Sant Fèlix, una diada llarga i emocionant que deixa un sabor agredolç
- Per primera vegada, totes les colles han descarregat el pilar de 8 amb folre i manilles a la plaça de la Vila de Vilafranca
- La Jove de Valls aconsegueix descarregar dos castells nets durant la mateixa jornada
La plaça de la Vila de Vilafranca de gom a gom, com és habitual cada 30 d'agost. La diada castellera de Sant Fèlix és una de les més esperades de l'any, que atreu centenars d'aficionats que volen viure de primera mà els espectaculars castells de les quatre colles més grans de Catalunya: els Castellers de Vilafranca, la Joves Valls, la Jove Tarragona i la Vella de Valls.
“🎉 Vilafranca del Penedès, de gom a gom per la diada castellera de Sant Fèlix
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) August 30, 2025
🗼 Expectativa per veure els @Verds, la @JoveDeTarragona, la @JovesValls i la @collavella | @Claraa_Sedano @VilafrancaAj @fmvilafranca#fmvila pic.twitter.com/to9fXjjiQD“
I enguany no ha estat menys. Malgrat les dificultats i els múltiples intents desmuntats, que han fet que la diada s'allargui més del que s'esperava, la jornada ha brillat amb els castells de gamma extra i la fita més destacada: per primera vegada a Sant Fèlix, totes les colles han descarregat el pilar de 8 amb folre i manilles.
La Joves de Valls anota dos castells nets
La Colla Jove Xiquets de Valls ha aconseguit descarregar dos castells nets durant la mateixa jornada. El primer castell complet que ha obert la seva actuació ha estat la torre de 9 amb folre i manilles. Tot just després, ha arribat un sòlid 4 de 9 net i la torre de 8 neta.
4 de 9 sense folre de la Colla Joves Xiquets de Valls per Sant Fèlix 2025 ACN
Els de Vilafranca no se'n surten
Els Castellers de Vilafranca no han tingut la seva millor diada, i és que s'han bloquejat amb el 3 de 10 amb folre i manilles. Ho han intentat fins a tres vegades, però no han aconseguit trobar la forma de trobar-se còmodes per tirar-lo endavant.
La colla amfitriona sí que ha pogut descarregar amb solvència el 5 de 9 amb folre i posar les tres aletes al 9 de 9 amb folre, però no l'han aconseguit completar. La diada, doncs, ha estat marcada per alts i baixos per a Vilafranca, que no ha pogut lluir-se com en altres ocasions.
La Jove de Tarragona i la Vella de Valls coronen un castell de 10
La Jove de Tarragona ha estat la primera a completar un castell a la plaça de la Vila per aquest Sant Fèlix descarregant la torre de 9 amb folre i manilles, que ha marcat un inici potent.
3 de 10 de la Colla Jove Xiquets de Tarragona per Sant Fèlix 2025 ACN
Tot i que en segona ronda han hagut de desmuntar el 3 de 10 amb folre i manilles, no han defallit. En tercera ronda han tornat a la càrrega amb convicció i han aconseguit coronar-lo amb l'aleta, fent així un dels castells més exigents del repertori casteller, però no l'han completat. Han tancat la seva actuació amb el 4 de 9 amb folre, que han descarregat amb solvència.
La Colla Vella dels Xiquets de Valls també ha demostrat la seva força i ambició a la plaça de la Vila. Han encetat la seva actuació amb un 5 de 9 amb folre que han descarregat sense problemes. Després han intentat el 3 de 10, però després de posar-li l'aleta el tronc s'ha trencat. En tercera ronda han apostat pel 4 de 9 sense folre, un castell que han aconseguit descarregar.