Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Arranca la convenció del Partit Popular de Catalunya en la què volen mostrar el seu rebuig al projecte sobiranista del govern català.... María Dolores de Cospedal i Alícia Sánchez-Camacho han estat les primeres en intervenir. La líder dels populars catalans assegura que el PP és l'única formació que garanteix que ningú tregui els catalans d'Espanya i Europa i la secretària general del partit acusa a Mas de mentir i de viure en una quimera per amagar la seva mala gestió. Recorda també que la sobirania és de tots els ciutadans espanyols.

Protecció Civil manté activats el pla Neucat per nevades abundants al Pirineu i el PROCICAT per ráfegues fortes de vent als extrems nord i sud de Catalunya. La combinació de la neu i el vent fan que el risc d'allaus sigui elevat. De fet, el port de la bonaigua està tancat al trànsit per aquest motiu.

La Generalitat cobrarà a les operadores 25 cèntims al mes per cada línia d'internet contractada a Catalunya. El govern català pretén aprovar el cànon abans de l'estiu i servirà per finançar el sector audiovisual català.

David Bisbal roda aquests dies a Barcelona un migmetratge dirigit per Kike Maillo que inclou quatre cançons de "Diez mil maneras", el nou disc del cantant.... Una producció en la què comparteix protagonisme amb l'actriu Maria Valverde.

Aquesta tarda Josep Maria Bartomeu farà la primera roda de premsa com a president del Barça...A aquesta hora està presidint la Junta del Barça al Camp Nou.

El partit es presenta com la garantia per seguir dins d'Espanya i d'Europa. CONVENCIÓ DEL PP A BARCELONA.

Dies de temporal. ACTIVADES LES ALERTES PER NEU I VENT.

Un nou impost a Catalunya. 3 EUROS L'ANY PER CADA LÍNIA D'INTERNET.

David Bisbal roda a Barcelona. UNA MIGMETRATGE AMB 4 NOVES CANÇONS.

Josep Maria Bartomeu explicarà el seu projecte. AQUESTA TARDA AL CAMP NOU.

La secretaria general del PP, María Dolores de Cospedal, ha señalado en Cataluña que su partido no va a consentir que se salgan con la suya quienes quieren "separar España a machetazos" y quieren "dar un mordisco a España". Así lo ha dicho en la inauguración de la convención del PP catalan la número dos de los 'populares' quien ha afirmado que "la identidad, como la soberanía de una nación, no es algo que se pueda trocear" y que "los órdagos de Artur Mas están más próximos a historias de ficción que a historias de futuro".

El presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, afirma que el plan que presentará el presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, en la convención del Partido Popular de Cataluña este fin de semana es "previsible" porque, añade, no es otro que "hacer cumplir la Constitución y el Estatuto de Cataluña" y dejar un mensaje claro a los ciudadanos. "Ni este Gobierno ni ningún otro Gobierno en España puede aceptar un chantaje, y en consecuencia, como los chantajes no se aceptan, lo que tenemos que hacer es explicar con tranquilidad, no echar más leña al fuego, no echar más gasolina al incendio, pero sí explicar con tranquilidad y contundencia que las ilegalidades flagrantes no se admiten en España", explica (24/01/14).

La Convención del Partido Popular de Cataluña (PPC) arranca este viernes en Barcelona con el desafío soberanista planteado por la propuesta del Parlament catalán para una consulta y la política fiscal entre los principales asuntos del orden del día.

Al encuentro acudirán hasta cinco ministros del Gobierno, además de otros altos cargos del PPC y será clausurada este sábado con un discurso del presidente del Gobierno, Mariano Rajoy.

ROSELL DECIDEIX MARXAR

El Barça convoca reunió d'urgència aquesta tarda

Sandro Rosell hauria decidit deixar la presidència del Barça tot i que no presentarà la dimissió formal fins aquesta tarda. El motiu és l'admisió a tràmit de la querella pel cas Neymar, que podria a acabar amb la seva imputació. La decisió l'ha comunicada al nucli dur de la directiva, amb la que s'ha reunit aquest migdia a casa seva. L'ALBERT FONT ÉS ALLÀ... ES CONFIRMA LA MARXA DE ROSELL???

Catalunya és la comunitat autònoma on més va baixar l'atur l'any 2103. L'Enquesta de Població Activa confirma que l'any passat estaven sense feina 64 mil 700 persones menys. Però encara més important, Catalunya va liderar la creació d'ocupació amb més de 53mil llocs de treball nous. La Generalitat veu un canvi de tendència, i els sindicats ho atribueixen a la pèrdua de població activa.

FRENAR LA CONSULTA

Mariano Rajoy serà a Barcelona dissabte a la convenció del PPC

DECISIÓ D'ENSENYAMENT

No canviarà els llibres de text tot l'aplicació de la llei Wert

25 ANIVERSARI MORT DE DALÍ

El pintor surrealista genera importants ingressos als museus i a l'Empordà

COMENÇA EL BARNASANTS

Un centenar d'artistes presenten els seus treballs durant 3 mesos

Catalunya va tancar l'any 2013 amb 64 MIL 700 aturats menys i amb una taxa d'atur del 22, 26 per cent. Són les dades de l'Enquesta de Població Activa de l'últim trimestre de l'any.... Una EPA que també conclou que la desocupació cau en 69 mil persones a tot Espanya... La xifra total és de gairebé 5 milion 900 mil persones, un 26,03 per cent del total. ..Aquest percentatge és lleugerament superior al de fa un any perquè hi ha menys població activa pels joves que marxen i els inmigrants que tornen a casa.

És Una trobada a casa seva, a Barcelona, després que anit apuntés la possibilitat de dimitir com a president del Barça després que l'Audiencia Nacional hagi admés a tràmit la querella con ell pel fitxatge de Neymar.

El ministre d'Exteriors diu que només Hongria ha contestat a la carta de Mas i adverteix que la independència implicaria un empobriment dels catalans d'entre el 25 i el 30 per cent. .. El conseller Homs afirma que impedir la consulta és una missió impossible.

Figueres i Cadaqués conmemoren el vint-i-cinqué aniversari de la mort de Salvador Dalí.. . Un quart de segle després segueix sent un referent de l'art i per l'Empordà és tot un negoci... El Museu de Figueres, per exemple, el visiten un milió i mig de persones cada any.

És la presentació de la nova edició del programa Mira quien baila que dilluns vinent torna a La 1 de Televisió Espanyola. S'emetrà, com sempre, des dels estudis de Sant Cugat i el presentarà Jaime Cantizano.

A Catalunya la xifra baixa en 64.700 pesones i la taxa d'atur és del 22,26%. L'ATUR CAU AL 2013.

Cimera al seu domicili ja que estudia la possibilitat de dimitir pel cas Neymar. EL FUTUR DE ROSELL.

L'advertiment de Margallo. HOMS DIU QUE NO S'IMPEDIRÀ LA CONSULTA.

25 anys sense en Dalí. FIGUERES I CADAQUÉS EL RECORDEN.

Mira quien baila. DILLUNS VINENT TORNA EL CONCURS A LA 1.

Los Mossos d'Esquadra han empezado a utilizar un cañón de sonido como sistema para disuadir a los manifestantes durante las protestas, en caso de incidentes. Ya se ha usado el pasado fin de semana en Barcelona para responder a los disturbios callejeros en la manifestación de apoyo a Gamonal. El objetivo es que este ruido sea disuasorio en caso de altercados.

Este dispositivo que sustituirá a las pelotas de goma, prohibidas a partir del mes de abril. En países como el Reino Unido, Holanda o Alemania ya lo usan.

La política catalana té aquests dies dues paraules claus: diàleg i plans. Tant el govern català com l'espanyol es fan apel·lacions i retrets mutus en base a aquests dos conceptes. Avui hem sabut que el ministre Montoro presentarà divendres a Barcelona un informe econòmic i financer sobre Catalunya per rebatre els arguments sobiranistes. I avui al Parlament, en ple debat de pressupostos, també s' ha parlat de plans i fulls de ruta./ Però segurament la imatge del dia al Parlament ha estat aquesta... Els tres diputats dissidents del PSC que els han fet seure a l'ultima fila dels escons corresponents al seu grup. És la plasmació de la crisi interna del partit al voltant del procés cap a la consulta. Ja en el debat, Pere Navarro ha acusat Mas d'hipocresia -ha dit- per parlar tot el dia de diàleg i no fer-ho mai. Condemna per homicidi imprudent per la directora i la professora de l'escola de Castelldefels on el març de 2012 va morir un nen de 17 mesos en ennuagar-se amb una tros de pera. Un jutjat de Vilanova els ha imposat penes inferiors a dos anys i inhabilitació de tres a quatre anys per exercir la seva professió. Segons la jutge cap d'elles tenia la titulació de primers auxilis per a nens de 0 a 3 anys. A més, el centre s'anunciava com a escola bressol tot i no tenir llicència. Per això la jutge també en suspèn l'activitat. Barcelona és la primera ciutat espanyola que vol convertir el seu nom en marca. Avui han fet un primer pas per crear l'Agència Marca Barcelona, un consorci público-privat que hauria de gestionar i i controlar les accions de promoció i l'ús que es fa de la marca. Així, es pretén no només promocionar-la a l'exterior sino sobretot assegurar-se que es transmet una imatge positiva de la ciutat. L'Ajuntament ha tirat endavant la iniciativa sense conèixer la resolució del litigi amb el Govern Espanyol sobre qui ha de gestionar la marca. El jutge de l'Audiència Nacional Pablo Ruz ha admès a tràmit la querella interposada pel soci del Barça Jordi Cases contra Sandro Rosell pel fitxatge de Neymar. Ruz entèn que de la documentació aportada pel club se'n desprenen elements suficients per investigar els fets i que podria haver una ""simulació contractual." De moment, però, no creu que sigui urgent citar a declarar el president blaugrana ja que primer vol demanar a la FIFA la documentació del fitxatge i al mateix jugador el contracte que té amb la societat propietat del seu pare./ Rosell s'ha assebentat de la notícia a València on el Barça juga aquest vespre contra el Llevant l'anada dels quarts de final de la Copa. Martino assegura que l'empat de diumenge passat no canvia els seus plans i tot fa pensar que hi haurà molts canvis a l'equip. D'entrada, Alves i Puyol han substituit Piqué i Montoya a la convocatòria. Un dels pocs que podria repetir a l'onze és Leo Messi que arribaria així als 400 partits oficials amb el Barça./ L'Espanyol haurà de remuntar dimarts vinent al Bernabeu, si vol continuar a la Copa. Aquest gol de Benzemà, a la primera part, va ser l'unic del partit d'ahir a Cornellà, en què l'Espanyol va jugar millor que en la recent visita dels blancs a la lliga. Els dos porters, Casilla i Casillas, van estar molt encertats. La millor ocasió de l'Espanyol a la segona part la va tenir Jon Córdoba, però l'un contra un el va resoldre Iker Casilla, que tot i jugar només els partits de Copa i Champions, ja acumula 592 minuts imbatut. Encara falten uns mesos perque se celebri el festival Sònar de música avançada a Barcelona, però ja sabem els noms d'alguns dels grups que s'hi veuran. Com ara Pretty Lights, aquest que veieu, amb un espectacle visual basat en un disc guanyador d'un grammy. Al cartell també hi ha artistes com Flux Pavilion, Rudimental i Yelle. Tot plegat, entre el 12 i el 14 de juny. Per anar fent boca, us deixem amb la música electrònica.

A la última fila ha relegado la dirección del PSC a los tres diputados críticos y estrenando escaño, el sustituto del alcalde de Lleida que renunció a su acta.

Un pleno, en el que Artur Mas ha ironizado con el líder de los socialistas catalanes y le ha dicho que él sí habla después de que Navarro le haya reprochado la falta de diálogo.

És la imatge del dia. La dels tres parlamentaris díscols del PSC relegats a la última fila del grup... . És la plasmació de la crisi interna que pateix el grup socialista, on avui també s'ha estrenat el substitut d'Angel Ros com a diputat per Lleida....Ho hem vist al primer ple ordinari d'aquest any en què s'aprovaran definitvament els pressupostos del 2014, després dels recursos que el PP va presentar al Consell de Garantíes Estatutàries, entre d'altres motius, perquè inclouen una partida per una consulta.

El jutge de l'Audiència Nacional Pablo Ruz admet a tràmit la querella contra Sandro Rosell pel fitxatge de Neymar perquè podria haver-hi una simulació contractual. Ruz però NO considera urgent citar a declarar el president del Barça.

Els antibiòtics no milloren els símptomes de la bronquitis aguda... Ho diu un estudi elaborat per investigadors de la Vall d'Hebron de Barcelona, que en canvi, constata que els anti-inflamatoris són útils... Un descobriment que serveix perquè els metges ens recordin que no s'ha d'abusar dels antibiòtics.

Primer pas per la creació d'un organisme publico-privat que gestioni i controli l'ús que es fa de la Marca Barcelona. És la primera ciutat espanyola que tira endavant una iniciativa d'aquesta característiques

Els tres parlamentaris díscols dels PSC relegats a l'última fila del grup. AVUI S'APROVEN ELS PRESSUPOSTOS.

Admesa a tràmit. LA QUERELLA PEL FITXATGE DE NEYMAR.

Curar la bronquitis aguda. UN ESTUDI DIU QUE NO CALEN ANTIBIÒTICS.

La marca Barcelona. UN ORGANISME EN CONTROLARÀ L'ÚS.