Cuestionado por la nueva metodología de las balanzas fiscales, Cristóbal Montoro ha asegurado que se van a cambiar porque de ellas se está haciendo un uso "indebido". "Se está traslandando unas ideas a la gente que utilizan los políticos, que utilizan determinados periodistas para difundirlo... oiga que yo ya me había quedado con esto de que la Comunidad Valenciana, Cataluña paga estos impuestos. Que no paga Cataluña, paga un determinado ciudadano en Cataluña", ha dicho. "Que no paga Cataluña, paga un ciudadano catalán", ha insistido Montoro, tras señalar que el tramo de IRPF estatal es "igual" en todas las comunidades. "Los territorios no pagan impuestos, lo pagan los ciudadanos. Y donde hay personas con más renta es lógico que la recaudación sea mayor", ha afirmado en RNE.
SENTÈNCIA SOBRE AL CATALÀ
El Suprem rebutja el recurs de la Generalitat de fa un any
L'Alt Tribunal desestima així el recurs presentat fa un any per la Generalitat contra un acte del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya. El Tribunal català donava la raó a la familia d'un alumne i requeria incorporar el castellà a l'ensenyament, com a llengua vehicular al costat del català... El Suprem recorda , però, que la sentència del TSJ NO fa referència a la proporció que hi ha d'haver entre les dues llengües
Alejo Vidal Quadras, actual vicepresident del Parlament Europeu i exlíder del PP català, ha estripat el carnet del partit després de 30 anys de militància. Diu que es veu obligat a marxar per seguir compromès amb el que creu. Des del partit, Alícia Sánchez Camacho afirma que el PP no canvia sinó ell, i li demana que sigui coherent i deixi l'escó europeu.
EXECUTIVA SENSE CRÍTICS
El PSC critica que Rajoy faci augmentar la crispació
COMISSIÓ DE CAIXES
El Parlament tornarà a citar els compareixents que no han vingut
EL BARÇA SEGUEIX FERM
L'equip deixa enrere amb gols la crisi i el canvi de president
"LA SOMNÀMBULA" DEL LICEU
Juan Diego Flórez protagonitza l'òpera de Bellini fins el 17 de febrer
"Barcelona 080 fashion", la pasarela que durante cinco días se convierte en el escaparate de la moda española. Éste año a su semana de la moda acuden más diseñadores y modelos internacionales.
Primera executiva del PSC en la que ja no hem vist els membres suspesos temporalment per no haver seguit la disciplina de vot de la direcció en la votació el Parlament per demanar al Congrés que delegui a la Generalitat la competència per celebrar una consulta.... A aquesta hora parla per primera vegada sobre aquest afer el líder socialista, Pere Navarro. Dilluns, doncs, d'executives en la que el PP català ha demanat que s'acabi el debat sobre el procés sobiranista després del discurs de Rajoy a Barcelona. Per Convergència i Unió l'únic que fa el president espanyol es treballar pel xoc de trens.
El Tribunal Suprem torna a instar a la Generalitat que converteixi el castellà en llengua vehicular del sistema educatiu pels alumnes que ho demanin. D'aquesta manera rebutja el recurs presentant pel govern català contra una sentència del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya.
Administracions, empresaris i investigadors busquen com evitar que el mar continuï avançant i faci desaparèixer les platges de gran part de la costa del Maresme. En molts casos no només s'emporta la sorra sinó també part d'instal.lacions com ara càmpings.
L'hospital Vall d'Hebron és l'únic centre català que realitza trasplantaments de cor en nens. Per això ara el ministeri de sanitat l'acredita com a centre de referència en aquest tipus d'intervencions: és el primer a tot catalunya...Part del programa consisteix en l'ús de cors artificials mentre no hi ha òrgans disponibles.
El Barça segueix líder de la lliga tot i el canvi de president. Anit va golejar el Màlaga per 3 a 0 en el debut a la llotja de Josep Maria Bartomeu, que considera que des de Madrid estan utilitzant el cas Neymar per fer mal al Barça. La fiscalia però seguirà acusant Rosell encara que Jordi Cases retiri la querella.
Las palabras de Mariano Rajoy este fin de semana en Barcelona, descartando la consulta soberanista, han planeado sobre las ejecutivas de los partidos catalanes. CiU no oculta que las diferencias con el Gobierno de Rajoy se hacen cada vez mayores. El PSC cree que rechazar el diálogo es "una actitud irresponsable que lo que hace es aumentar el grado de crispación".
Primera reunió sense els díscols del PSC i reaccions al discurs de Rajoy a Barcelona. DILLUNS D'EXECUTIVES.
El Tribunal Suprem insisteix. EL CASTELLÀ, VEHICULAR SI ES DEMANA.
Lluitar contra l'embat del mar. S'EMPORTA SORRA I NEGOCIS AL MARESME.
Trasplantament de cor infantil. VALL D'HEBRON ÉS CENTRE DE REFERÈNCIA.
El Barça segueix líder. LA FISCALIA MANTINDRÀ L'ACUSACIÓ.
- Reclaman un salario plurianual y regular los complementos fuera de convenio
- La emisión de la televisión pública catalana estará enlatada hasta las 22 horas
- En el caso de la radio, la programación habitual se interrumpe hasta las 21:00
- Desestima un recurso de casación de la Generalitat contra un auto del TSJC
- Se protege así a los niños cuyos padres exigen una educación bilingüe
- Carga contra el PP por presentar a la catalana como una sociedad "crispada"
- Dice que el Gobierno central es "muy agresivo" con la identidad de Cataluña
Barcelona es, después de Nueva York y Roma, la ciudad más fotografiada del mundo según una web de Google especializada en fotos. La web permite conocer cuales son los lugares del planeta más immortalizados por las cámaras fotográficas y los teléfonos móviles de los viajeros. Los fotógrafos recomiendan el uso del trípode y mucha paciencia para conseguir una buena foto.
En Cataluña ha finalizado la primera maratón de donantes de sangre. Se han conseguido más de 6.600 donaciones, superando ampliamente las 5.000 que se habían marcado como objetivo. Según los organizadores, la difusión por las redes sociales ha sido fundamental para conseguirlo.
El presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, ha dicho este sábado en Barcelona que mientras él sea responsable del Ejecutivo español "ni se celebrará ese referéndum que algunos pretenden ni se fragmentará España, que quede claro".
- Mas ha opinado que "de facto" están aceptando que la consulta se celebre
- "Querríamos que fuese acordada como en Reino Unido y Escocia", señala
El presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, ha asegurado este sábado que impedirá la consulta de autodeterminación en Cataluña con la ley en la mano: "Mientras yo sea presidente del Gobierno, ni se celebrará ese referéndum que algunos pretenden ni se fragmentará España".
- Reprocha que quiera levantar un "muro" el día en que cayó el de Berlín
- El PP arranca su convención en Cataluña centrada en el "desafío soberanista"
- Cospedal: el PP no consentirá la separación de España a "machetazos"
- Rajoy clausura este sábado la convención en la que intervendrán cinco ministros
- Ha denunciado la campaña "sucia" del PP a favor del "no" en la consulta
CONVENCIÓ DEL PPC
Camacho i Cospedal inauguren el desembarcament a Catalunya
Avui ha començat el desembarcament de ministres i dirigents del PP a Catalunya amb l'objectiu de contra-restar els arguments utilitzats pels sobiranistes.
el desembarcament a Catalunya
El primer escenari és la Convenció del Partit Popular oberta avui a Barcelona per Alícia Sánchez Camacho i Maria Dolores de Cospedal...Demà la tanca Mariano Rajoy. Totes dues líders han defensat Espanya contra els intents separatistes i han atacat amb duresa Artur Mas.
NOU CÀNON PER INTERNET
La Generalitat vol cobrar a les companyies per cada contracte
CREIX LA DESIGUALTAT ALS BARRIS
Can Peguera té una renda del 34 per cent, 7 vegades menor que Pedralbes
DIES DE TEMPORAL
Activades les alertes per vent i neu al nord de Catalunya
RELLEU AL BARÇA
Bartomeu substitueix Rosell fins a final del mandat
"JUST DAVANT NOSTRE"
Altres cartografies del Riff Al MACBA, fins al 18 de maig
Arranca la convenció del Partit Popular de Catalunya en la què volen mostrar el seu rebuig al projecte sobiranista del govern català.... María Dolores de Cospedal i Alícia Sánchez-Camacho han estat les primeres en intervenir. La líder dels populars catalans assegura que el PP és l'única formació que garanteix que ningú tregui els catalans d'Espanya i Europa i la secretària general del partit acusa a Mas de mentir i de viure en una quimera per amagar la seva mala gestió. Recorda també que la sobirania és de tots els ciutadans espanyols.
Protecció Civil manté activats el pla Neucat per nevades abundants al Pirineu i el PROCICAT per ráfegues fortes de vent als extrems nord i sud de Catalunya. La combinació de la neu i el vent fan que el risc d'allaus sigui elevat. De fet, el port de la bonaigua està tancat al trànsit per aquest motiu.
La Generalitat cobrarà a les operadores 25 cèntims al mes per cada línia d'internet contractada a Catalunya. El govern català pretén aprovar el cànon abans de l'estiu i servirà per finançar el sector audiovisual català.
David Bisbal roda aquests dies a Barcelona un migmetratge dirigit per Kike Maillo que inclou quatre cançons de "Diez mil maneras", el nou disc del cantant.... Una producció en la què comparteix protagonisme amb l'actriu Maria Valverde.
Aquesta tarda Josep Maria Bartomeu farà la primera roda de premsa com a president del Barça...A aquesta hora està presidint la Junta del Barça al Camp Nou.