Agnès Vallvé: "En l'assetjament, el paper del mestre ha de ser de mediador"
La psicòloga Arantxa Coca dóna les claus per a interpretar els canvis de comportament dels qui pateixen assetjament
- Hi haurà diferents responsabilitats pels menors assetjadors, les seves famílies o els centres educatius
- Entrevista a En directe a Ràdio 4
Hem parlat de l'assetjament escolar amb Agnès Vallvé, cap d’estudis de l’Escola l’Univers, que ens ha explicat que cal educació emocional amb eines que serveixin per quant són petits i pel futur. Pel dia a dia vigilància, acompanyament emocional i crear clima de confiança.
La psicòloga Arantxa Coca ens ha donat 4 consells per a descobrir si un nen o nena està patint assetjament amb el que s’anomena les “4 C”:
- Canvis sobtats: No dorm bé, en el hàbits de menjar, no vol berenar.
- Fer ‘campana’: Dir que fa mal la panxa perquè no vol anar a l'escola, arribar tard, no va a classe.
- Cos: Mostrar una conducte corporal diferent, el cos doblegat, mirada al terra, evita que el toquin, possibles autolesions.
- Costum: Sortir molt de classe, a l'hora del patí vol esmorzar a l'aula.
Hi ha molta més consciència de presentar denúncies per assetjament
També hem parlat amb Noèlia Rebon, advocada experta en aspectes legals relacionats amb l'assetjament que es denuncia molt més, i que la gent està més oberta a posar denúncies, especialment que l'assetjador té més de catorze anys. Rebon ens ha explicat les diferents responsabilitats que poden haver de fer front, menors, famílies o centres educatius i que ara, amb l'aprovació de la Llei integral de protecció de la infància, qualsevol personal que sigui testimoni d'assetjament tindrà l'obligació de denunciar-ho.