Enlaces accesibilidad

A l'expectativa del tall més llarg fins ara a Rodalies: 16 mesos d'obres a l'R3

  • Renfe ha previst un dispositiu alternatiu de transport amb autobusos
  • 'Perquè no ens fotin el tren' alerta que el servei alternatiu ha de funcionar correctament des del primer dia
Els usuaris temen que el tall comporti un empitjorament del servei mentre durin les obres
Els usuaris temen que el tall comporti un empitjorament del servei mentre durin les obres
Tomás Hinojosa

El 27 de setembre començarà la interrupció més llarga de la història de Rodalies a l'R3, arran de les obres de desdoblament entre Parets del Vallès i la Garriga. El tall s’allargarà setze mesos, fins al gener del 2027, i es dividirà en dues etapes.

El 27 de setembre comença el tall més llarg a Rodalies: 16 mesos d'obres a l'R3

La primera fase arrencarà el 27 de setembre i durarà fins al maig del 2026. Durant vuit mesos quedarà suspès el servei ferroviari entre l'Hospitalet de Llobregat i la Garriga.En la segona etapa, un cop acabats els treballs a Montcada-Bifurcació, l'afectació es reduirà al tram entre Mollet-Santa Rosa i la Garriga, fins al gener del 2027.

En total, es veuran perjudicats uns 21.500 viatgers diaris en la primera fase i prop de 12.000, en la segona.

Servei alternatiu d'autobusos

Renfe ha previst un dispositiu alternatiu de transport amb autobusos directes cap a Barcelona i entre les estacions implicades. El pressupost per a aquest servei substitutori és de 63 milions d’euros, d'acord amb l'última licitació. Licitació que s'hauria de resoldre aquesta setmana, segons fonts de l’operadora.

Es tracta del tercer intent per adjudicar el contracte després de dues convocatòries fallides. Tot i això, des de Renfe asseguren que tant els autobusos com el personal d’informació estaran contractats a partir del 27 de setembre.

Paral·lelament, el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha explicat a Ràdio 4 que el pla pren com a referència l’experiència del tall que va patir la línia fa més d’un any.

En canvi, el representant de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, alerta que aquest dispositiu ha de funcionar correctament des del primer dia, perquè, si no, es corre el risc d’erosionar encara més la poca confiança que els usuaris mantenen en Rodalies.

Durant l’aturada, la resta de la línia en direcció nord funcionarà de manera aïllada de la xarxa ferroviària general. El manteniment dels combois es farà als nous tallers provisionals de Ripoll, a l’espera que entrin en servei les instal·lacions definitives, previstes per al primer semestre del 2026.