
- Felipe González: "Me importan más los proyectos que las candidaturas"
- Patxi López ha presentado este domingo su candidatura a las primarias
Radiodiari Migdia - Balears 15/01/2017
- Arriba FITUR enmig de la polèmica per la massificació en temporada alta i la necessitat de regular el lloguer vacacional.
- Avel·lí Blasco considera que la presidenta del Parlament, Consuelo Huertas, ja ho és en funcions.
- Parlam amb Joan David Janer de la presa de possessió de Donald Trump.
- El Mallorca ha empatat a 1 al camp del Getafe.
Ledicia Costas homenajea a Julio Verne, a la lectura, a los cuentos de hadas y a la ciudad de Vigo en “Verne y la vida secreta de las mujeres planta” (Anaya), novela, para lectores a partir de los 12 años, con la que consiguió el premio Lazarillo. Hablamos hoy con Ledicia Costas dentro de esa sección que cada cierto tiempo dedicamos a lo que denominamos “lecturas compartidas”, libros que puedan compartir los miembros de distintas generaciones que comparten un mismo techo. La historia parte de un hecho real, la visita de Julio Verne a Vigo para visitar a Antonio Sanjurjo, que construyó a finales del siglo XIX un submarino, y a partir de ahí desarrolla la historia de las mujeres planta, una estirpe de mujeres que habitan en un bosque situado en un lugar bastante inasequible.
Antes de hablar con Ledicia Cuevas, reseñamos brevemente “Ser español en el siglo XXI” (Cuadernos del laberinto), un ensayo en el que el profesor de Derecho Internacional de la Universidad Complutense, Martín Ortega Carcelén, reflexiona sobre los retos que plantean los nacionalismos independentistas en España.
Realizamos el sorteo con el que periódicamente animaos a nuestros oyentes a compartir sus lecturas y escuchamos las recomendaciones de lectura que nos hace nuestra “mano inocente”, la compañera Lourdes Alonso. Y la recomendación de los oyentes la envía Chari Romero desde Córdoba: “La nueva felicidad”, de Curro Cañete.
Entrevista de Manuel Pedraz a Ledicia Costas, para el programa Historias de papel, sobre “Verne y la vida secreta de las mujeres planta” (Anaya), novela con la que consiguió el Premio Lazarillo. Partiendo de hechos históricos (la visita de Julio Verne a Vigo en 1884 para interesarse por el submarino que había diseñado el vigués Antonio Sanjurjo “El Habilidades”) Ledicia Costas monta una historia en la que homenajea las novelas de aventura de Julio Verne, los cuentos de hadas y a la propia ciudad de Vigo en la que se desarrolla, que se convierte en un personaje más del libro. Los protagonistas son dos adolescentes: Violeta, que pertenece a la secreta estirpe de las mujeres planta, y Pierre, el grumete que acompaña a Julio Verne en su travesía en barco a Vigo. La ciudad encierra el secreto y el bosque de las mujeres planta, que Julio Verne quiere descubrir.
Patxi López ha anunciat fa una estona la seva candidatura a la secretaria general del PSOE. Es presentarà a les primàries que es faran el mes de maig. Diu que ho fa assumint tot el llegat del partit però insisteix en què va ser un error abstenir-se per donar el Govern a Rajoy. Patxi López ha explicat que vol recuperar el lideratge del PSOE i cosir les ferides obertes al partit.
L'onada de fred més intensa dels darrers 5 anys ja es nota arreu de Catalunya. Avui bona part del territori s'ha llevat amb temperatures sota zero, i encara baixaran més durant els pròxims dies. Serà a partir de dimarts i podria portar també alguna nevada en cotes baixes.
Les ciutats més afectades pel fred han posat en marxa dispositius perquè les persones sense sostre tinguin un lloc on passar la nit. Veurem com funciona el que s'ha activat aquests dies a Girona.
Avui us parlarem d'una tendència a l'alça: el consum d'alvocats. En 4 anys s'han doblat les importacions. Els nutricionistes destaquen el seu alt contingut en antioxidants i a les fruiteries certifiquen que cada vegada se'n venen més.
En esports, l'Espanyol ha perdut fa uns moments contra el València 2 a 1. I, ahir al Camp Nou, golejada del Barça al Las Palmas. 5 a 0. Amb dos gols de Luis Suàrez, un de Messi, un altre de Arda Turan i, l'últim, d'Aleix Vidal. El primer que marca el lateral català amb la samarreta blaugrana.
La plataforma prou morts a la N-240 confia que aquest 2017 sigui l'any definitiu per al desdoblament d'aquesta carretera que uneix Lleida i Tarragona. Es tracta d'una de les més perilloses de Catalunya. Foment s'ha compromès aquest any a licitar el projecte que ha de permetre el desdoblament.
Acabem una setmana que ens deixa una mica de tot: el calendari per a triar un nou líder del PSOE, la reunió entre Soraya Sáenz de Santamaria i Oriol Junqueras, les novetats al cas Nadia o la mort del periodista José Luis Barcelona.
El proper 11 de febrer es farà un concert a favor dels refugiats al Palau Sant Jordi de Barcelona. Alguns dels artistes que hi participaran han fet aquest el videoclip de la cançó "Mediterráneo", de Joan Manuel Serrat. Una versió coral en la que han participat Manolo García, Estopa, Gossos, Marina Rossell i, és clar, el mateix Serrat.
De tant en tant hi ha receptes, productes o aliments que es posen de moda. Des de fa uns mesos ho veiem amb l'alvocat. El seu consum va en augment: les importacions s'han doblat en 4 anys. Entre els motius que ho expliquen hi ha els arguments dels nutricionistes, que destaquen el seu alt contingut en potasi i antioxidants.
El govern d'Ada Colau vol restringir les zones en les que es podran obrir nous establiments turístics. A banda del centre, les restriccions s'amplien a Hostafrancs, Sant Antoni, el Poblenou i la Vila Olímpica. L'oposició no veu amb bons ulls tanta limitació.