Economia | Preus

La inflació puja al 2,4% a Catalunya a l'agost

  • La inflació a Catalunya va pujar una dècima a l'agost segons les dades publicades per l'INE
  • L'estabilitat del preu de l'electricitat ha compensat l'encariment dels carburants
Bombilla incandescente vintage iluminada, con filamentos visibles, sobre fondo oscuro con otras bombillas desenfocadas.  Luz cálida y amarillenta.

anthony indraus | unsplash

La inflació va repuntar lleugerament a l'agost, de fet, ho ha fet una dècima a l'agost a Catalunya, fins a situar-se en el 2,4% respecte de l'any anterior, segons ha informat aquest divendres l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Es tracta del tercer mes consecutiu amb un augment interanual dels preus, i situa l'indicador en el nivell més alt des del febrer.

Tot i l'increment, la taxa catalana es manté per sota de la mitjana estatal, on l'Índex de Preus de Consum (IPC) es va mantenir estable en el 2,7%, la mateixa taxa que al juliol.

Serveis informatius Ràdio 4L'IPC repunta lleugerament a Catalunya a l'agost

La inflació ha augmentat una dècima a Catalunya respecte a l’any anterior, situant-se en el 2,4%.

Mano manipulando mando a distancia de aire acondicionado Mitsubishi, mostrando 25 grados en su pantalla digital.  El aparato está en la parte superior de la imagen.Escuchar ahora

L'electricitat modera l'impacte dels carburants

L'estabilitat dels preus de l'electricitat ha estat clau per compensar la pressió a l'alça dels carburants, que han registrat un augment interanual. En canvi, els aliments i les begudes no alcohòliques han continuat la seva tendència a la baixa.

La inflació subjacent, que exclou els productes energètics i els aliments frescos, s'ha mantingut en el 2,4%, una dècima més que el mes anterior.