- Subrayan que ni la Constitución ni el Estatut niegan el derecho a decidir
- Piden a las fuerzas democráticas que busquen un mejor encaje institucional
- Creen que la apuesta soberanista puede desbordar en un mayor malestar social
- Pide una "mayoría excepcional" para un "momento excepcional"
- "No se puede encabezar un proyecto de esta magnitud sin un liderazgo fuerte"
Alicia Sánchez Camacho ha presentado el programa electoral del PP para estas nuevas elecciones y a acusado a Mas y a Duran y Lleida de vivir en una contradicción permanente.
También ha presentado su programa electoral ERC, con una fecha en un gran cartel: 2014. Fecha en la que esperan que culmine la independencia de Cataluña.
Artur Mas ha recibido esta mañana el apoyo de parte de la sociedad civil. Ha sido en Barcelona, en un mitin en el que ha pedido el respaldo para un proceso de "libertad, de democracia y de ambición colectiva".
Artur Mas reclama un ampli suport que aconsseguir un lideratge fort que impulsi el procès sobiranista. En un acte a Barcelona, on ha rebut el suport de representants de la societat civil catalana, el candidat a la reelecció per CIU , ha dit que l'objectiu de l'estat propi no el podrà aturar ni els tribunals ni la constitució.
Alícia Sánchez Camacho remarca en la presentació del programa del Partit Popular a Catalunya que les posicions de Duran i lleida sobre sobiranisme venen a donar la raó al PP. Però adverteix als qui votin a CIU que en realitat avalaràn a Artur Mas en el projecte d'un referendum i de ruptura.
Gairebé 5 milions de nord-americans residents a l'estranger i registrats per votar, podran fer-ho, per primera vegada a través d'internet... I gràcies, en part, a tecnologia amb segell català. La multinacional catalana SYTEL ha aportat el sistema de vot electrònic en 30 dels 50 estats del país.
Barcelona busca terrenys a la ciutat per a establir.hi un gran pàrking estable per a caravanes turístiques. L'ajuntament i els sector del Caravaning avaluen ara les possibilitats de dos possibles emplaçaments, un al districte de Sant martí i l'altre en terrenys propers a l'Aeroport del Prat.
Treballada victòria del Barça davant el Celta al Camp Nou. L'equip de Tito Vilanova suma 26 punts de 28 possibles signant la millor arrencada blaugrana de sempre a la lliga. Per la seva banda l'Espanyol ha guanyat aquest migdia per 0 a 1 al camp de la Reial Societat.
- Así lo afirma un sondeo realizado por la empresa Gesop
- Se realizó con 2.000 personas, entre el 29 de octubre y el 1 de noviembre
- Dentro de la UE, el 50,9% de los catalanes no querría ser español
- El 59,1% cree que Mas usa el independentismo para tapar su gestión
En l'últim cap de setmana de pre-campanya electoral els partits polítics catalans multipliquen els actes per donar a conèixer programes i candidats. Aspectes socials i sobiranisme marquen el debat de cara al 25-N.
A només 3 setmanes de que acabi el termini fixat per l'amnistia fiscal per regularitzar el diner negre els resultats són molt febles. Un cop resolta la manca de concrecions de la llei, els grans despatxos tributaris d'Espanya estan pressionant el ministeri d'hisenda per a que ampliï el termini. Hi ha en joc més de 2.000 milions d'euros de recaptació.
Els primers boletaires amb carnet ja són el bosc omplint el cistell. El paratge natural de Poblet ha expedit ja 1.500 carnets de boletaires dins d' un pla pilot de la Generalitat per afavorir les bones pràctiques al bosc. Els beneficis revertiran en la cura de l'espai natural.
Gais musulmans a Barcelona comencen a sortir de l'armari i exigeixen respecte. Una asociació es proposa donar visibilitat i acceptació a persones procedents, en molts casos, de paísos islàmics on l'homosexualitat és delicte.
El Barça rep aquesta tarda al Camp Nou el Celta de Vigo amb l'objectiu de signar el millor inici de lliga de la història del club. Serà un partit especial per Messi. Acaba de ser pare, oferirà la bota d'or a l'afició i té a l'abast el rècord de Pelé de 75 gols en un any.
La policia científica investigava aquesta tarda quína por haver estat la causa de l'incendi de Sabadell en el que ahir van morir tres dones i un noi va quedar greument ferit. I aquest matí eren els técnics de l'Ajuntament els qui treballaven per dictaminar si l'edifici sinistrat reuneix les condicions de seguretat necessaries que permetin tornar a casa els veïns desallotjats.
Els hotelers i propietaris de casas rurals constaten que en aquest pont de Tots Sants els clients escursen els dies d'estada als establiments. Preocupació en el sector pels efectes que pugui tenir la taxa turística que ahir va entrar en vigor.
L'Hospital de Mar de Barcelona es consolida com un dels centres de referència en tècniques de neurocirurgia digital. Aquestes operacions minimitzan els riscos de danys al operar tumors cerebrals.
La crisi porta els comerços a l'emissiò de tot tipus de tarjetes de descomptes per fidelitzar els clients. De mitjana, cada familia espanyola te unes 7 tarjetes de diferents establiments.
Leo Messi no s'ha entrenat amb l'equip aquest matí i a primera hora de la tarda s'ha confirmat el naixement del seu primer fill, Thiago. L'argentí estrenarà paternitat demà en el partit contra el Celta al Camp Nou, on el Barça buscarà el seu millor inici a la Lliga de tota la història.
- Un juzgado consideró "razonablemente proporcionada" la actuación policial
- Un total de 56 personas denunciaron la actuación de los Mossos y Guardia Urbana
L'ocupació turística en hotels i cases rurals de Catalunya és d'entre el 65 i el 75 per cent en aquest pont de Tots Sants. Una bona dada segons els empresaris del sector, tot i que les estades són més breus i molt rarament s'allarguen tots els quatre dies de pont./I demà comença a Barcelona la trentena edició del Saló Internacional del Caravaning. Avui, però ja hem vist els primers visitants d'una de les activitats paralel·les: És la concentració de caravanes i autocaravanes, que arriba a la seva setena edició. S'hi han aplegat una setantena de vehicles./A Sabadell continua hospitalitzat i estable el noi de 14 anys d'edat que ahir va quedar ferit greument en l'incendi a casa seva. L'adolescent va inhalar una gran quantitat de monòxid de carboni. L'intoxicació pel fum va ser, precisament la causa de la mort de la seva mare, la seva avia i una tia . La investigació per saber les causes de l'incendi és oberta però tot a punta a un curt-circuit./A una setmana de l'inici de la campanya electoral els partits polítics catalans carreguen la munició. I des de fora dels partits, destacats ex-dirigents comencen a treballar en alternatives....A les ultimes hores el debat politic ha estat marcat per les veus discrepants amb el programa dins el PSC i pel viatge d'Artur Mas i d'una delegació d'empresaris a Rússia que ha obert polèmica./ERC i ICV demanaran al govern que expliqui la despesa que ha suposat el viatge d'Artur Mas a Russia. El PP també considera que el president fa un us partidista dels recursos públics... I acusa Mas de no ser neutral./Iniciativa per Catalunya ha estat la única formació que ha donat la benvinguada a un moviment en la qual participa l'eurodiputat ecosocialista Raul Romeva, amb dos destacats exconsellers, Carod Rovira i Ernest Maragall per treballar en alternatives d'esquerres catalanistes. Dilluns, tots tres debatran sobre la salut de l'esquerra catalanista./Aquest cap de setmana torna la Lliga amb el Barça-Celta i el Reial Societat- Espanyol. Els blanquiblaus ja són al País Basc després de perdre a la Copa, mentre que els blaugrana s'han entrenat aquest matí sense Leo Messi, que és a punt de ser pare./El bicampió del món de MotoGP, Jorge Lorenzo, ha arribat aquest matí a l'aeroport del Prat, amb el títol ja a la butxaca./ I en bàsquet el Barça Regal continua com a líder invicte a l'Eurolliga després de guanyar anit al Palau el Partizan per 85 a 82 i sumar la quarta victòria. Huertas amb 24 punts va liderar l'atac dels blaugrana que van patir fins al final./I destaquem, abans d'acabar una estrena pensada pels petits de la casa en aquests dies de festa. Arriba al Palau Sant jordi de Barcelona "Disney Live. La màgia de Mickey".
Ocupació d'entre el 65% i el 75% a les cases rurals i hotels catalans. Les empreses sector la consideren una bona dada, tot i que les estades són més curtes que l'any passat. Les estacions d'esquí pensen que podran avançar l'inici de la temporada gràcies a les nevades d'aquesta setmana i al fred ...però en alguns llocs ja utilitzen la neu artificial per atreure visitants.
La policía científica treballa per determinar les causes exactes de l'incendi. Avui els tècnics municipals han tornat a l'edifici per avaluar els danys i decidir si els veïns podran tornar-hi a a viure. El nen de 14 anys ferit greu continua estable a la UCI. Mentre, el consulat de Bolivia prepara la repatriació dels cosos de les tres dones mortes.
La venda de cotxes torna a caure a l'octubre un 22% respecte fa un any. El sector confia que el Plan PIVE d'ajudes a la compra, que va entrar en vigor fa 15 dies, es noti en les dades de novembre i desembre. Diuen que les visites als concessionaris han augmentat i s'han fet més d'onze mil reserves.
Una vintena persones col.laboren de manera voluntària i sense cap tipus de remuneració en un estudi per avaluar els beneficis de la xocolata en la prevenció de les malalties cardiovasculars. Es fa al Centre tecnològic de nutrició i Salut de Reus. Els investigadors defensen que perquè la ciència avanci necessitin suvint provar el avenços en persones.
El Barça rep demà el Celta al Camp Nou amb l'objectiu de sumar 3 punts més i establir el millor inici de la història del club a la Lliga. Puyol i Piqué continuen treballant al marge del grup, mentre que Messi, a punt de ser pare, avui no s'ha entrenat amb permís del club.
Bona ocupació a muntanya, fluixa a la costa i estades més curtes arreu. PONT DE TOTS SANTS.
Incendi de Sabadell. UN CURTCIRCUIT EN POT SER LA CAUSA.
La venda de cotxes torna a caure. EL SECTOR CONFIA EN EL PLAN PIVE.
Voluntaris en estudis mèdics. NO REBEN CAP TIPUS DE REMUNERACIÓ.
Pròxim objectiu: el Celta. MESSI NO S'ENTRENA A PUNT DE SER PARE.
El portavoz de ICV en el Congreso de los Diputados, Joan Coscubiela, ha dicho en Los Desayunos de TVE que "no hay democracia sin el derecho a decidir de los catalanes", en referencia al debate soberanista que rodea las próximas elecciones catalanas del 25 de noviembre.
"ICV está por el derecho a decidir de los catalanes, de cómo articulamos nuestra relación con España, la forma de estado y aspectos claves. Estas elecciones están más abiertas de lo que parecen. No hay democracia sin el derecho a decidir de los catalanes. El derecho a decidir es democracia", ha resaltado.
Sabadell decreta un dia de dol per la tragèdia en què han pedut la vida tres veïnes d'una mateixa família. A més, hi ha un noi de 14 anys en estat greu. De matinada el pis on estaven s'ha encès....i encara no se sap què ha passat exactament...7 persones més del mateix bloc han hagut de ser ateses per intoxicació de fum.
Com cada primer de novembre els cementiris s'omplen de persones que volen recordar els seus difunts. ...Les noves tecnologies entren al món funerari amb xarxes d'acompanyament al dol per internet o làpides amb codis QR.
Artur Mas signa a Moscou un acord per a què l'Hermitage, un dels principals museus de pintura del món, obri una delegació a Barcelona. El president de la Generalitat diu que aquest projecte reforçarà la capitalitat turística i cultural de Barcelona i Catalunya.
L'Athletic Club només pot empatar, a zero, al camp d'un equip de segona divisió, l'Èibar, a la copa del rei... .És una de les poques sorpreses dels partits d'anada de setzens de final. Barça, Reial Madrid i Atlètic de Madrid gairebé s'asseguren passar.
- El anuncio lo ha hecho el Artur Mas ante la prensa española en Moscú
- El Hermitage es una de las principales pinacotecas del mundo
En Barcelona ha abierto sus puertas el Salón del Manga en una edición en la que alcanza la mayoría de edad. La feria cumple dieciocho años convertida en una de las citas más importantes de toda Europa para todos los amantes de los comics japoneses.
El impuesto es por persona y noche, y va desde los 45 cèntimos hasta poco más de dos euros, en función del tipo de establecimient elegido para alojarse . Los menores de 16 años y los que viajen con el inserso no tendrán que pagarla.
- "Nos están diciendo que el Govern no puede hacer campaña", ha dicho
- Sobre la consulta de Cataluña: "Debe ser en los próximos cuatro años"
Los socialistas catalanes y el PP han criticado que Artur Mas usara dinero público para el vídeo de la Generalitat sobre las próximas elecciones autonómicas donde aparecían imágenes de la manifestación de la Diada y que la Junta electoral le ha obligado a retirar. Mas ha dicho que no comparte la decisión de la Junta y ha negado discrepancias internas con sus socios de coalición.