- Según la liquidación provisional de Presupuestos presentada este viernes
- "Este dinero no corresponde a la Generalitat, sino al Estado", dice el conseller
Cataluña está en máxima alerta por esta ola siberiana, ha habido muchas complicaciones a lo largo de la mañana aunque lo peor se esperaba para esta tarde, pero de momento, los pronósticos no se han cumplido.
Catalunya continua preparada i en alerta davant l'onada de fred siberià que està arribant. La neu, com ja s'havia previst, ha emblanquinat molts llocs, encara que, de moment, han estat unes nevades febles, que, en moltes localitats, a mitja tarda, s'havien fos. La capital catalana de la seva banda, i fins a aquesta hora, es manté amb tots els serveis alerta, però, ara per ara, la normalitat és absoluta i de neu només se'n ha vist algun floc aïllat. També, segons que s'ha informat aquesta tarda, les escoles demà obriran amb normalitat tot i que se supen el tranport escolar interurbà a les comarques que van de l'Alt Empordà al Barcelonés.
El Vallès ha estat, una de les comarques, que ha quedat més enfarinada aquest matí i on per precaució més escoles s'han desallotjat. Tot i que la imatge més atípica s'ha vist a les platges de la Costa Brava i al Maresme.... blanques de neu.
Deixar un rajolí constant d'aigua per evitar que les canonades es congelin, tenir a punt i vigilar els sistemes de calefacció i no agafar el cotxe si no és necessari són algunes de les recomanacions davant el fred siberià que s'intensificarà en les properes hores.
L'atur ha pujat a Catalunya en 19.000 persones, una xifra que suposa un nou rècord. Ara el nombre total de persones sense feina a casa nostra és de 633.000. A tot l'estat de gairebé són 4.600.000 els desocupats.
El Barça comença a preparar el partit de lliga contra la Reial Societat després de fer un pas important cap a la final de Copa. Els blaugrana van empatar a 1 a València gràcies a un gol de Puyol.
En Cataluña una treintena de colegios no han podido abrir y los que han abierto han recomendado a los padres que fueran a buscar a los alumnos antes de las 3 de la tarde. Hay también varias carreteras cortadas. Para esta tarde se esperan nevadas más copiosas a nivel del mar.
Sònia Papell
eltemps@rtve.es
Ja hem vist com està afectant la neu pràcticament a tot arreu Catalunya... Sònia Papell, què passarà en les pròximes hores? Que tornarà a nevar a totes les cotes i que les temperatures cauran en picat
Onada de fred siberià.ACTIVAT EL PLA NEUCAT EN FASE D'EMERGÈNCIA
Neu a cota 0 i fred intens. INTERIOR DEMANA EXTREMAR LES PRECAUCIONS
Nou rècord de l'atur registrat.A CATALUNYA AUGMENTA UN 3% I. ARRIBA ALS 633.000 DESOCUPATS
Puyol ensenya el camí. EL BARÇA EMPATA A VALÈNCIA I SOMIA AMB LA FINAL
10 graus marcaven els termòmetres a Moncloa aquesta tarda quan Artur Mas encaixava la mà de Mariano Rajoy. Les gélides temperatures que s'ens venen a sobre, però, sembla que no han marcat la trobada dels dos president que, d'acord amb les explicacions posteriors d'Artur Mas,ha estat una cita amb bones vibracions i receptivitat. Els resultats concrets de la trobada, però, les peticions de Mas a Rajoy, sembla que de moment no tenen data. Entre d'altres, el cobrament dels deutes de l'estat i el famós pacte fiscal.
Catalunya es prepara per l'onada de fred, neu i vent que ens afectarà fins el cap de setmana. Els municipis han establert plans per acollir els sense sostre i s'han preparat 60 mil tones de sal per fer front a les gelades i a la neu.
Davant la possibilitat que les nevades arribin arran de mar, l'Ajuntament de Barcelona, té tots els serveis municipals en situació d'alerta. Estan preparades també 14 máquines llevaneus i els albergs.... preparats per acollir els sense sostre.
Spanair comunica als treballadors que en 30 dies tindrà preparat l'expedient de regulació d'ocupació i que haurà de ser el Fons de Garantia salarial qui assumeixi les seves indemnitzacions pel comiat.
El Barça visita aquest vespre Mestalla en l'anada de les semifinals de la Copa del Rei. Tot i les baixes, els de Guardiola volen recuperar la seva millor imatge per treure un resultat positiu que els apropi a la final.
- El presidente catalán ha hecho estas declaraciones tras reunirse con Rajoy
- Para Mas, una cosa es la austeridad y otra es destrozar el Estado del Bienestar
- Hasta julio, se cancelan ocho obras "con menor demanda", según la institución
- Casi 400 trabajadores están afectados y denuncian la "mala gestión" del teatro
Les reformes per sortir de la crisi. Aquest serà un dels punts principals que Artur Mas vol parlar demà amb Mariano Rajoy. El president català també reivindicarà davant el president espanyol el pacte fiscal, però, segons que ha revelat avui el portaveu del govern, no ho plantejarà pas com una condició "sine quan non" perquè la crisi, diu Francesc Homs, impediria arribar a un acord. També avui hem sabut que els consellers Andreu Mas-Colell i LLuís Recoder compareixeran al Parlament per donar explicacions pel tancament d'Spanair.
Els treballadors de Newco, l'empresa que feia serveis de Terra a Spanair, temen pels seus llocs de treball i protesten a l'aeroport del Prat. El govern català dona per perduts els 150 milions d'euros que es van ingestar a la companyia.
Soraya Saénz de Santamaría apel·la al suport electoral que va tenir el PP a l'hora de justificar que la reforma laboral del govern pugui ser molt dura. Mariano Rajoy ratifica que no descarta que aquesta reforma provoqui una vaga general.
El govern de Madrid suprimeix el quart d'ESO i crea un batxilletat de tres anys. També, i segons el ministre per evitar adoctrinaments, l'assignatura d'eduació per la ciutadania es canvia per una d'educacio cívica i constitucional.
El Barça ha fet avui l'últim entrenament abans de viatjar demà a València per jugar l'anada de les semifinals de la Copa. Guardiola s'emportarà 15 jugadors del primer equip, on ja s'inclou Cuenca, i 3 joves del planter.
Reforma llei avortament. FIXARÀ SUPÒSITS I NO TERMINIS COM FINS ARA
Casaments fraudulents. ELS DETINGUTS ORGANITZAVEN MATRIMONIS DE CONVENIÈNCIA
"Risc, llibertat i creativitat". BARCELONA DEDICA UNA EXPOSICIÓ A LA HISTÒRIA DEL BULLI
Rosell creu en l'equip. AFEGEIX QUE ELS ARBITRATGES NO PINTAN BÉ
La fallida d'Spanair continua centrant l'actualitat. Hi ha 2 mil treballadors que, d'un dia per l'altre, han quedat al carrer; l'empresa ha presentat avui l'ERO que els afecta, i 83 mil ciutadans són víctimes de la situació i s'han quedat sense bitllet.... És podia haver evitat tot aquest desgavell? És el que molts ciutadans es pregunten avui./Vueling i RYANAIR es disputen l'espai comercial i els clients que la fallida d'Spanair deixa a l'aeroport del Prat. La companyia que presideix Josep Piqué assegura que es veu capaç de convertitr l'aeroport de Barcelona en un centre de connexions internacional./Entra en funcionament el nou tram de velocitat variable entre Martorell i la Diagonal de Barcelona. Els límits oscil.len entre els 40 i els 120 kilómetres per hora i les multes podran arribar als 600 euros./tres minuts de silenci a Granollers en record de la veïna que divendres va morir a mans de la seva parella. A Girona, aquesta tarda, ha començat el judici contra un noi de Mataró acusat de degollar la seva xicota./El Barça prepara les semifinals de la Copa del Rei contra el València. Els blau-grana volen lluitar per les 3 competicions tot i els 7 punts que els separen del Madrid a la lliga. L'Espanyol tanca els fitxatges del brasiler Filip Coutinho i del nigerià Kalu Uche.
La ciudad de Valls ha celebrado su tradicional calçotada, una fiesta gastronómica con gran proyección internacional. En Más Gente le mostramos los secretos de esta hortaliza catalana desde el restaurante Paradís de Madrid, especializado en cocina catalana.
- Joan Carles Molinero dirigió el operativo desde la sala de mandos
CRISI DE SPANAIR. Presentat el concurs de creditors i expedient de regulació d'ocupació
Spanair reconeix un deute de més de 300 milions d'euros al concurs de creditors que ha presentat avui al jutjat. Segons el comité d'empresa, també han presentat un Expedient de Regulació d'Ocupació pels 2.075 empleats. Dels més de 80mil passatgers afectats, fins ara, només 12mil han trobat vols alternatius. Avui s'havien d'enlairar 134 vols d'Spainair, més de la meitat al Prat.
Es reparteixen el mercat: VUELING I RYANAIR ANUNCIEN NOVES RUTES DES DEL PRAT
Vueling diu que prioritzarà el Prat i anuncia 5 noves rutes que fins ara cobria Spanair i 33 noves freqüències. Ryanair anuncia nova ruta des del Prat a Oviedo i es reuneix avui amb la Generalitat per oferir més destinacions. Totes dues companyies es comprometen a comptar amb els treballadors d'Spanair si necessiten personal.
Velocitat variable. TRÀNSIT COMENÇA A SANCIONAR
Trànsit multa, des d'avui, els qui superin la velocitat variable als accesos a Barcelona per l'AP-7, l'AP2 i la B-23, tant d'entrada com de sortida. 234 panells modifiquen els límits entre els 40 i els 120 quilòmetres per hora. Les sancions poden arribar als 600 euros i a la pèrdua de 6 punts.
Barcelona s'escapa de la crisi. RÈCORD D'ESPECTADORS ALS TEATRES I MÉS PRODUCCIONS CATALANES
Rècord d'espectadors i de recaptació als teatres de Barcelona el 2011. 5 dels 10 espectacles més vistos són musicals i creixen les produccions en català. L'altra cara de la moneda? els teatres de la resta de províncies catalanes, ferits de mort per les retallades de les subvencions municipals.
A refer-se a la Copa EL BARÇA APARCA LA LLIGA I SE CENTRA EN EL VALÈNCIA
El Barça torna a la feina mirant de deixar en un segon pla la diferència de 7 punts respecte al Reial Madrid a la Lliga; i posa tots els sentits a la Copa... Dimecres visiten el València a l'anada de les semifinals i no es poden permetre una nova ensopegada
El tancament sobtat de Spanair deixa a l'aire moltes incògnites. D'entrada, què passarà amb tots aquells que tenien comprats bitllets i que no han pogut ser recol·locats en vols d'altres companyies. També quin serà el futur dels centenars de treballadors que ara mateix no saben fins quan tindran feina i ni tan sols si cobraran. Spanair ja ha presentat formalment la declaració de fallida: tanca amb un deute de 474 milions d'euros, 214 dels quals corresponen a creditors
CRISI DE SPANAIR. Presentat el concurs de creditors i expedient de regulació d'ocupació
Es reparteixen el mercat: VUELING I RYANAIR ANUNCIEN NOVES RUTES DES DEL PRAT
Velocitat variable. TRÀNSIT COMENÇA A SANCIONAR
Barcelona s'escapa de la crisi. RÈCORD D'ESPECTADORS ALS TEATRES I MÉS PRODUCCIONS CATALANES
A refer-se a la Copa EL BARÇA APARCA LA LLIGA I SE CENTRA EN EL VALÈNCIA
A partir de esta primavera, las estatuas de las Ramblas de Barcelona cambiarán su ubicación. Tendrán que pagar una tasa anual para regular su actividad. Son algunas de las medidas del llamado Plan Corazón, un proyecto de reforma integral, que pretende terminar con problemas como la inseguridad ciudadana.