Enlaces accesibilidad

Els altres catalans, nova entrega de 'Temps enrere'

  • Montse Soto dedica el capítol a la immigració a Catalunya, a través de dues figures clau: Carmen Amaya i Paco Candel
  • Dimarts, 25 de novembre, a les 22:55h a La 2Cat i a RTVE Play Catalunya
Montse Soto, directora i presentadora de 'Temps enrere', al plató del programa
Montse Soto, directora i presentadora del programa 'Temps enrere' JOSEP ECHABURU
Comunicació - RTVE Catalunya

'Temps enrere' és un programa que vol posar en valor l'important fons de l'arxiu i la memòria audiovisual de RTVE de Catalunya. Dirigit i presentat per Montse Soto, vol mirar al passat, per construir un futur millor. S'emet els dimarts a la nit a La 2Cat.

Aquesta setmana 'Temps enrere', l'espai presentat i dirigit per Montse Soto, emet el capítol 'Els altres catalans'. En aquesta nova entrega, el programa revisa l'arxiu històric de RTVE Catalunya posant el focus en dues figures cabdals de la immigració a Catalunya: la bailaora Carmen Amaya i el sociòleg i periodista Paco Candel.

La figura de Carmen Amaya és una de les més captivadores i sorprenents del món del flamenc. Nascuda en una barraca del Somorrostro barceloní l'any 1913, la seva energia i força escènica va captivar des dels tablaos més puristes als grans escenaris de Nova York. 'Temps enrere' proposa un repàs a la seva vida i a la seva figura feta llegenda. Per això, recupera un programa biogràfic realitzat en el 2003 a TVE Catalunya, amb motiu dels 40 anys de la seva mort, que compta amb diversos testimonis propers a l'artista.

D'altra banda, el capítol 'Els altres catalans' també inclou una emissió de l'any 1990 del programa 'Andalunya', un espai cultural dedicat a l'actualitat i les relacions de la comunitat andalusa a Catalunya. El fragment escollit és una entrevista a l'escriptor i periodista Francesc Candel, tot un referent si parlem d'immigració a Catalunya. Amb més d'una cinquantena d'obres publicades, aquest prolífic autor autodidacte, gran coneixedor de la cultura popular va centrar bona part de la seva producció en l'onada migratòria de mitjans de segle.

Finalment, 'Temps enrere' recupera el reportatge 'Torna el barraquisme a Barcelona', que va ser el primer que es emetre a TVE Catalunya sobre aquesta temàtica. És de l'any 1978 i el signa la periodista Lulu Martorell. Entre els seus entrevistats destaca Paco Candel, com a gran especialista en la matèria, que explica les condicions infrahumanes en què es viu en una barraca i d'altres conceptes del moment com el barraquisme vertical, fent referència a la construcció de grans edificis d'habitatges socials en zones com Ciutat Meridiana.

RTVE

anterior siguiente