- Elena Valenciano (PSOE) explica que le reprueban también por los recortes
- El Gobierno defiende el derecho a la educación en libertad en todo el país
Els universitaris catalans han sortit avui al carrer en contra de les retallades en educació i de l'augment de taxes... Un increment que, en alguns casos, ha estat de més del 65 per cent. Denuncien que alguns estudiants no poden continuar amb la carrera mper culpa de l'encariment./El debat sobre el model educatiu català continua ben viu. El govern català considera que la intenció de Wert d' espa-nyolitzar els alumnes catalans és franquista i el PSOE ha demanat la reprovació del ministre al Congrés dels Diputats... En canvi els populars catalans tanquen files entorn el ministre d'educació./La tensió política avui també ha tingut una derivada econòmica.... Després que l'agència de qualificació Standard& Poor's hagi rebaixat la nota del deute espanyol. El ministre d'Afers Estrangers, José María García Margallo, ha assegurat al Congrés que els moviments sobiranistes debiliten la posició d'Espanya als mercats..... En aquest sentit la vicepresidenta Soraya Saénz de Santamaría ha advertit el govern català que l'estabilitat política també cotitza en borsa. /Fa poc més d'una hora ha començat l'operació especial de trànsit amb motiu de la festivitat del Pilar. 500 mil cotxes sortiran de l'àrea metropolitana de Barcelona entre avui i demà./I ara us volem enseyar una imatge que des del 1928 NO es veia... És l'embassament de Sant Llorenç de Montgai, a la Noguera, gairebé buit. La companyia Endesa l'ha començat a buidar per a reparar dues comportes que no es poden tancar a causa dels llods que s'hi acumulen. Habitualment això es fa a l'estiu, però com que ha plogut poc i els pantants estan buits, Endesa ha decidit fer-ho ara./L'aturada de seleccions serveix a l'Espanyol per preparar a consciència els propers partits de lliga i al Barça Tito Vilanova aprofita el temps per veure en primera persona com treballa el filial. La selecció espanyola jugarà demà el partit de classificació pel mundial davant Bielorrússia./En handbol, el Granollers entra definitivament en concurs de creditors./ I el Barça de futbol sala juga aquesta tarda davant l'ARAS d'Azerbaiyan el segon partit de la primera fase de la Copa d'Europa./Raimon celebra que fa mig segle del seu primer concert a Barcelona, i ho fa amb una gira, que el porta per diverses ciutats europees.
- La Generalitat, señala, ya tiene autorización del Gobierno para la ampliación
- Cataluña ha recibido esta semana 1.000 millones de euros del rescate
- La dotación del fondo de rescate autonómico es de 18.000 millones de euros
Hoy siguen las reacciones a las palabras del ministro de Educación que dijo que el interés del Gobierno es españolizar a los alumnos catalanes. El PSOE ha pedido la reprobación del ministro. El PP acusa a los socialistas de irresponsabilidad.
Primera vaga del curs dels estudiants de les universitats catalanes, amb el suport de professors i personal d'administració i serveis, en contra de les retallades i l'augment de taxes de fins al 65%. Grups d'estudiants han tallat a primera hora la Diagonal i la Ronda de Dalt de Barcelona. Un important dispositiu dels Mossos ha impedit que un altre grup tallés l'AP-7 a la Universitat Autónoma. Al migdia s'han manifestat a les principals capitals de província.
El PSOE anuncia una moció de reprovació al congrés contra el Ministre d'Educació per afirmar que l'objectiu del govern és espanyolitzar els alumnes catalans. El PSC demana a Convergncia i Unió que trenqui els acords que té amb el PP en alguns ajuntaments. Pels partits nacionalistes aquestes declaracions afavoreixen les seves tesis. El PP diu que el govern d'Artur Mas vol catalanitzar l'escola.
D'aquí poc més de mitja hora comença l'operació especial de trànsit amb motiu de la festivitat del Pilar. Les principals retencions s'esperan a les carreteres que van cap a la muntanya. Per cert aquest matí, s'ha aixecat la prohibició de circular a menys de 90 km/h a les vies d'accés a Barcelona.
La Unió Ciclista Internacional decidirà aviat la sanció que imposa Lance Armstrong. L'Agència Antidopatge dels Estats Units li ha presentat un informe de 1.000 pàgines on acusa el 7 vegades campió del Tour de liderar el programa de dopatge més sofisticat de la història.
Els estudiants protesten contra les retallades i l'augment de taxes. VAGA A LA UNIVERSITAT.
Wert crea polèmica. EL PSOE EL VOL REPROVAR.
Operació sortida pel Pilar. VIES DE MUNTANYA, LES MÉS TRANSITADES.
Armstrong, contra les cordes. EL PROGRAMA DE DOPATGE MÉS SOFISTICAT.
- La cadena lamenta en un comunicado que las imágenes "hayan podido ofender"
- TV3 ha retirado el programa de todos sus portales web
- En las imágenes también aparecían Félix Millet y Salvador Sostres
La polémica sobre la educación lingüística ha saltado en el Congreso de los Diputados. Alli un diputado socialista ha preguntado al ministro de Educación si cree que el sentimiento independentista en Cataluña está relacionado con su sistema educativo.
- Afirma que "se han sacado de contexto" sus palabras
- "Estoy interesado en que compartan su orgullo de ser españoles y catalanes"
Seguimos abriendo el apetito porque en Barcelona hoy se ha celebrado el Concurso a la Mejor Especialidad Pastelera. Este año han competido por confeccionar el mejor postre de chocolate y anís. El premio se ha decidido entre 8 finalistas.
El Ayuntamiento de la Jonquera, en Girona, ha colgado en un tablón de anuncios los nombres de los clientes y prostitutas que no pagan las multas. La mayoría de los afectados son extranjeros a los que no se les ha notificado la sanción. La alcaldesa asegura que se trata de un procedimiento habitual.
El govern vol "espanyolitzar" els alumnes catalans. Ho ha dit avui el ministre d'educació que defensa que aquests estudiants han d'estar ogullosos també de ser espanyols. Les paraules del ministre han fet saltar la consellera d'ensenyament que diu que aquestes idees son preconstitucionals i acusa al govern d'Espanya de voler convertir Catalunya en provincia.
Una enquesta del centre d'estudis d'opinió diu que 3 de cada 4 catalans estan a favor d'un referèdum d'autodeterminació i un 20% en contra. L'enquesta també assenyala a CiU com a força guanyadora de les properes eleccions.
A partir de l'any vinent l'ajuntament de Barcelona crearà una nova zona on s'haurà de pagar per aparcar, la zona lila. També s'apujarà l'abonament del bicing, que doblarà el preu, i la tarifa de la grua que s'incrementarà un 5%.
Investigadors catalans creen el primer teixit que evita que la roba s'infecti amb bacteris. Aquest descobriment, aplicat a la roba i llençols dels hospitals, evitará milers d'infeccions als centres sanitaris.
La Selecció Espanyola de Futbol ja és a Minsk per enfrontar-se divendres a Bieloerússia en partit de classificació pel Mundial del Brasil. Vicente Del Bosque dubta entre Cesc i Torres com a davanter centre i prova Sergio Busquets com a defensa central per les baixes de Piqué i Puyol.
- Valenciano, al ministro: "Han volado por los aires la educación pública"
- La Generalitat tilda de "preconstitucional" la posición del ministro Wert
- Rajoy: "Quiero que todo el mundo se sienta orgulloso de ser catalán y español"
Gairebé tres de cada quatre catalans, el 74%, està a favor que es convoqui un referèndum sobre l'autodeterminació de Catalunya. Ho diu l'última enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió, feta just després del Debat de Política General al Parlament. L'enquesta també analitza la intenció de vot de cara al 25N. Tot i que hi ha un 35% cent d'indecisos, el resultat és contundent: CiU fregaria la majoria absoluta, Esquerra i iniciativa estarien en segon i tercer lloc, i el PSC i el PP s'ensorrarien.
Un cop coneguda l'enquesta, els partits han començat a valorar-la. De moment ho han fet el PSC i Iniciativa....
José Ignacio Wert
MINISTRE D'EDUCACIÓ
Es el resultado del sondeo del Centro de Estudios de Opinión de la Generalitat. Un 74,1% de los encuestados aprueba que se haga la consulta, frente a un 20%. Sobre las elecciones autonómicas del 25 de noviembre, el sondeo revela que CiU volvería a ganar. Según ese sondeo, el PSC ahora segundo en número de escaños quedaría relegado a la cuarta posición, por detras de Esquerra Republicana, que se convertiría en segunda fuetrza e Iniciativa per Catalunya, la tercera. El partido Popular se convertiría en la quinta fuerza más votada. Ahora es la tercera.
Convergència i Unió guanyaria les eleccions si es fessin ara. Un 26% dels enquestats pel centre d'estudis d'opinió tria aquesta opció política....El PSC perd més de 7 punts en intenció de vot i passaria a ser la quarta força al Parlament. Esquerra republicana i Iniciativa quedarien en segon i tercer lloc, i el Partit Popular de Catalunya en cinquè. Gairebé un 35% dels enquestats encara NO ha decidit què votarà. I al congrés el Ministre d'Educació ha dit que el seu objectiu és "espanyolitzar els alumnes catalans perquè se sentin tan orgullosos de ser espanyols.
Les 13 famílies de les víctimes en l'accident del camp de beisbol de Sant Boi de Llobregat accepten la indemnització de més de dos milions d'euros ratificada ahir al ple municipal. Els tres acusats, dos tècnics municipals i el constructor, accepten la pena de dos anys de presó. 4 nens van morir, i 7 nens més i dos adults van resultar ferits.
Un milió sis-cents mil catalans, el 22% de la població, viu per sota del llindar de la pobresa, amb menys de 8500 euros l'any. Són dades de l'última enquesta sobre condicions de vida de la població a Catalunya, que apunten que 3 de cada 10 catalans viu en risc d'exclusió social. El colectiu més vulnerable són els menors de 16 anys.
El Barça guanya els Dallas Mavericks per 99 a 85 amb una gran actuació de Juan Carlos Navarro i Pete Mickael, que van fer 19 punts cadascun. Els texans va pagar la baixa de la seva figura Dirk Nowitzki.
Convergència i Unió guanyaria les eleccions si es fessin ara. ENQUESTA DEL CEO.
Accident camp de beisbol de Sant Boi. LES FAMÍLIES ACCEPTEN LA INDEMNITZACIÓ.
Enquesta condicions de vida. UN 22% DELS CATALANS, EN RISC DE POBRESA.
Torna el millor Navarro. EL BARÇA GUANYA DALLAS SENSE NOWITZKI.
- La consellera de Educación: "Estamos ante una involución clara"
- CIU tilda al ministro de Educación de "neofranquista"
- ICV considera "una salvajada" las palabras del ministro de Educación