Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Amb els termòmetres disparats i en època de vacances, els nostres hàbits de consum s'adapten. Hi ha més capricis que entren al congelador com els gelats, però també els àpats varien quan no hi ha escola ni es treballa, fet que fa que la nevera es buidi abans. El canvi de rutines també es nota als comerços on alguns consumidors prioritzen l'estalvi després d'un estiu de despeses.

L’AEMET ha activat un avís taronja per altes temperatures en aquesta zona. Malgrat que la calor continua essent de ple estiu, val a dir que avui, en línies generals, els termòmetres baixen una mica després de 4 dies seguits amb temperatures extremes.

Aquesta canícula no té intenció de desaparèixer. Les previsions indiquen que de cara a divendres i el cap de setmana tornen a disparar-se els termòmetres, i això significa doncs que l’onada de calor continua amb nosaltres uns dies més.

Es restringeixen les activitats amb risc d’incendi prèviament autoritzades com per exemple la poda o l’ús de maquinària a menys de 500 metres de massa forestal. De moment no s'ha tancat cap parc natural perquè aquest és el següent pas el següent nivell del pla alfa.

Des d'emergències demanen precaució durant les pròximes hores es poden produir tempestes elèctriques, amb fort vent que sumat a les altes temperatures poden propagar de manera molt ràpida els incendis.

Avui al pla de Lleida poden assolir un nou rècord de temperatura amb 8 dies amb el termòmetre marcant els 40 graus

La calor intensa no dona treva a Barcelona i els turistes, entre 40 °C i xafogor, prefereixen caminar a l'ombra, visitar interiors climatitzats i adaptar les visites als monuments més emblemàtics.

La ciutat viu una onada de calor que canvia el ritme habitual i obliga a modificar plans per evitar riscos de salut.

Un temporer mor a Alcarràs mentre collia fruita amb 41 °C; s'investiga si la calor extrema en va ser la causa.

La calor sufocant dificulta el turisme urbà a Catalunya en plena onada de calor.

Catalunya compta amb gairebé 800.000 places turístiques, amb alguns municipis amb més llits per visitants que residents.

Els Perseids, la pluja d'estels més esperada de l'estiu, es podran veure també aquesta nit i demà.

Són 9 dies de festa a diferents punts de la ciutat. Es calcula que hi ha uns 10.000 inscrits que generen més de 1.500 contractacions.

Avui és el torn de l'activitat més emblemàtica que es fa fora de la ciutat, el Water Day de l'Illa Fantasia.

Durant aquests dies punxen en directe més de 40 DJ.

El públic molt internacionals persones procedents de 80 països diferents, aquest any amb un repunt de participants d’Austràlia, Taiwan o Corea del Sud.

L'onada de calor afluixa, però es mantenen les elevades temperatures amb 40º a Ponent i a la vall de l'Ebre.

Només el 17% dels catalans menors de 30 anys poden independitzar-se, segons el darrer informe de l'Observatori d'Emancipació.

Mantes, sacs de dormir i la mirada posada al cel en un lloc adequat, és el kit necessari per veure les esperades Llàgrimes de Sant Llorenç.

El Barça treballa per a inscriure Joan Garcia abans de l'inici de la Lliga i confia que n'hi haurà prou amb la baixa de Ter Stegen.

Es busquen artistes per a pintar a l'oli una pel·lícula d'animació inspirada en Goya que es dirà 'Cave of dreams' i la impulsen els creadors de 'Loving Vincent'.

Les urgències i assistències es disparen durant l'estiu per culpa de l'alta demanda dels turistes arribats a la comarca.

Entre els motius de consulta, a banda de les malalties habituals entre els residents i visitants, també es registren més accidents a la muntanya.

Per fer front a aquesta pujada puntual, l’hospital de Cerdanya reforça l’equip de professionals per garantir un servei de qualitat.

Un temporer va morir aquest dilluns a la tarda mentre treballava collint fruita en una finca d'Alcarràs, al Segrià. Els Mossos van ser alertats cap a les 16.45 de la tarda, coincidint amb el pic de l'onada de calor, amb temperatures pròximes als 41 graus al municipi.

L'home s'hauria marejat i va començar a trobar-se malament. Efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) es van desplaçar fins a una finca situada vora la carretera de Vallmanya, però quan hi van arribar l'home no presentava signes vitals i no el van poder reanimar.

Segons els Mossos, ara s'està pendent de conèixer els resultats de l'autòpsia per aclarir les causes de la mort i determinar si es tracta d'un accident laboral.

En aquest càmping de Roses els usuaris ens expliquen quin ús fan de l'electricitat. Connecten neveres, televisió, cuina, rentavaixelles, climatització, etc. Una sobrecàrrega del sistema elèctric pot provocar un incendi. Per això, els càmpings passen revisions periòdiques i, en cas de risc, tenen un pla d'autoprotecció fet a mida homologat per Protecció Civil. En aquest, es marquen tots els punts d'aigua, els extintors i les sortides d’emergència. Des de la Federació de Càmpings volen millorar la gestió de riscos amb més tecnologia, per exemple, per a poder enviar el pla d'evacuació als clients directament al mòbil en cas d'incendi.

Els alts preus de l’habitatge fa que emancipar-se sigui per a molts joves una utopia. Només el 17,6% catalans menors de 30 anys poden independitzar-se, segons el darrer informe de l'Observatori d'Emancipació. El preu mitjà del lloguer a Catalunya és de 828 euros, mentre a Barcelona supera els 1.000. Tot i el descens de l'atur juvenil, les dificultats per accedir a l’habitatge tant pel lloguer com per la compra d'habitatge, obliga els joves a necessitar ajuda per emancipar-se. Els ajuts que la Generalitat dona als joves per pagar el lloguer es van esgotar el primer dia. Es pot optar també a un préstec per finançar una part de la compra d'un immoble.

La costa catalana ha viscut una nit tòrrida amb temperatures que no baixen dels 25 °C, i a Barcelona han superat els 30 °C.

Els veïns, com en Josep i la Mònica, intenten combatre la calor amb finestres tancades i ventiladors, mentre que les terrasses i carrers resten pràcticament deserts.

Aquesta situació s'allargarà durant tota la setmana.

Catalunya viu el pic de la segona onada de calor, amb avisos activats arreu i temperatures de fins a 40 °C a l'interior.

La calor extrema provoca 306 morts a Catalunya aquest estiu, 82 més que en tot el 2024.

Dos incendis en un càmping del Vendrell obliguen a desallotjar 1.700 persones, que denuncien manca de protecció.

L'AMB millora la gestió de residus i l'accés a l'aigua en zones de conflicte del nord-est de Síria des de fa 8 anys.

1.700 persones desallotjades de matinada d'un càmping al Vendrell per dos incendis que han arrasat 17 parcel·les sense deixar víctimes.

Drons sobrevolant les platges, una pràctica prohibida i sancionada amb 600 euros, però augmenten les denúncies d’aquestes infraccions.

El Barça tanca amb nota la pretemporada golejant el Como per 5 a 0 al Gamper amb doblet de Fermin i Lamine Yamal amb Ter Stegen de capità.

Álex Palou continua fent història després de sumar aquesta matinada el quart títol de la IndyCar.

El projecte BACstation de BarcelonActua acompanya joves migrants com Zakaria El Andaloussi i Oussama Azzouz en el seu camí cap a la inserció laboral i l’emancipació personal.

Zakaria va entrar a Espanya per Ceuta fa cinc anys i viu a Barcelona des de fa quatre. Gràcies al programa, ha trobat una oportunitat laboral a Veritas, on espera construir un futur millor. Oussama, que també va arribar fa quatre anys, ja treballa a la mateixa empresa i viu de manera independent, després d’haver après català i guanyat autonomia.

Creixen les denúncies per fer volar drons de manera irregular. Enguany, ja en són 54. Un dels espais on està restringit l'ús d'aquests aparells són les platges. Només estaria permès fer-ho prèvia comunicació al Ministeri de l'Interior amb 5 dies d'antelació, a més de complir amb tots els requisits necessaris per operar un dron. Si veiem un dron sobrevolant una platja concorreguda, podem avisar al 112. Incomplir la normativa pot comportar sancions superiors als 600 euros.