El curs escolar començarà amb 2.200 alumnes menys, però amb més que necessiten suport
- Hi haurà gairebé 9.000 alumnes més amb necessitats educatives especials
- Educació destina més recursos per garantir una atenció personalitzada i millorar els resultats acadèmics
El curs escolar 2025-2026 arrenca amb una dada destacada: malgrat la davallada general d’alumnes, 2.247 menys, el nombre d’infants amb necessitats educatives especials augmenta i ja és el 21% de l’alumnat, bé per dèficits d'atenció, dislèxia o autisme, o per dificultats socioeconòmiques.
Segons la consellera d'Educació, Esther Niubó, hi haurà al sistema 8.964 alumnes més amb aquestes necessitats, segons les xifres al tancament del curs passat.
“Esther Niubó, sobre l'inici de curs:
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) September 3, 2025
🗣️ "Tothom ens diu: 'es necessiten més recursos'. Tot i tenir uns pressupostos prorrogats, hem fet esforç per reforçar sistema"
➕ Notícies a https://t.co/YCp3AoruJW pic.twitter.com/ha7vipm3Pt“
Per fer front a aquest repte, el Departament d’Educació ha incorporat 1.672 mestres i professors més, així com 554 professionals d’administració i serveis. També s’han reforçat els equips amb més vetlladors i psicòlegs, un per cada servei territorial.
Reducció de ràtios i detecció precoç
La reducció de ràtios es manté: el 95% de les aules d’I3 tenen 20 o menys alumnes, i el 85% de les de 1r d’ESO en tenen 30 o menys. A més, s’han distribuït noves guies i materials als centres per facilitar la detecció precoç de dificultats d’aprenentatge.
Educació aposta per millorar l’aprenentatge en matemàtiques i llengua amb programes específics. També s’implanta un nou model d’avaluació amb inspectors que analitzaran els resultats i ajudaran cada centre a millorar
El Ministeri d’Educació manté oberta fins a l’11 de setembre la convocatòria d’ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu. Les famílies poden sol·licitar beques per a discapacitat, trastorns de conducta, TEA o altes capacitats.
Prohibits els mòbils i menys pantalles
Aquest serà el primer curs en què es prohibeixen els dispositius mòbils i telèfons intel·ligents en totes les etapes d’educació obligatòria. A Infantil, la reducció de l’ús de pantalles serà progressiva, amb l’objectiu de fomentar una educació més activa i menys digitalitzada en les primeres etapes.