La Generalitat es compromet a destinar "tots els esforços" per solucionar les incidències constants a Rodalies
- Aquest divendres s'ha registrat una nova jornada de caos a la xarxa ferroviària, amb 900 passatgers evacuats a prop de Bellvitge
- El director de Rodalies diu que les causes de l'avaria "s'han d'analitzar" per poder determinar perquè ha passat
Tres incidències han generat una nova jornada de caos a la xarxa de Rodalies. La primera i la que més afectacions ha provocat ha estat la que ha deixat tirat un tren amb 900 passatgers a prop de l'estació de Bellvitge. L'avaria, provocada per la manca de subministrament a la catenària, ha afectat l'R2, l'R11, R8 i els regionals sud.
“⚡️ Els trens que passen per Bellvitge i l'R2 continuen amb retards de fins a 40 minuts.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) March 7, 2025
👉 En directe @annalladoferrer a #ElVespre | @RTVECatalunya
▶️ https://t.co/J4XKLH5bF5 pic.twitter.com/AL28OSOaRY“
La circulació s'ha tallat durant una estona entre Bellvitge i l'estació de Sants i els Bombers han hagut d'evacuar els viatgers amb ajuda dels Mossos. Ho han fet caminant prop d'un quilòmetre per les vies del tren. A les vuit del vespre continua encallada la xarxa, amb retards dels combois d'entre 30 i 40 minuts.
A l'R2 sud i nord han circulat dos trens per hora i servei, que poc abans de la nit ha disminuït a mitja hora-tres quarts. També a la mateixa hora s'ha reduït a 15 minuts l'espera dels trens regionals del sud, que durant el dia han acumulat demores que superaven l'hora. D'altra banda, l'R11 i l'R8 continuen patint retards de mitja hora.
El director de Rodalies a Catalunya, Antonio Carmona, ha assegurat que el servei s'està recuperant "progressivament" i ha demanat disculpes als usuaris afectats.
“🚆 Carmona assegura que la recuperació dels trens entre Bellvitge i Sants és "progressiva" i demana disculpes als usuaris afectats.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) March 7, 2025
🗣️ El director de #Rodalies diu que les causes "s'han d'analitzar" per poder determinar perquè ha passat | @RTVECatalunya pic.twitter.com/a9nJHDvC3b“
Incidències a altres línies
Més enllà d'aquesta avaria a la catenària, els trens de l'R4 han circulat amb afectacions entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell fins a les set de la tarda. La causa: una incidència a la infraestructura en aquest tram. Els trens han acumulat demores de 15 minuts de mitjana.
A més, els trens de l'R16 i els Avant Exprés han circulat amb retards que arribaven a la mitja hora a causa d'una incidència entre l'Hospitalet de l'Infant i l'Ametlla de Mar. Aquesta avaria ja ha quedat solucionada a la tarda i els combois que circulen pel tram ho fan més puntuals. També s'han registrat retards en la sortida de diversos trens dels regionals del sud.
“🚆 Continuen les afectacions també a les línies Regionals Sud després d'una setmana de caos circulatori | @RTVECatalunya pic.twitter.com/0MN479iu0q“
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) March 7, 2025
La darrera incidència s'ha registrat a les 14:30 h, quan s'ha interromput la circulació a l'R1 i l'RG1 des de Badalona fins a Molins de Rei per l'avaria d'un tren. Així, se circula entre Maçanet-Massanes i Badalona, però a Badalona s'encaminen els viatgers cap al metro.
El Govern dedicarà "tots els recursos" per resoldre la situació
El president de la Generalitat, Salvador Illa, s'ha pronunciat sobre les incidències constants a la xarxa ferroviària i ha promès que el Govern dedicarà "tots els esforços i recursos" per resoldre la situació. "Demano excuses a tots els ciutadans afectats", ha afirmat, i ha admès que aquest tipus d'incidents "no són acceptables".
Segons l'executiu, el Govern hi està posant "tota l'atenció" en aquesta problemàtica, i ha insistit que la consellera de Territori es reuneix cada dia, aquest divendres inclòs, amb Adif, Renfe i el Ministeri. I també ha remarcat que s'estan fent inversions en unes infraestructures de Rodalies després de "molts anys de desatenció".
“🏛️ Salvador Illa compromet "tots els recursos del Govern per revertir i resoldre les incidències" a Rodalies i demana "disculpes" als afectats.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) March 7, 2025
🗣️ @salvadorilla: "El Govern està en les solucions i no en les polèmiques" | @RTVECatalunya
📲 MINUT A MINUT: https://t.co/4kL9rOdZuR pic.twitter.com/v9eZ3Rjvap“
Per la seva banda, aquest matí la consellera Sílvia Paneque ha assegurat que el Govern treballa "amb urgència i celeritat" per normalitzar el servei de trens "al més aviat possible".