Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Jordi Pujol està ingressat amb pneumònia en una clínica de Barcelona.

127 persones han mort enguany en accidents de trànsit a Catalunya, 11 més que en tot l'any passat.

7 detinguts a Barcelona, Castelldefels i Badalona per concertar matrimonis ficticis entre migrants i dones espanyoles.

Els professionals de la floristeria i la decoració ensenyen què serà tendència en l'àmbit de la decoració nadalenca.

Espanya en té prou amb un empat o una derrota per menys de 7 gols contra Turquia per aconseguir el bitllet pel Mundial masculí de futbol.

El canvi sociològic dels últims anys ha fet que a Catalunya hi hagi més gossos que criatures a les famílies. Això ha obert una finestra d'oportunitat per a negocis com els de la Milly o l’Albane, que estan pensats per satisfer les necessitats dels gossos. És una transformació cultural que atorga a les mascotes un paper central a moltes famílies per a les quals trobar un espai 'pet friendly' es converteix en una exigència a l'hora d'escollir on passar el temps lliure.

Al festival 'Càntut' comencen el dia esmorzant i cantant cançons de taverna al bar on habitualment assagen els Panxuts. Mentrestant, a la plaça de la Coma, sonen les cançons que una veïna de Saldes, la Rossa de Bulner, cantava al segle XIX. Un mossèn va recollir les peces que ella li va cantar i que ara l'Associació Cultural Berguedana Folklore Total ha recuperat. Són cançons populars transmeses oralment durant generacions i que al festival recobren vida. Ja n'han documentat vora 2.000.

La collita de l'oliva ha començat bé a Ponent després de 3 anys molt castigats per la sequera, sobretot a secà. De fet, cada cop hi ha més finques que s'han posat en regadiu per no dependre només de les pluges. A la denominació d'origen Garrigues preveuen fer uns 6 milions de quilos d'oli, el doble que les darreres campanyes, mentre que a la cooperativa del Soleràs han sortit amb percentatges força bons de principi de temporada.

Aquest cap de setmana se celebra el festival DAU Barcelona, el més gran de Catalunya dedicat als jocs de taula. Enguany duplica l'espai dedicat a les escoles, amb la participació de més de 3.000 alumnes, que disposen d'una alternativa d'oci i lúdica allunyada de les omnipresents pantalles.

Els psicòlegs avisen que les condicions laborals que han de suportar la majoria de mestres i professors repercuteixen en la seva pròpia salut mental i el benestar de l'alumnat. Un malestar que, segons els sindicats, afecta totes les etapes educatives i fa que al voltant d'un 30% del professorat es plantegi seriosament canviar d'ocupació. Per revertir la situació, no només demanen un augment salarial, sinó sobretot que es cuidi el seu benestar emocional i recuperar el respecte de la societat i de les famílies.

  • Denuncien una pèrdua del 25% del poder adquisitiu, reclamen més recursos per atendre l'alumnat i eliminar burocràcia
  • És la primera mobilització unitària des del 2022 i els sindicats amenacen amb vagues si Educació no s'avé a negociar

Manifestació unitària convocada pels principals sindicats de l'ensenyament, que reclamen millores en les condicions laborals tant pels docents com per al personal laboral.

Després d'anys difícils de sequera, la collita d'oliva comença amb bones perspectives. S'espera una producció de més de 30.000 tones d'oli d'oliva amb un preu de la garrafa de 5 litres estable al voltant dels 40 euros

El festival Dau, el més gran de Catalunya dedicat als jocs de taula, duplica l'espai dedicat a les escoles, amb la participació de més de 3.000 alumnes, que per una estona deixen de banda les pantalles.

Dia de Barça - Madrid a la lliga femenina. Les jugadores blaugrana arriben al partit amb ganes de treure's l'espina de la victòria madridista la temporada passada a Montjuïc.

Els sindicats educatius criden a mobilitzar-se aquest dissabte en una manifestació unitària a Barcelona. Alhora, també es queixen que augmenten els alumnes amb necessitats educatives especials i no tenen prou formació.

La sociòloga Anna Berga analitza el malestar dels docents catalans: "Si no revaloren la professió del professor, perdem futur com a societat”.

Ximena Medina, coordinadora de la Iniciativa de Cures d'Oxfam, comenta l'entrada en vigor la normativa d'avaluació dels riscos de les treballadores de la llar

La sociòloga Anna Berga assegura que el malestar dels docents va més enllà del sou: ràtios elevades, complexitat creixent a les aules, manca de recursos i una inversió insuficient (4% del PIB, lluny del 6% que marca la LEC) posen en risc la qualitat educativa.

A més, posa de manifest que els professors reclamen més recursos, equips multiprofessionals i reconeixement social per evitar la degradació de la professió. En aquest sentit, assegura que “el professor d’avui és molt més que transmissor de coneixement: és mediador, orientador i referent emocional”.

A l'octubre l'IPC es manté en el 2,6% a Catalunya, com el mes passat. Molts ja compren per congelar i fan encàrrecs abans de Nadal.

Barcelona ha triplicat en 4 anys la xifra d'expats amb permís de residència VIP: ja n’acull 50.000. Són migrants de nivell socioeconòmic alt, que treballen per a empreses internacionals.

Augmenten els alumnes amb necessitats educatives especials, i entre ells els que requereixen atenció sanitària a les aules. Mestres i vetlladores reclamen més formació.

Leo Messi segueix marcant l'actualitat blaugrana. I més després que el president del club, Joan Laporta anunciés que tindrà una estàtua a l'Spotify Camp Nou.

Es tracta de professionals amb alt nivell socioeconòmic, vinculats a empreses internacionals, moltes del sector tecnològic.

Aquest col·lectiu està disposat a pagar preus elevats pel lloguer, fet que provoca una escalada dels preus i tensiona el mercat immobiliari a barris com el Poblenou de Barcelona.

La presència creixent d’aquests migrants premium accentua la desigualtat i posa pressió sobre l’accés a l’habitatge per a la població local.

Per evitar la temuda pujada de preus que sempre arriba a final d'any, ja hi ha qui compra als mercats peix per congelar i les parades de carn van plenes de comandes.

La província de Barcelona atrau un terç dels més de 163.000 expats amb permís de residència a Espanya.

Mestres i vetlladores que atenen alumnes amb necessitats especials denuncien que sovint fan tasques de personal d'infermeria, però troben que no reben prou formació.

La visita sorpresa de Messi al Camp Nou continua marcant l'actualitat blaugrana.

Oques Grasses tornen a esgotar les entrades per un segon concert en 19 minuts.

Amb la vista posada en dilluns, quan s'ha convocat el Consell de Política Fiscal i Financera amb el finançament sobre la taula, el president de la Generalitat demana posar seny.

Ho ha dit des de les Illes Balears, governades pel PP, a qui s'adreça també Maria Jesus Montero.

A la reunió de dilluns s'obrirà el debat tot i que el ministeri no hi portarà encara una proposta concreta

6 dels 23 detinguts per fer estafes al mercat immobiliari ja han ingressat a la presó. Entre els engarjolats, hi ha el presumpte cervell de la trama, arrestat a Andalusia, i un advocat gironí que feia de testaferro. L'organització usurpava la identitat de propietaris de pisos i cases que estaven en venda en portals immobiliaris. Simulaven poders notarials i sol·licitaven crèdits amb els immobles com a avals. D'aquesta manera, haurien aconseguit més d'un milió d'euros.

Les escoles catalanes registren un augment d’alumnes amb necessitats educatives especials, molts amb patologies cròniques com la diabetis. Mestres i vetlladores alerten que no tenen prou formació i recorden que “no són sanitaris”, fet que genera estrès i situacions de risc.

Actualment, la infermera escolar només dona orientació des del CAP, mentre que la responsabilitat recau en vetlladores i monitores amb formació mínima. Educació estudia incorporar tècnics d’infermeria per garantir una atenció adequada i millorar la inclusió educativa.