Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

 

LLANÇADORA A L'AEROPORT. EL MINISTERI DE FOMENT COMENÇARÀ LES OBRES A L'ABRIL I ESTARÀ ACABADA AL 2018.

COL.LAPSE A LES URGÈNCIES. EL PRESIDENT MAS DIU QUE LA SANITAT ESTÀ MILLOR QUE ABANS DE LES RETALLADES.

ERC S'OFEREIX DE NOU A ENTRAR AL GOVERN CATALÀ I ARTUR MAS HO DESCARTA.

LA DESIGUALTAT EDUCATIVA HA AUGMENTAT A CATALUNYA UN 23% ELS ÚLTIMS 9 ANYS.

L'ENTERRAMENT DE LA SARDINA ACOMIADA AL CARNESTOLTES D'AQUEST ANY.

EL BARÇA TORNA A LA FEINA AMB LA MIRADA POSADA EN ELS VUITENS DE FINAL DE LA CHAMPIONS.

MAS NOMENA DOS COMISSIONATS PER AVANÇAR EN LES ESTRUCTURES D'ESTAT

Artur Mas anuncia el nomenament de dos comissionats per avançar en la creació d'estructures d'Estat. El president de la Generalitat diu que treballen també en un pla per controlar els serveis i instal.lacions clau si Catalunya es desconnecta d'Espanya

L'EPIDÈMIA DE GRIP AGREUJA LA SITUACIÓ A MOLTS HOSPITALS PÚBLICS CATALANS

L'epidèmia de grip situa molts centres sanitaris catalans en una circumstància de saturació límit. Usuaris i professionals denuncien una situació que consideren insostenible i fruit de les retallades.

TORNA LA LLIGA DE CAMPIONS AMB EL DUEL ENTRE EL PSG I EL CHELSEA A LES 20:45 PER LA 1

Avui torna la Lliga de Campions amb les primeres eliminatòries de vuitens de final. El Bayern de Guardiola visita el Xakhtar ucraïnès i el Chelsea de Mourinho, al Paris Saint Germain en un duel que podreu veure per La 1. El Barça, en el millor moment de la temporada, jugarà la setmana que ve contra el Manchester City

ELS AMICS... AL LICEU

EL GRUP CATALÀ S'EMOCIONA EN EL SEU DEBUT AL GRAN TEATRE DEL LICEU

Abans d'acabar recollim que els Amics de les Arts van fer anit el seu primer concert al Gran Teatre del Liceu dins de la programació del Suite Festival

 

Les més de 64 mil urgències hospitalàries provocades per l'epidèmia de grip l'última setmana han situat molts centres públics catalans al límit.  Usuaris i professionals denuncien una situació que consideren insostenible i fruit de les retallades. Des de Salut neguen el col·lapse però admeten que la saturació d'algunes urgències s'ha agreujat pel pic de grip. 

Mentrestant el president Mas, a set mesos de les eleccions, incorpora al seu govern la figura de 2 comissionats: un per la transparència, que ocuparà la magistrada Núria Bassols que dependrà de la vicepresidenta Ortega i l'altre per la transiCió nacional, que ocuparà Carles Viver I Pi-Sunyer que dependrà de la conselleria de Presidència . Podran assistir a les reunions de govern quan se'ls sol·liciti.

La ministra d'Ocupació assegura que es la solidaritat entre territoris d'Espanya la que garanteix el pagament de les pensions dels catalans ja que l'aportació de Catalunya a la Seguretat Social es deficitària. Fátima Báñez ho ha dit a Barcelona on ha apostat per l'estabilitat.

A Sitges el carnaval encara la recta final, avui amb la rua infantil i la de l'extermini. Un carnaval en que han participat 2500 comparsers, i pel que passaran prop de 300 mil persones, amb un impacte econòmic de prop de 2 milions d'euros. 

Avui torna la Lliga de Campions amb les primeres eliminatòries de vuitens de final. El Bayern de Guardiola visita el Xakhtar ucraïnès i el Chelsea de Mourinho, al Paris Saint Germain en un duel que podreu veure per La 1. El Barça, en el millor moment de la temporada, jugarà la setmana que ve contra el Manchester City.

 

LES URGÈNCIES, AL LÍMIT. L'EPIDÈMIA DE GRIP AGREUJA LA SITUACIÓ A MOLTS HOSPITALS PÚBLICS CATALANS.

NOUS CÀRRECS AL GOVERN. ARTUR MAS CREA DOS COMISSIONATS PER LA TRANSICIÓ NACIONAL I LA TRANSPARÈNCIA.

BÁÑEZ RECORDA QUE LA SOLIDARITAT ENTRE TERRITORIS GARANTEIX LES PENSIONS CATALANES.

CARNAVAL DE SITGES. 300.000 PERSONES HI HAURAN PASSAT AQUESTS DIES AMB UN IMPACTE ECONÒMIC DE 2 MILIONS D'EUROS.

TORNA LA LLIGA DE CAMPIONS AMB EL DUEL ENTRE EL PSG I EL CHELSEA A LES 20:45 PER LA 1.

Hi havia molt expectació, avui per la trobada que aquest matí han mantingut els dirigents de Convergència i Unió després de la crisi oberta per la votació diferenciada de dimarts passat al Congrés. Arran del malestar i acusacions generades a partit d'aquell episodi, avui han volgut calmar els ànims, donar  suport a Duran i a la resta de dirigents a Madrid i donar la crisi per tancada./ Pel PSC aquesta no serà l'última crisi de Convergència i Unió i els socis d'Esquerra li treuen importància. El conseller d'empresa i ocupació, Felip Puig ha qualificat d'injúries les informacions  que el vinculen a un intent de cobrar comissions per obra pública. En concret, segons el diari La Razón, l'audiència nacional estaria estudiant una denúncia d'un empresari francès del gener passat. Segons aquest inversor, el conseller va demanar-li una comissió del 5 per cent per adjudicar-li unes obres al port de barcelona quan Puig era titular de política territorial i obres públiques. Felip Puig ha qualificat de calúmnies aquestes informacions. PP, Inicitiva i Ciutadans volen que el president Mas doni explicacions sobre aquest cas i també sobre les informacions publicades aquest cap de setmana segons les quals Jordi Pujol Ferrusola tenia un compte a Suïssa domiciliat al Palau de la Generalitat. De fet, el PP tornarà a demana la compareixença del president a la comissió d'investigació del ParlamentEls hospitals de referència de Tarragona, Girona i Lleida tenen des d'avui servei d'hemodinàmica les 24 hores. Aquest servei, amb el que  s'atenen diversos tipus d'infarts, funcionava fins ara només de 8 del matí a 8 del vespre, Fora d'aquest horari els pacients havien de ser traslladats a altres hospitals de referència, tots a l'àrea de Barcelona. Pau i Marc s'han convertit en els primers germans que disputen com a titulars un partit de les estrelles de la NBA. Els dos germans també han estat els protagonistes del salt inicial en un All Stars amb registres rècord. A punt d'acabar, recollim que la cantant nord-americana Ketyi Perry inaugura avui gira europea a Barcelona. La intèrpret actua aquesta nit al Palau Sant Jordi. És el seu únic concert a Espanya i el primer, com dèiem, de la gira europea del nou treball titulat "Prism"

 

És un dels moments que quedarà a la historia de l'esport català. Els germans Gasol fent el salt inicial al partit de les estrelles de la NBA. El món sencer pendent dels dos pivots de Sant Boi en una nit que ells mateixos han definit com especial i divertida. Al final, victoria de la conferència Oest del Marc tot i que, la veritat, el resultat segurament el menys important. 

Primera reunió del òrgan que reuneix les direcció de Convergència i d'Unió amb la crisi oberta per la votació diferenciada al Congrés. Primera trobada en públic de Mas i Duran. A la trobada s'ha volgut donar suport a Duran i a la resta de dirigents a Madrid i donar la crisi per tancada.

Un centenar d'empreses ofereixen prop de dos mil oportunitats de feina al JOBarcelona, el congrés internacional d'ocupació i orientació professional que avui i demà posa en contacte joves universitaris i titulats amb les empreses i els dona informació i assessorament sobre el món laboral. 

 

Tarragona, Lleida i Girona disposen des d'avui d'una servei d'hemodinàmica de 24 hores per atendre a les persones que pateixen un infart de cor.  Fins ara, només funcionaven de 8 del matí a 8 del vespre i si un malalt necessitava aquest tractament tenia que ser traslladat a Barcelona. 

Són alguns dels fans de la cantant Katy Perry que aquesta nit ofereix al Palau Sant Jordi de Barcelona el seu únic concert a Espanya. Prop de 13 mil persones gaudiran de l'espectacle "Prismatic World Tour" que repassa els èxits del seu últim disc, amb més de 6 milions de còpies venudes. 

 

ELS GASOL FAN HISTÒRIA. ELS GERMANS DE SANT BOI PROTAGONISTES AL PARTIT DE LES ESTRELLES DE L'NBA.

REUNIÓ DE CIU. ELS LÍDERS DE LA FEDERACIÓ DONEN SUPORT A DURAN I CONSIDEREN QUE LA CRISI JA ESTÀ SUPERADA.

INFORMACIÓ I OPORTUNITATS PROFESSIONALS PER A JOVES UNIVERSITARIS AL JOBARCELONA.

TARRAGONA, LLEIDA I GIRONA DISPOSEN DES D'AVUI D'UNA UNITAT D'HEMODINÀMICA LES 24 HORES.

KATY PERRY PRESENTA AQUESTA NIT A BARCELONA EL SEU "PRISMATIC WORLD TOUR".

El president del Barça, Josep Maria Bartomeu, ja ha acabat de declarar a l'Audiència Nacional en qualitat d'imputat per un delicte fiscal en el fitxatge de Neymar. Davant el jutge Ruz, segons diverses fonts, Bartomeu no ha assumit cap responsabilitat a la gestió del fitxatge de Neymar i ho ha descarregat en l'expresident del Club, Sandro Rosell. La declaració ha estat ben extensa, de la vora de tres hores, ja que el jutge Ruz ha volgut repassat minuciosament els set contractes firmat amb Neymar i els seus agents. Parlem ara de la crisi entre Convergència i Unió. Destaquem d'una banda la carta de Duran i Lleida, en la que apunta a Josep Rull com a responsable de la crisi, i, d'altra, les  paraules del mateix Rull descartant que la cosa vagi a més i es pugui fer una trencadissa a la federació./ Artur Mas no ha volgut parlar avui de les relacions entre Convergència i Unió. El president de la Generalitat ha estat a Lleida, a la localitat de Rialp, al Pallars sobirà, on ha inaugurat una escola. Mas solament ha volgut referir-se al motiu de la visita, i ha explicat que la Generalitat està destinant entre un 15 i un 20% més del pressupost a atendre les infraestructures escolars. Malgrat tot, el president si ha confirmat que dilluns hi ha una executiva de la federació de Convergència i Unió, i serà el moment en que es veurà cara a cara amb Duran i Lleida. Imputats Assumpta Escarp, secretària d'organització del PSC i regidora a Barcelona, i vuit exalcaldes més del PSC, PP, Esquerra i Iniciativa, pels suposats sobresous quan eren membres del comitè executiu de la Federació de Municipis de Catalunya. La jutge que investiga les suposades irregularitats dins el macrocas Mercuri, els ha citat el 2 i 3 de març després de comprovar que ja no són ni senadors ni diputats. Per aquest cas ja van declarar una quarantena d'alcaldes al setembre. El líder dels socialistes ha defensat els imputats. Diu que no veu delicte, que com a molt es tractaria d'un error administratiu. L'expresident d'Spanair ha declarat avui en la comissió d'investigació al Parlament. Ferran Soriano, que ha declarat per videoconferència perquè es troba a l'estranger, defensa que la sentència definitiva sobre el cas hauria d'exculpar-lo en tant que, segons diu, no va fer una mala gestió empresarial. Assegura que el projecte de convertir l'aeroport del Prat en un HUB internacional requeria de la presència d'una aerolínia com Spanair i per això va rebre inversió pública per part de la Generalitat. També ha senyalat la mala conjuntura econòmica del moment va ser clau en la fallida de la companyia aèria. Els veïns d'Igualada i els municipis del voltant avui han représ la seva activitat després del ensurt que ahir els va provocar un núvol potencialment irritant. Ara és el moment de la investigació. De moment, sembla que l'empersa no tenia els protocols de seguretat actualitzats. Els preus segueixen caient. De fet es la primera vegada que ho han fet TANT -en un mes de gener- des que es van començar a registrar al 1960. A Catalunya la caiguda ha estat de l'1,4 per cent i ha deixat la taxa interanual al menys 0,9 per cent. Lleugerament per sobre de la mitjana espanyola on els preus han caigut un 1,6 i la dada interanual és del menys 1,3 per cent. Les rebaixes i, sobretot, el descens del preu dels carburants o dels gas natural són les que mantenen aquesta caiguda de preus. Gerard Piqué està en un bon moment de forma tot i que ha reconegut que ha comès errors. Diu que vol penjar les botes al Barça, i que al vestidor qui mana és Luis Enrique. Estem ja en ple carnestoltes. Avui dia de disfresses a moltes a escoles i d'esclat de la disbauxa a pràcticament totes les localitats de Catalunya. Son imatges de bogeria, riures i trasgressions propies del rei Carnestoltes; és época de deixar-se anar i fruir abans que arribi el rigor de la vella quaresma. Les que veieu son imatges de dos localitats amb molta tradició carnavalesca, Sitges i Solsona...