Serveis informatius Ràdio 4   Atrapats pels bons de viatges de les aerolínies 04/05/2021 01:48

L'esclat de la pandèmia fa un any va provocar la cancel·lació de milers de vols. Per evitar tornar els diners, les aerolínies van oferir als clients bons per volar més endavant.  Molts d'aquests bons comencen ara a caducar, però les aerolínies continuen sense voler fer un reemborsament a què el consumidor té dret, per tant, molts clients perden el vol i també els seus diners.

Fa un any Ibèria va cancel·lar el vol del Pedro López que tenia per anar a Jordània, per 1.200 euros. Es va negar a tornar-li els diners i li va oferir un bo per viatjar més endavant. Passat un any no ha pogut volar, de fet, el mateix viatge que havia de fer ha triplicat el preu, de 1.200 a 3.600 euros, però Ibèria es nega a reemborsar-li els diners, fins i tot li ha proposat que ell mateix canviï els bons amb un altra persona.

Com el cas del Pedro n'hi ha milers més. Ibèria es nega a fer el reemborsament del bitllet, i el que fa és prorrogar la validesa dels bons, encara que el client ja no vulgui o no pugui volar. Des de la Unió de Consumidors de Catalunya recorden que el passatger té el dret de reintegrament, excepte les despeses de gestió. Per aconseguir-ho cal fer una reclamació per escrit i tenir paciència. Un cop fet l'escrit, l'aerolínia té 30 dies per respondre, i si accepta el reemborsament, 14 més per fer-lo. Si es nega, l'única opció que li queda al consumidor és portar la reclamació a un organisme públic com l'agència catalana del consum.

Serveis informatius Ràdio 4
Más opciones