Lletra lligada   Què volem que passi al pati? 21/09/2021 54:30

Al pati, les nenes i els nens expressen les seves emocions de la millor manera que saben: jugant. Allà sorgeixen conflictes, desigualtats...

Els patis escolars han deixat de ser els espais on els/les alumnes van a esmorzar i s’esbargeixen entre classe i classe. Hem descobert que són molt valuosos perquè estan plens d’oportunitats educatives. Al pati, les nenes i els nens expressen les seves emocions de la millor manera que saben: jugant. Allà sorgeixen els conflictes, les desigualtats,... i veiem com algunes activitats, com el futbol, ocupen el centre de l’espai. Depèn de com estigui dissenyat es propiciarà que passin unes coses o unes altres. Per això hi ha moltes escoles interessades en transformar-los, en repensar-los. També per adaptar-se a les noves necessitats, com apostar per materials més naturals i de proximitat. Però, portar endavant aquesta iniciativa és de valents: el debat del pati obre un diàleg profund sobre el significat del joc en l’aprenentatge. Ho saben molt bé els convidats que han participat a la nostra tertúlia: la Imma Marín, presidenta a Espanya de l’Associació Internacional pel dret del nen a jugar i fundadora de Marinva; l’arquitecta Dafne Saldaña, cofundadora d’Equal Saree; i els mestres Carme Cols i Josep Fernández, autors del blog “El nou safareig”. Tots ells estan treballant per deconstruir aquests espais amb l’ajuda dels centres, les famílies i, de vegades, l’administració.

Lletra lligada
Más opciones